Citat:
Ursprungligen postat av
Aabbcc123
Haha fick ju inte det! Men det blev iaf nicaraguansk

Slog till på Oliva serie O rubusto, fin och god tobaksrök om än något för stark som instegscigarr. Fick däremot mersmak, man borde fira oftare med en cigar, nästa blir förmodligen Perdomo 10th Year Anniversary Connecticut rubusto.
Bra val, så du klarade dig utan tips.

När det skall firas är robustocigarrer av bra märke oslagbara eftersom de är fylliga. Men om det är lite för mycket ståhej kanske man inte kan koncentrera sig så mycket på smaken, så då kan man förstås röka en corona eller något annat med smalare diameter.
Dominikanska cigarrer är också fina, lite mildare generellt sett men en arom som man kan dagdrömma till.
Citat:
Ursprungligen postat av
MachDiamonds
Fast kubaner har något som alla andra saknar, svårt att sätta fingret på dock. Att kubaner ofta behöver lagring är ju en nackdel tyvärr. Men det finns några som klarar sig utan. H.Upmann regalias kan jag rekommendera varmt. Nuförtiden är dock priserna problemet, kubaner är sjukt dyra.
Ja, Upmann är bra "mittemellan"-kubaner. Det jag gillar med kubanska cigarrer är aromen och hur de kittlar i näsan. Men prisvärda är de inte, och Habanos har inte tid att lagra dem. Kuba är kapitalistiskt när det passar.
Hoyo de Monterrey Epicure No 2 är en favorit, som mitt namn antyder. Men det är många är sedan jag rökte min sista.