Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Detta blir jättekul.
Tror du att på fullt allvar att Sverige är det enda landet med något motsvarande Lexbase
Och det roligaste av allt
Tror du att Lexbase är en statlig tjänst?
Jag har ju försökt förklara för dig i många inlägg nu att i EU gäller GDPR, känner du till den lagen? Det verkar inte så iaf. Sverige har ett unikt undantags tillstånd som tillåter de göra vissa undantag ifrån GDPR, och därför kan vi ha siter som tex verifiera lexbase och mrkoll, dessa siter förekommer inte i något annat EU land. Sverige har nu blivit stämda av privatpersoner, och ska upp i EU domstol, angående det här. Jag har visat källor på det med att myndigheter här börjar förstå att det blir nog troligen olagligt sprida folks personuppgifter hur som helst som görs idag olagligt.Jag orkar verkligen inte skriva mer med dig nu för du har ju inte lyssnat på något jag skrivit eller förstått något av det heller för den delen, du tror du och din polare staten alltid gör/har rätt, och därför är det helt ok sprida personuppgifter hur som helst tror du

Jag skickar med en sista länk som jag iof kan garantera du inte förstår ett dugg av men gör det ändå, det kan alltid finnas andra som vill ta del av vad som händer i Sverige, även om inte du är så intresserad av det. Det här är en analys av en advokat som jobbat med sådana här frågor i många år och vad han tror om utfallet för Sverige i kommande EU domstols förhandling.
https://svjt.se/svjt/2024/287