Citat:
Och att du kan sitta här uppkopplad och dividera är också tack vare män och kvinnor. Om det skulle komma en dag då vi säger ”Trollkarlspelle ska inte ha några rättigheter punkt slut” så hade du inte kunnat göra något åt det. Så jag tycker du ska tacka micro för dina rättigheter istället.
Så du menar att det var en kvinna som uppfann world wide web? Vad har du för källa på det? Min kommentar syftar på att det var en man som uppfann internetet. Om det inte vore för en smart man så hade hon inte ens kunnat sitta här och diskutera. Det är vad jag syftar på.
Att jag kan sitta här och kommunicera på FB är inte tack vare en kvinna. Där har du fel.
Alla uppfinningar i princip som hon åtnjuter har skapats av män. Att hon inte ens behöver försörja sig är delvis tack vare män som stöttar henne ekonomiskt (indirekt).
Jaha? Och vad har den kommentaren för relevans? Blev du så emotionellt upprörd av min kommentar att du var tvungen att flika in: ''Och du hade inte heller haft några rättigheter om vi hade valt att ta bort dina rättigheter''?
Det du glömmer är att jag har inget förakt mot varken kvinnor, män eller människor på en gruppnivå. Micro däremot, har visat tydliga tecken på misandri. Din kommentar är fullständigt irrelevant.
Poängen är att män som grupp har gett kvinnor rättigheter. Kvinnor kan inte ta bort mäns rättigheter men män kan ta bort kvinnors rättigheter. Hur är detta möjligt? Ja, det beror givetvis på att män är det starkare könet. Om män vill tvinga igenom något så finns det inte så mycket kvinnor kan göra. Micro (manshataren) borde därmed visa större tacksamhet gentemot män.
?