2024-07-14, 20:15
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Livegna till vem?
Du har fortfarande inte besvarat den enkla frågan.

Jag vet att du inte skulle klara dig i Serengeti - att du är man ger liksom inte medfödda kompetenser och du är lika lite bekant med Serengeti som de flesta svenskar, oavsett kön.
Däremot finns det både kvinnor och män som lever och verkar i nationalparken.

Naturen, hallå är det någon hemma idag eller? Kvinnor som grupp skulle aldrig någonsin kunna tämja naturen, det har ni inte styrka, snabbhet och intelligens för. Livegen betyder alltså att du inte kapabel till att rå om ditt egna liv, så som kvinnor alltså levt i hela mänsklighetens historia.

Du skulle heller aldrig se mig välja en björn.
Citera
2024-07-14, 20:18
Medlem
Citat:
Jag tror inte det handlar om hur många män det är utan snarare om de åsikter alltför många män ger uttryck för om kvinnor.
Kvinnor som är fria vill inte behandlas som ägodelar och mindre vetande.

Jo andelen män spelar roll.

Men vad som händer när det blir mycket män , är att många av dessa börjar göra brott. Det är vad vi ser i Sverige myndigheterna måste öka fängelseplatserna från ung. 9000 till över 30000 på några år.
Det är också att de pratar innebördes utan kvinnor ,vilket gör att de inte värderar kvinnor så högt.

Ju fler brott mot kvinnor desto mindre gillar kvinnor män ,det blir ett mer generellt ogillande ,en man kanske våldtar en kvinna men kvinnans reaktion blir att hata män.

Sedan pratar kvinnor inebördes om män och gillandet sjunker eftersom så många har negativa erfarenheter.

Både män och kvinnor förlorar på att ha för mycket män i ett land eller område.

Självklart vill kvinnorna bli behandlade bra , men statistiker visar att om det är mycket män ,så blir kvinnor behandlade sämre. Ju mer kontakt det är mellan män och kvinnor desto bättre blir kvinnor behandlade. Man kan se i länder som inte har kontakt mellan könen lika mycket så behandlar män kvinnor som ägodelar mer och som mindre vetande.
Citera
2024-07-14, 20:26
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Nej, din mamma hade inte ett samtal med en främmande man - hon gökade med din pappa.
De flesta relationer ingicks inte med helt främmande män på den tiden, utan man träffade folk via vänner, familj eller på arbetet....

Fast din mamma kanske var en nattfjäril som flög runt bland främmande män. Det var i alla fall inte ett särskilt vanligt sätt att träffa partner på eller skaffa barn på.

Din mamma. Herregud vilken låg nivå. Utöver gemensamma bekanta så är fortfarande exempelvis appar och nattklubbar där främlingar interagerar med varandra vanliga sätt för folk att träffas. För övrigt så överdriver du betydelsen av ordet främmande man i frågan man eller björn. Frågan var ju man. Det finns gott om halvt sönderslagna kvinnor som hellre skulle "träffa" en björn än att åka och campa med sin respektive man som de faktiskt känner. Det är mer förståeligt än att vara maniskt rädd för en främmande man som plockar svamp eller står och fiskar.
Senast redigerad av Blundetto 2024-07-14 kl. 20:35.
Citera
2024-07-14, 20:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Jo andelen män spelar roll.

Men vad som händer när det blir mycket män , är att många av dessa börjar göra brott. Det är vad vi ser i Sverige myndigheterna måste öka fängelseplatserna från ung. 9000 till över 30000 på några år.
Det är också att de pratar innebördes utan kvinnor ,vilket gör att de inte värderar kvinnor så högt.

Ju fler brott mot kvinnor desto mindre gillar kvinnor män ,det blir ett mer generellt ogillande ,en man kanske våldtar en kvinna men kvinnans reaktion blir att hata män.

Sedan pratar kvinnor inebördes om män och gillandet sjunker eftersom så många har negativa erfarenheter.

Både män och kvinnor förlorar på att ha för mycket män i ett land eller område.

Självklart vill kvinnorna bli behandlade bra , men statistiker visar att om det är mycket män ,så blir kvinnor behandlade sämre. Ju mer kontakt det är mellan män och kvinnor desto bättre blir kvinnor behandlade. Man kan se i länder som inte har kontakt mellan könen lika mycket så behandlar män kvinnor som ägodelar mer och som mindre vetande.
Även om mäns antal har betydelse för hur män ser på kvinnor så är det inte antalet män, utan hur män ser på, talar om och behandlar kvinnor som är avgörande för kvinnor.
Citera
2024-07-14, 20:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Din mamma. Herregud vilken låg nivå. Utöver gemensamma bekanta så är fortfarande exempelvis appar och nattklubbar där främlingar interagerar med varandra vanliga sätt för folk att träffas. För övrigt så överdriver du betydelsen av ordet främmande man i frågan man eller björn. Det finns nog många kvinnor som träffat sina äkta män/sambor via gemensamma bekanta eller på arbetet som hellre skulle se en björn än att åka och campa med sina män. Det är faktiskt mer förståeligt än att vara manisk rädd för en främmande man som står vid skogsbrynet och fiskar alternativt plockar svamp och sköter sig själv.
Det är ju du som pratar om din mamma.
Appar existerade inte förr. Nattklubbar var inte den huvudsakliga platsen för att träffa partners.
Att dina fantasier och konstiga föreställningar inte är överens med verkligheten är inte mitt fel.

Frågan handlar inte om partnervåld - däremot tror jag att du har fel. Procentuellt är det nog många fler som tycker främmande män är ett riskmoment än sina partners.
Alla män slår och våldtar inte sina partners förstår du - och det innebär att alla de som lever med en man som inte gör det inte heller behöver gå omkring och vara rädda för det.

En främling man inget om - sin partner känner man i allmänhet och vet hur denne fungerar.
Citera
2024-07-14, 20:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Naturen, hallå är det någon hemma idag eller? Kvinnor som grupp skulle aldrig någonsin kunna tämja naturen, det har ni inte styrka, snabbhet och intelligens för. Livegen betyder alltså att du inte kapabel till att rå om ditt egna liv, så som kvinnor alltså levt i hela mänsklighetens historia.

Du skulle heller aldrig se mig välja en björn.
Män har inte heller tämjt naturen -- den är kvar där ute, otämjd.
Vilka skulle rå om kvinnors liv då? Om män inte finns och kvinnor då blir livegna -- vem är de livegna inför?

Du svamlar så mycket strunt
Citera
2024-07-14, 20:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Att gå omvägar är dock en strategi som få kvinnor praktiserar tack och lov.
Det vet du givetvis inget om.

Citat:
Uppenbarligen är män bättre på att tolka kvinnor än vad du är. Det är uppenbart att kvinnorna ville tala om sexuellt våld på samhällsnivå och inte det ytterst marginella problemet ensam kvinna möter ensam man i djup skog.
Nej, du är inte det och du kan fortfarande inte diktera vad frågan skall handla om.

Citat:
Du yrar om att det är situationen som avgör och inte statistiken. Då är svampplockning och fiske typiska aktiviteter som människor normalt gör i skogen. På samma sätt som en björn i normalfallet kanske gräver ut en myrstack. Då kanske man anta att män som ägnar sig åt detta och därmed uppför sig som folk inte är ett hot om man dessutom adderar att de flesta män inte är förövare.
Eller också är det våldsmän som tar tillfället i akt - det vet man inte, därför vill man inte stöta på främmande män när man är ensam i skogen.

Citat:
Rent allmänt så förväntas vi visa hyfs mot varandra i offentliga miljöer. Om man säger till någon jag vill inte träffa dig där och där på grund av dina biologiska förutsättningar så är det mycket oförskämt.
Nej, rent allmänt förväntas vi att inte ställa krav på främlingar som inte vill ha kontakt.
Om man undviker främmande män i skogen så inleder man inte samtal med dem och säger att man inte vill ha dem där .. kunde du inte räkna ut det själv?

Citat:
Nej. Svaret som majoriteten ger är inte främmande män. Svaret majoriteten ger är män. Det är inte heller en majoritet utan det är de kvinnor som fått frågan på sociala medier. De är inte representativa.
Ok en majoritet vill alltså inte möta män i skogen. Jag är lite mer vidsynt då, för män jag känner går utmärkt. Det är främmande män jag inte vill möta.

De är representativa för de som svarat på undersökningen - hur det ser bland de som inte gjort det vet inte du.

Citat:
Du undviker män för skydda dig mot hot som inte är närvarande. Kvinnor och män låser dörren för att undvika att bli drabbade om en stöldliga planerat att göra inbrott i mitt område. De flesta kvinnor väljer inte att undvika män som uppenbarligen har planerat att fiska eller plocka svamp. Det är inte heller något som de behöver göra.
Om en främmande man är närvarande så är ett potentiellt hot närvarande - jo.
Undviker jag dem slipper jag stöta på det.

Du är en hycklare för att du skyddar dina ägodelar men vill förhindra att kvinnor skyddar sitt liv och sin hälsa.
I båda fallen handlar det om potentiella hot - du är en hycklare. En av de värsta jag stött på faktiskt.

Glöm inte att låsa dörren - din hycklare.
Citera
2024-07-14, 20:52
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Det är ju du som pratar om din mamma.
Appar existerade inte förr. Nattklubbar var inte den huvudsakliga platsen för att träffa partners.
Att dina fantasier och konstiga föreställningar inte är överens med verkligheten är inte mitt fel.
Nej. Det var du som sjönk till den nivån och började prata om användares föräldrar. Appar är ett vanligt sätt idag och nattklubbar är det fortfarande. Det är också som så att människor är främmande till dess att man lärt känna dem även om man är presenterad för varandra. Att nyligen presenterade går hem är betydligt vanligare att det leder till en våldtäkt än en möte i skogen med en slumpvis man.

Citat:
Frågan handlar inte om partnervåld - däremot tror jag att du har fel. Procentuellt är det nog många fler som tycker främmande män är ett riskmoment än sina partners.
Alla män slår och våldtar inte sina partners förstår du - och det innebär att alla de som lever med en man som inte gör det inte heller behöver gå omkring och vara rädda för det.En främling man inget om - sin partner känner man i allmänhet och vet hur denne fungerar.

Här på forumet är frågan främmande man eller björn. Men på tik tok var det man eller björn. Lyssnar man på kvinnorna så hör man att flertalet av exemplen handlade om våld i nära relationer. Men det är klart att kvinnor som lever i sunda relationer inte är rädda för sina män. Sunda kvinnor är inte heller rädda för främmande män som står en bit bort i skogen och fiskar. Men våld i nära relationer är ett större samhällsproblem en att främmande män hoppar på för dem okända kvinnor i skogen.
Citera
2024-07-14, 20:56
Medlem
Lova33s avatar
Vad är det för jävla sär som gjort denna verklighetsfrånvända frågeställning viral?! Gissar på skrik-boomer-Karens som endast sitter på sina feta arslen 24/7 och aldrig ens satt sin fot på ett löpspår.

Jag springer i skogen flera gånger i veckan och möter då män som också är ute och springer.
Det är alltså främmande män i skogen som springer efter (bokstavligt talat) och flåsar mig i nacken till vardags! 🤣
"Hellre möta en björn i skogen än en främmande man"...det är bara för jävla dumt. 😂🤪
Skulle skita på mig om jag mötte en björn!

För att ta det seriöst:
Såklart att kvinnor (även män och barn) har blivit överfallna och till och med mördade av främmande män i en skog. Det finns defekta individer bland oss på alla möjliga platser.
Men den där frågeställningen är för dum/skev, människor gör ett aktivt val på en helt annan nivå än en björn. Som tur är väljer främmande män i skogen extremt sällan att anfalla folk.

Jag hade inte överlevt att möta lika många björnar som män under en enda löptur (inte ens under första kilometern).
Citera
2024-07-14, 20:57
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Män har inte heller tämjt naturen -- den är kvar där ute, otämjd.
Vilka skulle rå om kvinnors liv då? Om män inte finns och kvinnor då blir livegna -- vem är de livegna inför?

Du svamlar så mycket strunt

Du bor inte i en stad? Vilka djur tar dig? Ser du några isbjörnar tex som ju fanns här innan vi män löste det problemet.

Ingen rår om kvinnans liv, det är vad livegen betyder...
Citera
2024-07-14, 21:02
Medlem
Citat:
Även om mäns antal har betydelse för hur män ser på kvinnor så är det inte antalet män, utan hur män ser på, talar om och behandlar kvinnor som är avgörande för kvinnor.

Visst men vi måste minska andelen män så uppgiften blir enklare ,fyller vi på med mer män så blir det svårare. Ju färre män desto lättare.

Vi har även rättväsendet som tar bort de sämsta männen och skrämma de som ligger på gränsen till göra brott mot kvinnor till bättre beteende

Det kommer ta ett tag innan kvinnor börjar betrakta män som bra ,bättre än björnar ,kvinnor har känslor och dessa släpar efter ,om männen skulle bete sig bättre så tar det ett tag innan kvinnors känslor kommer i kapp
Citera
2024-07-14, 21:06
Medlem
Citat:
Att gå omvägar är dock en strategi som få kvinnor praktiserar tack och lov.

Uppenbarligen är män bättre på att tolka kvinnor än vad du är. Det är uppenbart att kvinnorna ville tala om sexuellt våld på samhällsnivå och inte det ytterst marginella problemet ensam kvinna möter ensam man i djup skog.

Du yrar om att det är situationen som avgör och inte statistiken. Då är svampplockning och fiske typiska aktiviteter som människor normalt gör i skogen. På samma sätt som en björn i normalfallet kanske gräver ut en myrstack. Då kanske man anta att män som ägnar sig åt detta och därmed uppför sig som folk inte är ett hot om man dessutom adderar att de flesta män inte är förövare.

Rent allmänt så förväntas vi visa hyfs mot varandra i offentliga miljöer. Om man säger till någon jag vill inte träffa dig där och där på grund av dina biologiska förutsättningar så är det mycket oförskämt.

Nej. Svaret som majoriteten ger är inte främmande män. Svaret majoriteten ger är män. Det är inte heller en majoritet utan det är de kvinnor som fått frågan på sociala medier. De är inte representativa.

Du undviker män för skydda dig mot hot som inte är närvarande. Kvinnor och män låser dörren för att undvika att bli drabbade om en stöldliga planerat att göra inbrott i mitt område. De flesta kvinnor väljer inte att undvika män som uppenbarligen har planerat att fiska eller plocka svamp. Det är inte heller något som de behöver göra.
Psykopater kan också plocka svamp,fiska ? 😃

Förstår inte ni som säger kvinnorna behöver inte vara försiktiga ? När det fakta tyvär psykopater som kan skada finns och bäst vara försiktig 😔

De flesta män är bra men hur ska ennån veta skillnaden ? Så bäst vara försiktig !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in