2024-02-20, 08:48
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema2015
Vad brukar ni dricka till cigarren?

Whisky el rom/cola. Kombinerar ofta med en kopp kaffe och en chokladkaka för att inte få för lågt blodsocker, vilket jag lätt får av cigarr.
Citera
2024-02-27, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarimBenzema2015
Vad brukar ni dricka till cigarren?

Kaffe och punsch.
Citera
2024-03-09, 17:27
Medlem
Funkar det bra att använda tummlarvattnet (som ska vara destilerat) från behållaren att fukta humidor med? Tänkte ställa en bred skål i och fylla upp med det och låta stå ett par veckor
Citera
2024-03-25, 20:45
Bannlyst
Bästa smak på cigarr?

Vad tycker ni om choklad och cigarr?
Citera
2024-03-29, 07:16
Cigarrporr:

https://twitter.com/CigarAficMag/sta...94831395426354

Citera
2024-06-12, 19:37
Moderator
Mr.Woodss avatar
Eftersom Habanos bestämt sig för att hora sönder sina varumärken har jag nu lite gott och blandat av okända NCs i humidoren inför sommaren.

Tände en Lampert Cigars Ocean Breeze nu efter grillmiddagen, och måste säga att det är en cigarr jag kommer köpa fler av.

Någon annan som testat den?
Citera
2024-06-14, 17:04
Moderator
Mr.Woodss avatar
Uppdaterar lite...
Ligger på altanen och puffar ännu en Ocean Breeze och har landat i att det är en cigarr helt i min smak. Perfekt alternativ när mina föredragna kubaner går loss på uppåt 300kr/pinnen.
Här får jag smaker som drar åt samma håll för halva priset, även om det så klart inte fullt ut går att jämföra med Kuba.

Oerhört glad att jag hittade denna fina robusto! Blev tvungen att åka tillbaka till butiken och köpa en låda så snart jag förstod hur prisvärd jag tycker den här cigarren är!
Citera
2024-06-20, 20:02
Medlem
Tips på några goda, fina cigarrer som går att köpa i sthlm? Gärna mer åt kaffe/tobak hållet snare än söta. Vi ska ha en liten återträff med ett gammalt gäng så tänkte att det vore trevligt att bjuda herrskapet på varsin cigarr OBS ingen in sällskapet är en regelbunden cigarrökare så gärna något åt "nybörjarhållet" om det nu finns.

Tänker max 300 per cigarr.
Senast redigerad av Aabbcc123 2024-06-20 kl. 20:08.
Citera
2024-07-11, 17:03
Medlem
EpicureNo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aabbcc123
Tips på några goda, fina cigarrer som går att köpa i sthlm? Gärna mer åt kaffe/tobak hållet snare än söta. Vi ska ha en liten återträff med ett gammalt gäng så tänkte att det vore trevligt att bjuda herrskapet på varsin cigarr OBS ingen in sällskapet är en regelbunden cigarrökare så gärna något åt "nybörjarhållet" om det nu finns.

Tänker max 300 per cigarr.

Vafan, fick du inget svar? Men om du fortfarande är intresserad så rekommenderar jag att du kollar bland cigarrer från Nicaragua. Gärna någon robusto om du vill ha en smakrik cigarr.

Jag har inte rökt cigarr på länge, men kvaliteten på kubaner började sjunka. Dåligt drag, lådor sålda innan cigarrerna mognat (sur smak), mögliga cigarrer i tuber. Nicaraguansk tobak är minst lika bra som kubansk, och många tycker att de sprungit om Kuba i kvalitet.
Citera
2024-07-11, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicureNo2
Vafan, fick du inget svar? Men om du fortfarande är intresserad så rekommenderar jag att du kollar bland cigarrer från Nicaragua. Gärna någon robusto om du vill ha en smakrik cigarr.

Jag har inte rökt cigarr på länge, men kvaliteten på kubaner började sjunka. Dåligt drag, lådor sålda innan cigarrerna mognat (sur smak), mögliga cigarrer i tuber. Nicaraguansk tobak är minst lika bra som kubansk, och många tycker att de sprungit om Kuba i kvalitet.

Haha fick ju inte det! Men det blev iaf nicaraguansk Slog till på Oliva serie O rubusto, fin och god tobaksrök om än något för stark som instegscigarr. Fick däremot mersmak, man borde fira oftare med en cigar, nästa blir förmodligen Perdomo 10th Year Anniversary Connecticut rubusto.

https://www.puros.se/cigarrer/cigarr...t-robusto.html
Citera
2024-07-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicureNo2

Fast kubaner har något som alla andra saknar, svårt att sätta fingret på dock. Att kubaner ofta behöver lagring är ju en nackdel tyvärr. Men det finns några som klarar sig utan. H.Upmann regalias kan jag rekommendera varmt. Nuförtiden är dock priserna problemet, kubaner är sjukt dyra.
Senast redigerad av MachDiamonds 2024-07-11 kl. 22:47.
Citera
2024-07-12, 23:26
Medlem
EpicureNo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aabbcc123
Haha fick ju inte det! Men det blev iaf nicaraguansk Slog till på Oliva serie O rubusto, fin och god tobaksrök om än något för stark som instegscigarr. Fick däremot mersmak, man borde fira oftare med en cigar, nästa blir förmodligen Perdomo 10th Year Anniversary Connecticut rubusto.

Bra val, så du klarade dig utan tips. När det skall firas är robustocigarrer av bra märke oslagbara eftersom de är fylliga. Men om det är lite för mycket ståhej kanske man inte kan koncentrera sig så mycket på smaken, så då kan man förstås röka en corona eller något annat med smalare diameter.

Dominikanska cigarrer är också fina, lite mildare generellt sett men en arom som man kan dagdrömma till.

Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Fast kubaner har något som alla andra saknar, svårt att sätta fingret på dock. Att kubaner ofta behöver lagring är ju en nackdel tyvärr. Men det finns några som klarar sig utan. H.Upmann regalias kan jag rekommendera varmt. Nuförtiden är dock priserna problemet, kubaner är sjukt dyra.

Ja, Upmann är bra "mittemellan"-kubaner. Det jag gillar med kubanska cigarrer är aromen och hur de kittlar i näsan. Men prisvärda är de inte, och Habanos har inte tid att lagra dem. Kuba är kapitalistiskt när det passar.

Hoyo de Monterrey Epicure No 2 är en favorit, som mitt namn antyder. Men det är många är sedan jag rökte min sista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in