2024-07-16, 16:42
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Han var inte ointelligent utan snarare intelligent (inom vissa omrden) men konstig och asocial. Han presterade bra i matematik och naturkunskap men jobbade som mltidsbitrde istllet fr att gra akademisk karrir. Jag fr aspergervibbar av GM.
Redan p 90-talet innan internet var ngon var man hade pratades det om terroristhandboken som hade beskrivningar p bomber mm. S det r inte s svrt att komma ver instruktioner.
Ja, bombrecept har ju cirkulerat hur lnge som helst. T.ex. Anarkistens kokbok r en klassiker. Han mste allts ha satt sig in i detta utan att nn anat ord. Sen vet vi ingenting om vad det handlar om fr sorts sprngladdningar. Kan ju vara enkla rrbomber. Jag tycker mest att det r mrkligt att han lyckats frbereda sig s pass vl nd givet omstndigheterna. Han var bokstavligt talat en hrsmn frn att lyckas. Med bomberna hade det kunnat g i ls.
Citera
2024-07-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Mobbare kommer alltid finnas tyvr oavsett i det hr fallet hade det varit bra om han togs ur klassen och fick g i ngon anpassad klass istllet, eller hemmaundervisning i vrsta fall

Eller att ta mobbarna ur klassen. Mycket mer logiskt. r det inte p tiden att man brjar tala lite mer om mobbarna som problem istllet fr offren fr mobbning? ven de som inte blir vldsamma lider ju.
Senast redigerad av Opriviligierad 2024-07-16 kl. 16:55.
Citera
2024-07-16, 17:14
Medlem
Lofns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag lste ett citat frn en tidigare klasskamrat att han inte var mobbad, mer av en enstring men som nd hade ngra vnner.
...
Hr sger en klasskamrat att han var mobbad praktiskt taget varje dag https://www.youtube.com/watch?v=NVMtQ4piGR8
Citera
2024-07-16, 17:32
Medlem
Lofns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
"In 2019, about 22 percent of students ages 1218 reported being bullied at school during the school year"

"In 2022, there were about 25.8 million children between the ages of 12 and 17 years old living in the United States. "

S d tar vi 22 procent av 26 miljoner...

6,160,000

S av minst 6 miljoner mobbade barn s var antalet som vxte upp och skt Trump...

1.

en person.

r det d fortfarande relevant att prata om att mobbningen var orsaken?
Antagligen inte enda orsaken men det bidrog troligtvis. Sedan har jag svrt att tro att 22 procent av eleverna r mobbade. Visst, jag kan tnka mig att 22 procent blivit taskigt behandlade ngon gng. Men fr att brytas ner permanent behver det nog vara regelbundet under lng tid. Frn min skoltid kan jag nog bara minnas kanske en eller tv som var rtt ordentligt utsatta.

Skulle vara intressant att veta hur mnga av de som begr mass-skjutningar som varit mobbade.

Det finns ju alltid undantag. Charles Whitman funderade sjlv p varfr han knde sdant hat och skrev ett brev dr han rekommenderade att hans hjrna skulle underskas. Och mycket riktigt fann man en tumr.
Citera
2024-07-16, 17:44
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofn
Hr sger en klasskamrat att han var mobbad praktiskt taget varje dag https://www.youtube.com/watch?v=NVMtQ4piGR8
Verkar ju vara mobbaren sjlv som pratar! Han flinar ju och r typ glad ver det hela:
" He was just bullied everyday! " Skit-roliga att ha omkring sig..

Det kanske r s att det blir lttare att bli till en ensamvarg nr alla mobbar en och resten ser p och inte gr ngot? Vad vet jag..

Skumt bara att alla i USA ska vara s kta p status och skit s de bajsar p alla som har lgre status, r fulare och s. Ingen verkar bli uppfostrat till att vara respektfull mot alla oavsett hur de ser ut eller r.

Vill inte frsvara GM eftersom han blev ju till en monster och mrdare sjlv men jag kan inte sluta undra om det kunde ha frebyggts i tid?
Citera
2024-07-16, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Verkar ju vara mobbaren sjlv som pratar! Han flinar ju och r typ glad ver det hela:
" He was just bullied everyday! " Skit-roliga att ha omkring sig..

Det kanske r s att det blir lttare att bli till en ensamvarg nr alla mobbar en och resten ser p och inte gr ngot? Vad vet jag..

Skumt bara att alla i USA ska vara s kta p status och skit s de bajsar p alla som har lgre status, r fulare och s. Ingen verkar bli uppfostrat till att vara respektfull mot alla oavsett hur de ser ut eller r.

Vill inte frsvara GM eftersom han blev ju till en monster och mrdare sjlv men jag kan inte sluta undra om det kunde ha frebyggts i tid?

Mnga av de hr ensamma attentatsmnnen har en liknande bakgrund av isolering och hat frn samhllet som senare leder till sjlvisolering och ett hat mot samhllet.

Och sen frgar sig mnniskor varfr den hr typen av dd sker.

Finns ett ordsprk som lyder: The child who is not embraced by the village will burn it down to feel its warmth.

Det hr fenomenet kommer bara accelerera tyvrr.
Citera
2024-07-16, 17:54
Medlem
jhww82s avatar
Ngot nytt om republikanen som skt Trump i rat och ddade en hardcore MAGA snubbe?

Enligt lokala medier s har grannarna vittnat om att familjen dagar innan placerat ut MAGA flaggor och annat Trump skrp p deras grsmatta.
Citera
2024-07-16, 18:00
Medlem
Citat:
Han var inte ointelligent utan snarare intelligent (inom vissa omrden) men konstig och asocial. Han presterade bra i matematik och naturkunskap men jobbade som mltidsbitrde istllet fr att gra akademisk karrir. Jag fr aspergervibbar av GM.
Redan p 90-talet innan internet var ngon var man hade pratades det om terroristhandboken som hade beskrivningar p bomber mm. S det r inte s svrt att komma ver instruktioner.

Crooks studerade p college fram till i maj, blev sedan antagen till universitetet med start hsten 2024. Men tackade nej till platsen. Var jobbet som mltidsbitrde extraknck? Eller brjade han i vras?

S hr skriver BBC

Crooks worked in a local nursing home kitchen just a short drive away from his home, where staff members have said that he passed a background check and raised no concerns.

The Community College of Allegheny, or CCAC, has confirmed that Crooks attended the school between September 2021 and May 2024. He graduated with an associate degree in engineering science.
In a statement sent to the BBC, the college noted that he graduated "with high honours" and that a review of his records turned up no disciplinary, student conduct or security-related incidents.

The University of Pittsburgh also told the BBC that in February he was was accepted as a transfer student there for the fall 2024 semester. The following month, he elected not to attend.

BBCs reporter beskte CCAC vid tv tillfllen men lyckades inte hitta ngon p campus som knt honom. Enligt CNN ska frldrarna som samarbetar med polisen uppgett att han inte hade ngra direkta vnner. Han beskrivs ju ocks som en 'loner' av vittnen. S ngon variant p autismspektrat kan man ju tnka sig. Svrt med sociala kontakter.

Livsinstinkten r ju stark hos de flesta mnniskor. Crooks hade ju analytisk frmga s han frstod ju skerligen att han skulle bli ddad under sin attack om inte annat av bomben om den nu var plan B. (eller fr egen hand). Man undrar varfr han inte kunde se ngon framtid fr sitt eget liv? Och sjlvklart ocks om motivet. Men det senare kommer troligen att klarna. Om de kan f fram mer information frn hans mobil.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2024-07-16 kl. 18:03.
Citera
2024-07-16, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofn
Tack fr lnken. Denna har kanske fortfarande tv personer nnu inte sett. Snubben verka lite strd.
Citera
2024-07-16, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Hur fan har han lyckats med konststycket att tillverka de hr sprngladdningarna som polisen hittade i bilen? Fjrrkontroll och allt. Det har ju framgtt att killen var rtt begvad i naturmnena, men att bygga bomber r kanske inget man gr i en handvndning utan instruktioner. Ngra sna har nnu inte hittats. En mjlighet r s klart att GM anvnt en annan enhet nr han hade sitt fuffens fr sig.

Vad sger att det r han sjlv som tillverkat bomberna? Det kan vara medhjlpare, en eller flera inblandade.
Citera
2024-07-16, 19:15
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opriviligierad
Eller att ta mobbarna ur klassen. Mycket mer logiskt. r det inte p tiden att man brjar tala lite mer om mobbarna som problem istllet fr offren fr mobbning? ven de som inte blir vldsamma lider ju.

Citat:
Det r vl inte intelligent att frska mrda Trump samt hur r det relevant att han blivit mobbad.

Det r inget som ger en mrdarprofil. Vrdelst information hitills.

Det hade passat in p 40% av alla studenter som r duktiga p matematik. Inte fan r de mrdare fr det.
Citera
2024-07-16, 19:43
Medlem
Undrar vad det sista GM sg, hrde och tnkte innan han dog.
Sg han att han missade Trump (annat n rat)?
Jag hoppas att han registrerade missen och tnkte sista tanken "jag missade skottet, det sista jag gr i livet r att misslyckas, jag verkligen r en frlorare" (fast p engelska d frsts).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in