Citat:
Ursprungligen postat av
Blundetto
Att gå omvägar är dock en strategi som få kvinnor praktiserar tack och lov.
Det vet du givetvis inget om.
Citat:
Uppenbarligen är män bättre på att tolka kvinnor än vad du är. Det är uppenbart att kvinnorna ville tala om sexuellt våld på samhällsnivå och inte det ytterst marginella problemet ensam kvinna möter ensam man i djup skog.
Nej, du är inte det och du kan fortfarande inte diktera vad frågan skall handla om.
Citat:
Du yrar om att det är situationen som avgör och inte statistiken. Då är svampplockning och fiske typiska aktiviteter som människor normalt gör i skogen. På samma sätt som en björn i normalfallet kanske gräver ut en myrstack. Då kanske man anta att män som ägnar sig åt detta och därmed uppför sig som folk inte är ett hot om man dessutom adderar att de flesta män inte är förövare.
Eller också är det våldsmän som tar tillfället i akt - det vet man inte, därför vill man inte stöta på främmande män när man är ensam i skogen.
Citat:
Rent allmänt så förväntas vi visa hyfs mot varandra i offentliga miljöer. Om man säger till någon jag vill inte träffa dig där och där på grund av dina biologiska förutsättningar så är det mycket oförskämt.
Nej, rent allmänt förväntas vi att inte ställa krav på främlingar som inte vill ha kontakt.
Om man undviker främmande män i skogen så inleder man inte samtal med dem och säger att man inte vill ha dem där .. kunde du inte räkna ut det själv?
Citat:
Nej. Svaret som majoriteten ger är inte främmande män. Svaret majoriteten ger är män. Det är inte heller en majoritet utan det är de kvinnor som fått frågan på sociala medier. De är inte representativa.
Ok en majoritet vill alltså inte möta män i skogen. Jag är lite mer vidsynt då, för män jag känner går utmärkt. Det är främmande män jag inte vill möta.
De är representativa för de som svarat på undersökningen - hur det ser bland de som inte gjort det vet inte du.
Citat:
Du undviker män för skydda dig mot hot som inte är närvarande. Kvinnor och män låser dörren för att undvika att bli drabbade om en stöldliga planerat att göra inbrott i mitt område. De flesta kvinnor väljer inte att undvika män som uppenbarligen har planerat att fiska eller plocka svamp. Det är inte heller något som de behöver göra.
Om en främmande man är närvarande så är ett potentiellt hot närvarande - jo.
Undviker jag dem slipper jag stöta på det.
Du är en hycklare för att du skyddar dina ägodelar men vill förhindra att kvinnor skyddar sitt liv och sin hälsa.
I båda fallen handlar det om potentiella hot - du är en hycklare. En av de värsta jag stött på faktiskt.
Glöm inte att låsa dörren - din hycklare.