Flashback bygger pepparkakshus!
2024-07-14, 19:59
Medlem
Han är vad man skulle kunna kalla en Incel ,en man utan speciellt högt värde.

Tycker man inte man har något värde kan man offra sitt liv på helt meningslösa saker.

Om de istället skulle föda kvinnor skulle dessa Incels bli färre och mindre farliga.

Det är föräldrarnas och myndigheters ansvar att se till att andelen Incels minskar.
Citera
2024-07-14, 20:01
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Det var anarkisttrollet "4skin"/"Jewgazing", som lämnade sin propalestinska bubbla på Twitter och gjorde en supertrollning där han låtsades vara just Crooks. Han sade följande: "Jag hatar republikaner, jag hatar Trump och ni plockade fel kille! Hahahaha!" Till saken hör att han är ganska lik Crooks: smal, långt hår, fula brillor och underbett.

Eftersom miljoner människor faktiskt trodde på honom under en tid så blev hans personliga sida bombad av olika människor. Han gjorde den privat efter ett tag. Hans sista meddelande som var offentligt var typ: "Vad i helvete har jag gjort!?! Hur kunde jag vara så dum så att gjorde den där videon! Jag ville ju bara skoja. Nu är allt slut - fan vad jag ångrar mig!"
Rätt efterblivet gjort av honom kan jag tycka. Men han ser ju lite knepig ut så jag antar att han inte är den skarpaste kniven i lådan om man säger så.
Citera
2024-07-14, 20:03
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Exakt, vi vet inte om Crooks var på taket eller inte. Jag har åtminstone inte sett några bilder på det.

Jaså? Kolla videon längst ner på denna sida så ser du rätt tydligt att han ligger och trycker där uppe på taket.
Citera
2024-07-14, 20:05
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Jaså var såg du det? Har bara läst i amerikansk press hela dagen att han inte hade fb, ig, snap eller något annat utan möjligtvis en discord server.
Just nu framstår hela personen "Thomas Matthew Crooks" som något totalt skapat, det är ingen riktig person. Men jag håller självklart med dig, klart det var en vänsterdåre det fattar ju alla.

Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Lite märkligt att det var en helt annan person på profilbilden för det påstådda kontot, fake?

De grävarna jag följt har bara hittat att han har ett Discord-konto. En journalist, Aric Toler, säger sig ha hittat lite info som han inte får släppa(pga arbetsgivare) än iaf.
Ska inte vara något uppseendeväckande vad det verkar.

Ja det kanske inte är 100% bekräftat att det var hans. Men det är ju märkligt att man inte dementerat det om de nu inte var hans..
Citera
2024-07-14, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Skytten verkade sköta sig och skjuter på att göra något sådant här, sen bara plötsligt kommer han till skott... Och efter det bara knall fall...

Fanns det något alls i hans bakgrund som indikerade sådana tendenser? Hela bakgrunden verkar ge normal. Ingen info om mobbning... Inget bevis för politisk aktivism. Han var t.o.m. registrerad som republikan...

Detta om något ger vibbar av "manchurian candidate"...

Jo, han var mobbad och hela hans uppenbarelse skriker mobboffer. Tanig kille med brillor, långt hår och underbett och som säkert saknade sociala färdigheter. Sånt nosar ungdomar upp och då sker bortstötning.
Citera
2024-07-14, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jo, han var mobbad och hela hans uppenbarelse skriker mobboffer. Tanig kille med brillor, långt hår och underbett och som säkert saknade sociala färdigheter. Sånt nosar ungdomar upp och då sker bortstötning.

Alternativet är ju att han blir ”icke-binär” och identifierar sig som han hon hen
Citera
2024-07-14, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrorGertrud
Jaså? Kolla videon längst ner på denna sida så ser du rätt tydligt att han ligger och trycker där uppe på taket.

En film av en långhårig person i väldigt dålig upplösning som man sedan i slutet av videon på något magiskt sätt får fram skärpan på (!?), och så kan man ändå inte fastställa om det ser ut som Crooks eller inte?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Detta är ju inte ens indicier än mindre bevis...
Citera
Medlem
Skytten var nog fullt medveten om vilket vapen han hade samt vilken skada det brukar ge. Om han nu hade träffat.

This is how bullets from an AR-15 blow the body apart.

https://www.washingtonpost.com/nation/interactive/2023/ar-15-damage-to-human-body/
Citera
2024-07-14, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Ja det kanske inte är 100% bekräftat att det var hans. Men det är ju märkligt att man inte dementerat det om de nu inte var hans..

Han är död.. vem annars ska dementera det?
Citera
2024-07-14, 20:11
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BekraftadNeger
Så nedanstående inlägg om förra årets inkomst är uppdiktat? Om pappan tjänat 3 mille kan han knappast varit osynlig? Böckerna kanske genererar den inkomsten?

Går ju stick i stäv med vad farbrorn sa åtminstone och fejka inkomstuppgifter är ju det enklaste någonsin. Noll social media från någon i familjen är bara hur jävla märkligt som helst.
Citera
2024-07-14, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Detta är ju inte ens indicier än mindre bevis...

En f.d klasskamrat säger att han var mobbad, men givetvis har jag ingen forskningsrapport att lägga fram om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in