2024-06-21, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du inser inte att han är ett steg i utvecklingen som kommer långt efter att grunden lagts och utvecklingen mot internet redan påbörjats.
Du fattar inte vad trådlös kommunikation inneburit för utvecklingen.
Självklart inte - för då måste du ju dra tummen ur arslet och slicka i dig att kvinnor varit viktiga delar på den resan.

Du är ju dummare än jag trodde.

Jo, jag förstår allt. Men du förstår dig inte på logik. Läs nedanför.

Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Du får lära dig att läsa:

https://webfoundation.org/about/vision/history-of-the-web/

''Sir Tim Berners-Lee invented the World Wide Web in 1989.''.

https://www.tekniskamuseet.se/lar-dig-mer/100-innovationer/internet/

''Man brukar säga att internet — world wide web — föddes den 1 januari 1983.''

Du har gjort en klassisk halmgubbe där du har feltolkat mina ord. Jag sa aldrig att inga kvinnor inte var inblandade . Jag sa att world wide web skapades av en man och därmed ska du vara tacksamma för män. Jag är inte otacksam över kvinnor. Så nej, jag hade rätt och du hade fel.

Du får lära dig att skilja på att INDIREKT bidra till något och att DIREKT bidra till något. Jag syftar på direkt här. Alltså finns det ingen logisk motsättning. Din dumma kossa.

Halmgubbar funkar inte...

Din korkade höna.
Citera
2024-06-21, 12:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Nej. Inte Gud. Mer om man tror att patriarkatet finns på riktigt så kan gruppen män begränsa gruppen kvinnors rättigheter (hemska tanke). Det finns däremot ingen möjlighet för dig och dina likasinnade att dra in rättigheter från just den individ på flashback ni inte gillar. För övrigt så är det väl i detta ämne mer feminismen som begränsar kvinnors frihet. Den menar ju att ni ska vara lika skraja för 1 slumpmässig man i skogen som ni är då ni går igenom en stadspark som 100000-tals män har enkelt tillträde till. Som kvinna är det onödigt att vara lika skygg som en björn i skogen. Det är inte sannolikt att 1 slumpmässig man ni möter där vill er illa.
Att göra individuella val som kvinna begränsas inte av att de väljer bort det du vill diktera som "bästa valet" för dem.
Tvärtom att själv välja vilket risktagande man vill göra är frihet från att begränsas.
Citera
2024-06-21, 12:24
Medlem
micro113s avatar
Citat:

''Man brukar säga att internet — world wide web — föddes den .....''

Du har gjort en klassisk halmgubbe där du har feltolkat mina ord. Jag sa aldrig att inga kvinnor inte var inblandade . Jag sa att world wide web skapades av en man och därmed ska du vara tacksamma för män. Jag är inte otacksam över kvinnor. Så nej, jag hade rätt och du hade fel.

Du får lära dig att skilja på att INDIREKT bidra till något och att DIREKT bidra till något. Jag syftar på direkt här. Alltså finns det ingen logisk motsättning. Din dumma kossa.

Din korkade höna.
Du klarar inte att ta till dig historia och fakta - jag vet det.
Citera
2024-06-21, 12:33
Medlem
Citat:
Du klarar inte att ta till dig historia och fakta - jag vet det.

Peka ut den logiska motsättningen? Jag är logiskt konsekvent med det jag sa. Det är en man som skapade www, alltså har jag rätt. Detta är ett ypperligt skäl till att du som manshatade kvinna ska vara tacksam över att det finns och har funnits män. Detta var min huvudpoäng.

Orden ''indirekt och direkt'' verkar inte finnas i ditt vokabulär. En eller flera kvinnor må ha lagt grunden för internetet, men den direkta uppfinningar av internetet (world wibe web) var en man. Skrev jag någonsin att kvinnor inte har bidragit något alls till den teknologiska utvecklingen? Nej, det gjorde jag inte.

Att du tror att jag har fel är för att du är så obildad att du inte kan skilja på indirekt och direkt.

https://www.scribbr.com/fallacies/straw-man-fallacy/

Så det du gjorde här är att försöka få det att låta som att jag har sagt att kvinnor inte har bidragit alls.

Det gjorde jag inte.

Varför skulle jag behöva ta upp kvinnors roll i den teknologiska utvecklingen? Det är ju totalt irrelevant för min huvudpoäng var att du ska vara tacksam över att det finns män. Jag är tacksam för både kvinnor och män. Min hjärna söker sig efter sanningen.

Så vem är dumskallen nu, Micro, du eller jag? Jag tror alla som kan läsa vet svaret.

En dumskalle är man däremot om man inte förstår implikationerna av sina egna uttalanden:

Citat:
Du måste se min ursprungliga kommentar utifrån det sammanhang som jag skrev kommentaren i. Det är en logisk kritik jag lyfter.

Skillnaden i attacker beror på skilda beteenden hos män vs kvinnor enligt henne. Om detta stämde, hur kan Micro då automatiskt tro på sitt andra uttalande om att 15 % av attackerna borde vara riktade mot kvinnliga jägare om de utgör 15 % av jägarkåren och allt annat är lika mellan könen?

Om hon tror på detta så blir implikationerna att hon inte tror på att kausala samband kan existera eller inte förstår sig på hur kausala samband fungerar. Ren galenskap.

Frasen: ''Allt annat lika mellan könen'', betyder inte att allt är lika. Det betyder att allt annat är lika förutom könsvariabeln. Detta innebär att även om kvinnliga jägare utgör 15 % av jägarkåren så kan fortfarande en större eller lägre andel än 15 % av alla björnattacker riktas mot kvinnliga jägare. Detta skulle i teorin kunna ha sin förklaring i att könet modifierar ens beteende vilket leder till en ökad risk för att attackeras.

Try harder, min nivå når du aldrig.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-06-21 kl. 12:38.
Citera
2024-06-21, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och det är ju ett faktum att Merapi och Micro skulle kunna vara delaktiga i en militärkupp som tar ifrån dej alla dina rättigheter. Du vore inte första personen i världshistorien som drabbas om man säger så.

Så du bör vara tacksam att du ens har några rättigheter. Det är andra som tillåtit dig det.

Din kommentar saknar relevans. Micro är en manshatande sjukpensionär. Så någon militärkupp är hon definitivt inte med i .
Citera
2024-06-21, 12:52
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så du menar att män kan slå kvinnor till lydnad och att kvinnor ska vara tacksamma varje dag det inte händer?

Jag tar björnen framför att leva under ditt dagliga hot om våld.

Vadå, vill du inte böja dina knän och kyssa anonyma internetmäns virtuella fötter med din virtuella mun för att vi minsann kan ta allt ifrån dig men väljer att inte göra det pga vår virtuella heder och vår virtuella godhet?

Allvarligt talat, denna "fantasi" om att män minsann kan ta kvinnors alla rättigheter med våld när de så vill likt Israel och Palestina glömmer bort en fundamental aspekt för att ha kapacitet att göra det:
du måste ha kapacitet att forma breda sociala nätverk med helt nya etiska principer.

Anonyma internetmän skapar inte sociala nätverk med tillräckligt starka band. Kvinnor är i regel bättre än män dessutom på att skapa sociala nätverk. Kvinnor kanske till och med är bättre på att övertyga andra män om allt möjligt. Kalla det "fittans makt" eller "moderskapets makt"; sexuell makt och uppfostrans makt.

Kvinnors emotionella intelligens är en faktor som aldrig bör underskattas.

Till och med i makten mellan extremt patriarkala strukturer så är det just skapandet av sociala nätverk som avgör vem som tillslut vinner. Se hur Kina och USA idag tävlar mot varandra i skapandet av breda sociala nätverk i princip utan våldsutövning, den sida som övertygar Indien till sin sida kanske vinner striden om framtida världsordningen. Israel kan likaså bara frångå internationell lag när de tar mark från palestinare pga sociala nätverk som de har skapat, men dessa nätverk är inte så starka att de kan bedriva etnisk rensning i Gaza tycks det som. Deras militära potential att göra vad som helst mot palestinare är inte väsentligt ifall de riskerar förlora alla sina mäktiga vänner ifall de går för långt.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2024-06-21 kl. 12:56.
Citera
2024-06-21, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Stark comeback hörrö 🙂

Din kommentar saknar relevans och därför blev svaret inte längre.

Men jag ska hjälpa dig. Läs och lär:

Hävdade jag att kvinnor inte har bidragit till den teknologiska utvecklingen eller inte har gjort det möjligt för en man att skapa world wide web (www)? Nej.

Hade jag rätt i att en man skapade world wide web? Ja.

Alltså har jag rätt i det jag säger. Det du sysslar med är att försöka få det till att låta som att jag skulle hävda att kvinnor inte alls är kapabla eller har varit bidragande i den teknologiska utvecklingen. Det är en halmgubbe och visar på att du inte ens förstår syftet bakom min kommentar.

Varför tog jag upp specifikt för tror du att just en man skapade world wide web? Jo, för att vi har en manshatande kvinna i tråden (Micro) som inte är tacksam för att män finns. Och jag påtalade då helt enkelt att många av de moderna bekvämligheter hon åtnjuter idag är tack vare män. Det var andemeningen bakom min kommentar.

Även Micro fick käka sitt eget skit tillslut:

Citat:

''Man brukar säga att internet — world wide web — föddes den .....''

Din korkade höna.

Citat:
Peka ut den logiska motsättningen? Jag är logiskt konsekvent med det jag sa. Det är en man som skapade www, alltså har jag rätt. Detta är ett ypperligt skäl till att du som manshatade kvinna ska vara tacksam över att det finns och har funnits män. Detta var min huvudpoäng.

Orden ''indirekt och direkt'' verkar inte finnas i ditt vokabulär. En eller flera kvinnor må ha lagt grunden för internetet, men den direkta uppfinningar av internetet (world wibe web) var en man. Skrev jag någonsin att kvinnor inte har bidragit något alls till den teknologiska utvecklingen? Nej, det gjorde jag inte.

Att du tror att jag har fel är för att du är så obildad att du inte kan skilja på indirekt och direkt.

https://www.scribbr.com/fallacies/straw-man-fallacy/

Så det du gjorde här är att försöka få det att låta som att jag har sagt att kvinnor inte har bidragit alls.

Det gjorde jag inte.

Varför skulle jag behöva ta upp kvinnors roll i den teknologiska utvecklingen? Det är ju totalt irrelevant för min huvudpoäng var att du ska vara tacksam över att det finns män. Jag är tacksam för både kvinnor och män. Min hjärna söker sig efter sanningen.

Så vem är dumskallen nu, Micro, du eller jag? Jag tror alla som kan läsa vet svaret.

En dumskalle är man däremot om man inte förstår implikationerna av sina egna uttalanden:

Try harder, min nivå når du aldrig.

Är detta det enda sättet ni tror ni kan vinna på? Genom att köra med fulspel och feltolka vad man säger?
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-06-21 kl. 16:02.
Citera
2024-06-22, 13:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Din kommentar saknar relevans och därför blev svaret inte längre.

Men jag ska hjälpa dig. Läs och lär:

Hävdade jag att kvinnor inte har bidragit till den teknologiska utvecklingen eller inte har gjort det möjligt för en man att skapa world wide web (www)? Nej.

Hade jag rätt i att en man skapade world wide web? Ja.

Alltså har jag rätt i det jag säger. Det du sysslar med är att försöka få det till att låta som att jag skulle hävda att kvinnor inte alls är kapabla eller har varit bidragande i den teknologiska utvecklingen. Det är en halmgubbe och visar på att du inte ens förstår syftet bakom min kommentar.

Varför tog jag upp specifikt för tror du att just en man skapade world wide web? Jo, för att vi har en manshatande kvinna i tråden (Micro) som inte är tacksam för att män finns. Och jag påtalade då helt enkelt att många av de moderna bekvämligheter hon åtnjuter idag är tack vare män. Det var andemeningen bakom min kommentar.

Även Micro fick käka sitt eget skit tillslut:

Det enda du har lyckats med är att gör bort dig själv och visa vilken ohederlig lögnhals du är.

Citat:
Att du ens kan sitta här uppkopplad och dividera är tack vare män.

Utan mäns tillåtelse skulle du inte ens ha några rättigheter.

Män har skapat i princip allt du åtnjuter i din vardag. Du ska vara jävligt tacksam över att vi har smarta män i vårt samhälle.

Män kommer alltid vara på toppen, det ligger i vår natur.

Du kommer aldrig tillhöra någon toppen - du är ett ohederligt bottenskrap som nu visat att du vare sig förstår dig på statistik, politik, hur samhället fungerar och historiken bakom de uppfinningar vi ser idag - samt att kvinnor står bakom viktiga uppfinningar som vi inte klarar oss utan idag.

Din mamma måste känna stor skam och ånger över att hon inte lät dig bli en abort - ditt kvinnohatande as.
Citera
2024-06-22, 14:34
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Att göra individuella val som kvinna begränsas inte av att de väljer bort det du vill diktera som "bästa valet" för dem.
Tvärtom att själv välja vilket risktagande man vill göra är frihet från att begränsas.

Håller inte med. Utgångspunkten att alla män är potentiella våldtäktsmän leder inte till någon frihet för kvinnor. Då finns ju i princip valen undvika skogen alternativt ta en lång omväg och hoppas att mannen inte följer efter. Vilket han ju kommer göra om han är en av det fåtal män som har onda avsikter. Det låter inte som frihet. Tror inte heller att många av kvinnorna skulle välja björnen IRL. De svarar björnen av två anledningar. För att det sexuella våldet i samhället gör dem ofria och vill belysa detta med ett absurt val. Men också för att det är svaret de förväntas ge.
Citera
2024-06-22, 14:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Håller inte med. Utgångspunkten att alla män är potentiella våldtäktsmän leder inte till någon frihet för kvinnor. Då finns ju i princip valen undvika skogen alternativt ta en lång omväg och hoppas att mannen inte följer efter. Vilket han ju kommer göra om han är en av det fåtal män som har onda avsikter. Det låter inte som frihet. Tror inte heller att många av kvinnorna skulle välja björnen IRL. De svarar björnen av två anledningar. För att det sexuella våldet i samhället gör dem ofria och vill belysa detta med ett absurt val. Men också för att det är svaret de förväntas ge.
Jo, det är klart att det gör eftersom kvinnor själv väljer hur de vill hantera det.
Om du skall avgöra åt kvinnor så råder ingen frihet däremot.
Att män brukar våld mot, våldtar och mördar kvinnor är däremot något som begränsar kvinnors tillvaro.
Citera
2024-06-22, 14:50
Medlem
Den 20:e kl. 02:56:

Citat:

Män har skapat i princip allt du åtnjuter i din vardag. Du ska vara jävligt tacksam över att vi har smarta män i vårt samhälle.

Ja, du sitter här uppkopplad på nätet (internetet/world wide web) för att det var en man som uppfann det. Det är den direkta förklaringen. Jag förstår inte vad som är så kontroversiellt med att säga detta? Detta innebär inte att kvinnor inte har bidragit. Jag äger tolkningsföreträde till mina egna ord, det måste du förstå. Du har inte rätt att hitta på vad jag själv tycker. Jag syftar på den direkta uppfinningen - internetet.

Givetvis fattar jag att någon kan ha lagt en bra grund för att www överhuvudtaget skulle komma till, men det är inte vad jag syftar på. Detta är också irrelevant med tanke på det sammanhang som jag skrev kommentaren i. Syftet med kommentaren var att belysa att du sitter här tack vare många duktiga män.

Direkt koppling: E > D.
Indirekt koppling: E > C > D.

Jag syftar på den direkta, det finns inga logiska motsättningar. Att du inte har kunnat peka ut någon logisk motsättning beror på att det inte finns någon. Hoppsan då. Fel igen.

Det mest korrekta är givetvis att säga att det är tack vare män som du sitter här (uppkopplad) eftersom det är den direkta förklaringen.

Ja, om män hade velat tvinga bort kvinnor deras rättigheter så hade ni inte haft så mycket att säga till om. Man är ingen kvinnohatare för att man säger det.

Jag har även förmodligen rätt i att vi har framförallt haft manliga uppfinnare. När jag säger detta så tror du verkligen att min hjärna inte fattar bakgrunden till varför manliga uppfinnare har dominerat. Det är det som är så roligt. Du tror du ligger 1 steg före mig fast i själva verket är jag jämt 1 steg före dig. Din enkla A-B-C logik fångar min hjärna upp snabbare än du ens hinner blinka. Du förstår inte ens nivån på de logiska problem jag analyserar på en daglig basis. Det är arrogant av dig att tro att jag inte ser det som du ser. Det är faktiskt det. Lär dig din plats.

Din nivå har tydligt illustrerats i tråden och det är en nivå som går att likställa med att vara logiskt handikappad. Där har vi dig.

Men låt mig poängtera en sak: Även om kvinnor har hållts tillbaka rent historiskt, så är det inte ett giltigt skäl för att inte vara tacksam över män som har bidragit med olika uppfinningar. I slutet av dagen så bryr vi oss människor om faktiska resultat (vad som faktiskt har skapats) och inte vad som kunde ha varit (fler kvinnliga uppfinnare).

Ja, det finns många kvinnor som har bidragit men det är återigen irrelevant. Jag pratar om män här för att du har svårt att visa tacksamhet för män.

Det roliga är att du kallar mig för en kvinnohatare när det är du som vägrar att visa tacksamhet för män. Jag däremot är enormt tacksam för både kvinnor och män. Återigen, vem har problem, är det du eller jag?

Att min kommentar ovanför ifrån den 20:e kl. 02:56 syftar på world wide web kan du se bevis för nedanför. Jag förtydligade mig långt innan jag började få kritik. Alltså kan det inte vara någon efterhandskonstruktion .

Inlägget skrevs den 21:a, 01:13:

Citat:
Så du menar att det var en kvinna som uppfann world wide web? Vad har du för källa på det? Min kommentar syftar på att det var en man som uppfann internetet. Om det inte vore för en smart man så hade hon inte ens kunnat sitta här och diskutera. Det är vad jag syftar på.

Att jag kan sitta här och kommunicera på FB är inte tack vare en kvinna. Där har du fel.

Alla uppfinningar i princip som hon åtnjuter har skapats av män. Att hon inte ens behöver försörja sig är delvis tack vare män som stöttar henne ekonomiskt (indirekt).

Jaha? Och vad har den kommentaren för relevans? Blev du så emotionellt upprörd av min kommentar att du var tvungen att flika in: ''Och du hade inte heller haft några rättigheter om vi hade valt att ta bort dina rättigheter''?

Det du glömmer är att jag har inget förakt mot varken kvinnor, män eller människor på en gruppnivå. Micro däremot, har visat tydliga tecken på misandri. Din kommentar är fullständigt irrelevant.

Poängen är att män som grupp har gett kvinnor rättigheter. Kvinnor kan inte ta bort mäns rättigheter men män kan ta bort kvinnors rättigheter. Hur är detta möjligt? Ja, det beror givetvis på att män är det starkare könet. Om män vill tvinga igenom något så finns det inte så mycket kvinnor kan göra. Micro (manshataren) borde därmed visa större tacksamhet gentemot män.

Citat:
Det enda du har lyckats med är att gör bort dig själv och visa vilken ohederlig lögnhals du är.

Du kommer aldrig tillhöra någon toppen - du är ett ohederligt bottenskrap som nu visat att du vare sig förstår dig på statistik, politik, hur samhället fungerar och historiken bakom de uppfinningar vi ser idag - samt att kvinnor står bakom viktiga uppfinningar som vi inte klarar oss utan idag.

Din mamma måste känna stor skam och ånger över att hon inte lät dig bli en abort - ditt kvinnohatande as.

Du har blivit motbevisad igen och du har ingenting att komma med. Inga sakliga rättningar. Du kan enbart komma med personangrepp och förlöjliganden och felaktiga framställningar av vad andra har sagt.

Jag är utbildad statistiker och entreprenör. Det är en ganska duglig nivå får man väl ändå säga men givetvis jobbar jag på för att kunna höja mig ytterligare.

Nu projicerar du. Det är du som är en manshatande sjukpensionär inte jag. Att nå en högre nivå än det kräver enbart ett städarjobb... . Du hatar dig själv och tar ut din ilska på män. Det är sorgligt.

Alla som kan läsa kan se vem det är av oss som är starkast på att resonera.

Jo, jag förstår allt. Det finns inget du kan lära mig om världen. Det är jag som tolkar saker och presenterar den till odugliga personer som du. Det är mitt yrke. Har du inte lärt dig det än?

Jag har gett dig the benefit of the doubt som det kallas för på engelska men nu är det slut. Aldrig igen.

Summering av vem du är:
1) Du framställer på ett felaktigt sätt vad andra säger och tycker för att du lättare ska kunna angripa vad de säger.
2) Du gör logiska misstag hela tiden.
3) Du svarar inte på frågor om dina egna uttalanden och påståenden.
4) Du vågar inte försvara dina ståndpunkter.

Höj dig för fan.
Citera
2024-06-22, 14:53
Medlem
Den 20:e kl. 02:56:

Citat:

Ja, du sitter här uppkopplad på nätet (internetet/world wide web) för att det var en man som uppfann det. Det är den direkta förklaringen. Jag förstår inte vad som är så kontroversiellt med att säga detta? Detta innebär inte att kvinnor inte har bidragit. Jag äger tolkningsföreträde till mina egna ord, det måste du förstå. Du har inte rätt att hitta på vad jag själv tycker. Jag syftar på den direkta uppfinningen - internetet.

Givetvis fattar jag att någon kan ha lagt en bra grund för att www överhuvudtaget skulle komma till, men det är inte vad jag syftar på. Detta är också irrelevant med tanke på det sammanhang som jag skrev kommentaren i. Syftet med kommentaren var att belysa att du sitter här tack vare många duktiga män.

Direkt koppling: E > D.
Indirekt koppling: E > C > D.

Jag syftar på den direkta, det finns inga logiska motsättningar. Att du inte har kunnat peka ut någon logisk motsättning beror på att det inte finns någon. Hoppsan då. Fel igen ifrån din sida.

Det mest korrekta är givetvis att säga att det är tack vare män som du sitter här (uppkopplad) eftersom det är den direkta förklaringen eftersom det var en manlig uppfinnare av internetet.

Ja, om män hade velat tvinga bort kvinnor deras rättigheter så hade ni inte haft så mycket att säga till om. Man är ingen kvinnohatare för att man säger det.

Jag har även förmodligen rätt i att vi har framförallt haft manliga uppfinnare. När jag säger detta så tror du verkligen att min hjärna inte fattar bakgrunden till varför manliga uppfinnare har dominerat. Det är det som är så roligt. Du tror att du ligger 1 steg före mig fast i själva verket är jag jämt 1 steg före dig. Din enkla A-B-C logik fångar min hjärna upp snabbare än du ens hinner blinka. Du förstår inte ens nivån på de logiska problem jag analyserar på en daglig basis. Det är arrogant av dig att tro att jag inte ser det som du ser. Det är faktiskt det. Lär dig din plats.

Din nivå har tydligt illustrerats i tråden och det är en nivå som går att likställa med att vara logiskt handikappad. Där har vi dig .

Men låt mig slutligen poängtera en sak: Även om kvinnor har hållts tillbaka rent historiskt, så är det inte ett giltigt skäl för att inte vara tacksam över män som har bidragit med olika uppfinningar. I slutet av dagen så bryr vi oss människor om faktiska resultat (vad som faktiskt har skapats) och inte vad som kunde ha varit (fler kvinnliga uppfinnare).

Ja, det finns många kvinnor som har bidragit men det är återigen irrelevant. Jag pratar om män här för att du har svårt att visa tacksamhet för män.

Det roliga är att du kallar mig för en kvinnohatare när det är du som vägrar att visa tacksamhet för män. Jag däremot är enormt tacksam för både kvinnor och män. Återigen, vem har problem, är det du eller jag? Du kan inte ens ta orden: ''Jag är tacksam för män'' i din mun för du hatar män.

Att min kommentar ovanför ifrån den 20:e kl. 02:56 syftar på world wide web kan du se bevis för nedanför. Jag förtydligade mig långt innan jag började få kritik om det. Alltså kan det inte vara någon efterhandskonstruktion . Du och andra manshatande feminister får öva upp er läsförståelse.

Inlägget skrevs den 21:a, 01:13:

Citat:
Så du menar att det var en kvinna som uppfann world wide web? Vad har du för källa på det? Min kommentar syftar på att det var en man som uppfann internetet. Om det inte vore för en smart man så hade hon inte ens kunnat sitta här och diskutera. Det är vad jag syftar på.

Att jag kan sitta här och kommunicera på FB är inte tack vare en kvinna. Där har du fel.

Alla uppfinningar i princip som hon åtnjuter har skapats av män. Att hon inte ens behöver försörja sig är delvis tack vare män som stöttar henne ekonomiskt (indirekt).

Jaha? Och vad har den kommentaren för relevans? Blev du så emotionellt upprörd av min kommentar att du var tvungen att flika in: ''Och du hade inte heller haft några rättigheter om vi hade valt att ta bort dina rättigheter''?

Det du glömmer är att jag har inget förakt mot varken kvinnor, män eller människor på en gruppnivå. Micro däremot, har visat tydliga tecken på misandri. Din kommentar är fullständigt irrelevant.

Poängen är att män som grupp har gett kvinnor rättigheter. Kvinnor kan inte ta bort mäns rättigheter men män kan ta bort kvinnors rättigheter. Hur är detta möjligt? Ja, det beror givetvis på att män är det starkare könet. Om män vill tvinga igenom något så finns det inte så mycket kvinnor kan göra. Micro (manshataren) borde därmed visa större tacksamhet gentemot män.

Som du kan se så förtydligade jag mig. Att ta saker ur sitt sammanhang är patetiskt. Ta en kurs i filosofi där pratar man ständigt om vikten av att förstå vad andra menar.

Du kan inte hitta på mina åsikter åt mig.

Vem är lögnerskan nu?

Citat:

Du har blivit motbevisad igen och du har ingenting att komma med. Inga sakliga rättningar. Du kan enbart komma med personangrepp och förlöjliganden och felaktiga framställningar av vad andra har sagt.

Jag är utbildad statistiker och entreprenör. Det är en ganska duglig nivå får man väl ändå säga men givetvis jobbar jag på för att kunna höja mig ytterligare.

Nu projicerar du. Det är du som är en manshatande sjukpensionär inte jag. Att nå en högre nivå än det kräver enbart ett städarjobb... . Du hatar dig själv och tar ut din ilska på män. Det är sorgligt.

Alla som kan läsa kan se vem det är av oss som är starkast på att resonera.

Jo, jag förstår allt. Det finns inget du kan lära mig om världen. Det är jag som tolkar saker och presenterar den till odugliga personer som du. Det är mitt yrke. Har du inte lärt dig det än?

Jag har gett dig the benefit of the doubt som det kallas för på engelska men nu är det slut. Aldrig igen.

Summering av vem du är:
1) Du framställer på ett felaktigt sätt vad andra säger och tycker för att du lättare ska kunna angripa vad de säger.
2) Du gör logiska misstag hela tiden.
3) Du svarar inte på frågor om dina egna uttalanden och påståenden.
4) Du vågar inte försvara dina ståndpunkter.

Höj dig för fan.

Du får inget mer svar av mig angående detta. Alla som kan läsa kan se dina fultaktiker.

Jag noterar även att du har satt mina kommentarer på ett vilseledande sätt i icke-kronologisk ordning. När kommentarerna skrevs har givetvis betydelse... inte ens detta fattar du? Wow...
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-06-22 kl. 15:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in