2024-07-20, 15:59
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilithseyes
Vad tycker du?
Det var Rolfs och Sven Åkes fel.
Citera
2024-07-20, 16:00
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Det var alltså inte brödernas situation som var viktigast, okej.
Visst var det viktigast, vilket helvete de fick utstå på grund av Rolf och Sven.
Citera
2024-07-20, 16:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det var Rolfs och Sven Åkes fel.

Att Kevin dog? På vilket sätt?
Citera
2024-07-20, 16:01
Avslutad
Citat:
Visst var det viktigast.
Nej för de visste inget om de när de började kolla upp Rolf och Sven.
Citera
2024-07-20, 16:02
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Om en 13-åring har en utvecklingsstörning och anses vara "på en sjuårings nivå" - kan han då anses vara pedofil och skyldig till våldtäkt? Eller är det kanske så att det var föräldern/vårdnadshavaren till honom som hade ansvaret?
Pedofil är inte rätt ord, vet du om någon har använt det ordet om honom.
Citera
2024-07-20, 16:04
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Att Kevin dog? På vilket sätt?
Nej för helvete, att utredningen körde i diket naturligtvis.
Citera
2024-07-20, 16:04
Avslutad
Citat:
Ja Nina Hjelmgren i rapporten. Hon skriver att det fanns flera dokumenterade pedofiler i området och att en av dem utsatte en treåring för sexuellt våld. Om det nu är J hon syftar på.
Citera
2024-07-20, 16:06
Avslutad
Citat:
Nej för helvete, att utredningen körde i diket naturligtvis.

Ja men det är självklart. Ingen här har sagt nåt annat. Men det är inte deras fel att Kevin dog. Föräldrar/vårdnadshavare till barnen i området hade ansvar för sina barn.
Citera
2024-07-20, 16:07
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ja Nina Hjelmgren i rapporten. Hon skriver att det fanns flera dokumenterade pedofiler i området och att en av dem utsatte en treåring för sexuellt våld. Om det nu är J hon syftar på.
Skulle gissa att det inte är 13-åringen som åsyftas.
Citera
2024-07-20, 16:10
Medlem
Citat:
Du sa ju att han är dömd för misshandel av sin fru? Men fick inte fängelse och finns inte på Lexbase? På en sjuårings nivå och kan inte prata för sig? Men ljög om att han var på biblioteket? Och är nu gift? För allt det här handlar om J?

Nu är det många frågor. Men i samma ordning som du skrev dom: Ja, jag vet inte om han fick fängelse men jag tror inte det och på den tiden fanns inte Lexbase, Ja, vet ej vad han har sagt om biblioteket, nej han har nog inte varit gift sen misshandelsgrejen, ja.

Citat:
Men i artikeln står "mamman såg tonåringen snabbt lämna platsen"? De kunde väl skrivit nånting om att det var en person som mamman kände igen och inte en främling?

Om J har en utvecklingsstörning är det kanske därför han inte utreddes vidare? Har han en lindrig utvecklingsstörning? Gick han i vanlig skola?

Jag vet inte varför journalister skriver vad de skriver, men antar att man inte vill hänga ut för mycket information.
Jag vet inte vad man kallar för lindrig eller ej, men han var som ett litet barn i skallen även som vuxen.Jag minns inte exakt hur det var med han skolgång, tror det var lite till och från. Tror inte hans problem var helt accepterade hemma.

Citat:
Han var absolut inte pedofil, jag tror inte han hade begrepp om sina ålder alls.
Citera
2024-07-20, 16:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Nu är det många frågor. Men i samma ordning som du skrev dom: Ja, jag vet inte om han fick fängelse men jag tror inte det och på den tiden fanns inte Lexbase, Ja, vet ej vad han har sagt om biblioteket, nej han har nog inte varit gift sen misshandelsgrejen, ja.

Jag vet inte varför journalister skriver vad de skriver, men antar att man inte vill hänga ut för mycket information.
Jag vet inte vad man kallar för lindrig eller ej, men han var som ett litet barn i skallen även som vuxen.Jag minns inte exakt hur det var med han skolgång, tror det var lite till och från. Tror inte hans problem var helt accepterade hemma.

Han var absolut inte pedofil, jag tror inte han hade begrepp om sina ålder alls.

Men han varit gift trots att han var som en sjuåring i vuxen ålder?
Citera
2024-07-20, 16:16
Avslutad
Citat:
Skulle gissa att det inte är 13-åringen som åsyftas.

Vem tror du att det är då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in