Citat:
Ursprungligen postat av
Blundetto
Jo, frågeställningen i tik tok trenden gällde man eller björn. Inte specifikt för dig okända män. Det är inte särskilt smickrande för dig att du inte fattar att din morfar och far väldigt lätt blir främmande män för någon annan och inte heller begriper att hemmet är den vanligaste isolerade miljön. Att frågan syftar på män och inte okända män säger inget negativt om gruppen män eller något om kvinnor som grupp. Det var en trend på tik tok där kvinnor som aldrig satt sin fot i skogen svarade. Här i Sverige älskar kvinnor att vara ute i skogen. Även om många är rädda för att springa på en björn.
Då är det alltså frågan om att någon annan möter en främmande man.
Hemmet finns inte med i frågeställningen - så vad babblar du om.
Att frågan syftar på okända män är självklart för i princip varenda kvinna - du är dock inte kvinna - och självklart är det inte smickrande om kvinnor är rädda för att möta sina egna närstående i skogen.
Det ger inte direkt en bättre bild av män i stort.
Du har inte en aning om hur många gånger de varit i skogen. Varför fantiserar du hela tiden?
Du kan inte heller tala för kvinnor i Sverige - jag vet många som inte gillar skogen.
Glöm inte låsa dörren - din hycklare.