Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-16, 20:02
Medlem
Han har trattnäsa...eller hade. Såna har man ibland anledning att akta sig för, hörde man förr i stugorna.
Citera
2024-07-16, 20:05
Medlem
Han hade Trump-skyltar på sin tomt. Ytterligare ett stänk i ansiktet på de som vill låtsas att han var demokrat.

https://www.newsweek.com/thomas-matthew-crooks-donald-trump-sign-yard-neighbor-assassination-attempt-1925678
Citera
2024-07-16, 20:10
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av howdie11
Han hade Trump-skyltar på sin tomt. Ytterligare ett stänk i ansiktet på de som vill låtsas att han var demokrat.

https://www.newsweek.com/thomas-matthew-crooks-donald-trump-sign-yard-neighbor-assassination-attempt-1925678
Jaha så du tror att han var en Trumpsupporter som ville mörda Trump? Hur många hjärnceller innehar du?
Citera
2024-07-16, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, bombrecept har ju cirkulerat hur länge som helst. T.ex. Anarkistens kokbok är en klassiker. Han måste alltså ha satt sig in i detta utan att nån anat oråd. Sen vet vi ingenting om vad det handlar om för sorts sprängladdningar. Kan ju vara enkla rörbomber. Jag tycker mest att det är märkligt att han lyckats förbereda sig så pass väl ändå givet omständigheterna. Han var bokstavligt talat en hårsmån från att lyckas. Med bomberna hade det kunnat gå i lås.
Men, allt det som han har gjort tyder ju på viss grad av förberedelse och planering, kanske inte samma nivå som Breivik, men det här måste ändå ha tagit lite tid. Det som ”saknades” var medkumpaner som hade kunnat placera bomberna på exitpoints och detonera dem vid passage.

För att vara en lätt autistisk 20-åring så lyckades han bättre än vad de flesta i hans ålder skulle ha gjort ensamma. Det är väl här registreringen kommer in som republikan för tillträde och vetskap om möten varvid han har kunnat förbereda sig.

Personligen ser han ut som en manlig variant av den där tokiga amerikanska meme kvinnan. Han verkar på videos lätt mesig och feminin samt med föräldrar som är om jag förstod det rätt ”counsellors” skolrådgivare eller något liknande, d.v.s. ett publikt och socialt yrke vilket sammantaget gör att han passar in iden liberala vänsterfalangen.
Citera
2024-07-16, 20:23
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Verkar ju vara mobbaren själv som pratar! Han flinar ju och är typ glad över det hela:
" He was just bullied everyday! " Skit-roliga att ha omkring sig..

Han var alltså en ensamvarg, mobbad, och samtidigt engagerad i demokraternas politik/vänsterrörelsen i usa ?
Makes no sense.

Lystring!
Jag har löst detta helt på egen hand.
Motiv nedan
Gärningsmannaprofil kommer med vändande post

Att han sköt Trump är väl rätt uppenbart varför. Som i låten (Eminem /stan. I'm your biggest fan) så Har Thomas crooks i flera år älskat Trump på avstånd. Därefter försökt stalka Donald.
Troligtvis även försökt kontakta honom gång på gång. Och i desperation har han betalat och reggat sig som republikan, i hopp om att få bli sedd av BigDon.. .

Sen köpte Thomas crooks aktier i Truth social. Allt för att en bedragare lurat i honom att vägen till frihet och välstånd går genom att ge mer pengar till Donald Trump.

När kärleken aldrig besvarades. När Donalds enda respons varit tiggar brev (fellow patriot, donate now!! )

Så har Crooks känt sig sårad och bedragen av den enda manliga förebilden han haft i sitt liv.
Att Donald Trump är en lögnare och fejk populist

Sen kom skammen
därefter ilskan och svartsjukan.
Och till slut försökte han mörda Donald Trump.
Och därefter ta sitt eget liv.
Klassiskt stalker drama således.
Låter snarare som ärketypen för en maga incel.
Citera
2024-07-16, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
Eller att ta mobbarna ur klassen. Mycket mer logiskt. Är det inte på tiden att man börjar tala lite mer om mobbarna som problem istället för offren för mobbning? Även de som inte blir våldsamma lider ju.
Ja det hade ju såklart varit det bästa, men tuvär jobbar inte skolorna så längre. I Sverige fanns obs klasser förr där de som hade problembeteende fick gå.
Citera
2024-07-16, 20:34
Medlem
Europes avatar
Min tidiga gissning var att det kanske inte i första hand är någon politisk fanatiker, utan kanske har GM snarare liknande psykologisk profil som hos många som utför skolskjutningar/masskjutningar. Har det framkommit något som talar emot det (nej, falska utpekanden av helt andra människor som GM är inget konkret)? Åtminstone verkar ha det framkommit att han var en enstöring och mobbad, vilket väl har stämt in på många som har utfört massmord och utökade självmord.
Citera
2024-07-16, 20:37
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Han var alltså en ensamvarg, mobbad, och samtidigt engagerad i demokraternas politik/vänsterrörelsen i usa ?
Makes no sense.

Lystring!
Jag har löst detta helt på egen hand.
Motiv nedan
Gärningsmannaprofil kommer med vändande post
[b]
Att han sköt Trump är väl rätt uppenbart varför. Som i låten (Eminem /stan. I'm your biggest fan) så Har Thomas crooks i flera år älskat Trump på avstånd. Därefter försökt stalka Donald.
Troligtvis även försökt kontakta honom gång på gång. Och i desperation har han betalat och reggat sig som republikan, i hopp om att få bli sedd av BigDon.. .
Jo jag sa ju det tidigare också att han kunde varit en Trump-fanatiker.
Det kunde ju inte alls stämma fick jag höra några säga till mig!
Kolla vad som hände med John Lennon t.ex.

Detta påminner mig jävligt mycket om Travis i Taxidriver.

Denna bilden säger allt: https://pbs.twimg.com/media/Cue6UJXWAAADfxO.jpg
Citera
2024-07-16, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Det är väl inte intelligent att försöka mörda Trump samt hur är det relevant att han blivit mobbad.

Det är inget som ger en mördarprofil. Värdelöst information hitills.

Det hade passat in på 40% av alla studenter som är duktiga på matematik. Inte fan är de mördare för det.
Självfallet blir inte alla mobbade mördare. Men då GM ska ha lidit av mental ohälsa och blivit mobbar i princip hela skolgången så gör det något med honom. Mamman har också sagt att han bar på mycket inre ilska pga mobbningen. Jag tror inye att mobbningen ensamt gjort att han försökt mörda trump, det är troligen fler faktorer som spelar in här, men mobbningen han säkert ha en bidragande del.
Citera
2024-07-16, 20:38
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Jaha så du tror att han var en Trumpsupporter som ville mörda Trump? Hur många hjärnceller innehar du?
Inte säkert att det går att få fram ett begripligt motiv. Ibland hittar man ingen logik bland mördare som denne unga man. Exempelvis har vi mannen som skjut mot en konsert i Vegas för några år sedan. Vill minnas att man aldrig kom fram till varför han gjorde det.
Citera
2024-07-16, 20:39
Medlem
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Jo jag sa ju det tidigare också att han kunde varit en Trump-fanatiker.
Det kunde ju inte alls stämma fick jag höra några säga till mig!
Kolla vad som hände med John Lennon t.ex.

Detta påminner mig jävligt mycket om Travis i Taxidriver.

Denna bilden säger allt: https://pbs.twimg.com/media/Cue6UJXWAAADfxO.jpg
Exakt!
Får Travis bickle vibbar av Thomas crooks
Citera
2024-07-16, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12
Hört talas om psykoser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in