Citat:
Ursprungligen postat av
Lilithseyes
Du sa ju att han är dömd för misshandel av sin fru? Men fick inte fängelse och finns inte på Lexbase? På en sjuårings nivå och kan inte prata för sig? Men ljög om att han var på biblioteket? Och är nu gift? För allt det här handlar om J?
Nu är det många frågor. Men i samma ordning som du skrev dom: Ja, jag vet inte om han fick fängelse men jag tror inte det och på den tiden fanns inte Lexbase, Ja, vet ej vad han har sagt om biblioteket, nej han har nog inte varit gift sen misshandelsgrejen, ja.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lilithseyes
Men i artikeln står "mamman såg tonåringen snabbt lämna platsen"? De kunde väl skrivit nånting om att det var en person som mamman kände igen och inte en främling?
Om J har en utvecklingsstörning är det kanske därför han inte utreddes vidare? Har han en lindrig utvecklingsstörning? Gick han i vanlig skola?
Jag vet inte varför journalister skriver vad de skriver, men antar att man inte vill hänga ut för mycket information.
Jag vet inte vad man kallar för lindrig eller ej, men han var som ett litet barn i skallen även som vuxen.Jag minns inte exakt hur det var med han skolgång, tror det var lite till och från. Tror inte hans problem var helt accepterade hemma.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrBarnaby
Pedofil är inte rätt ord, vet du om någon har använt det ordet om honom.
Han var absolut inte pedofil, jag tror inte han hade begrepp om sina ålder alls.