2016-10-26, 16:31
Medlem
jamescarters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
La Auroras 107-serie kan jag rekommendera. Mycket rök direkt, och bra smaker!
Padrons grundserien är prisvärd.
My Father Torpedo (boxpressade pinnar) föll mig precis i smaken och är inte speciellt dyra de heller!

Instämmer 107 serien från La Aurora och Padrón är riktiga höjdare, fastnade häromveckan även för La Auroras nya serie Black Lion, Connecticut var lite väl mesig smakmässigt tycker jag väl, men Cameroon och Maduro var riktiga höjdare i den prisklassen, väntar otåligt på att Corojon skall anlända till Sverige!
Citera
2016-10-26, 17:16
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamescarter
Instämmer 107 serien från La Aurora och Padrón är riktiga höjdare, fastnade häromveckan även för La Auroras nya serie Black Lion, Connecticut var lite väl mesig smakmässigt tycker jag väl, men Cameroon och Maduro var riktiga höjdare i den prisklassen, väntar otåligt på att Corojon skall anlända till Sverige!
Av Black Lion är det bara maduron jag har provat och personligen tycker jag faktiskt att Untaimed är en roligare cigarr.
Citera
2016-10-27, 00:27
Medlem
Tips på bra vardagscigarr, samt cigarr vid festligare tillfälle. Vad röker ni ?
Citera
2016-10-27, 09:43
Medlem
HobbyHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hAj1
Placeres Classic Toro från Honduras för strax under 25 kr är en favorit. Jag är lite dålig på att sätta ord på smaker men den är gräddig med chokladtoner iaf. Vet inte i vilka tobaksaffärer den finns men jag köper den från Tyska Cigarrworld
http://www.cigarworld.de/en/zigarren...01328001_28437

En större dyrare favorit för runt 80 kr är Joya de Nicaragua Antaño 1970 Magnum 660
http://www.cigarworld.de/en/zigarren...90009256_26770
Citera
2016-10-27, 12:53
Medlem
jamescarters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Av Black Lion är det bara maduron jag har provat och personligen tycker jag faktiskt att Untaimed är en roligare cigarr.

Ja det håller jag helt med dig om, men det är en lite annan prisklass i de butiker jag sett

Citat:
Ursprungligen postat av hAj1

Vad tänker du prisklass på vardagscigarr?

I 15-30kr klassen så tycker jag José L Piedra är ganska trevliga och när jag beställt från utlandet Guajiro.
I 30-40kr klassen så Fonseca Delicias, Principe Maduro
I 40-55kr Klassen så Rocky Patel Perfecto, Sungrown etc
I 55-70kr Klassen La Aurora 107 och Black Lion, Partagas Mille Fleur och Montecristo Media Corona(med lite ålder).

Finns många bra cigarrer men detta är mina personliga favoriter
Citera
2016-10-28, 13:34
Medlem
Fenjal888s avatar
Efter att ha rökt en hel del olika cigarrer har jag märkt att "Gurkah Ghost" producerar extremt mycket mer rök än andra. Tycker det är rätt angenämt. Har ni något tips på andra garrar som producerar mycket rök? Och vad är det som gör att det ryker så mycket?
Citera
2016-11-28, 19:05
Medlem
Butch.Cassidys avatar
Någon som kan rekommendera en bra sida som skeppar till Sverige? Kollade lite under black Friday och många affärer i USA hade riktigt bra erbjudanden men hittade ingen som skeppade till Sverige.
Citera
2016-11-28, 20:27
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butch.Cassidy
Någon som kan rekommendera en bra sida som skeppar till Sverige? Kollade lite under black Friday och många affärer i USA hade riktigt bra erbjudanden men hittade ingen som skeppade till Sverige.
www.bestcigarprices.com (gjorde förr i alla fall)
Senast redigerad av brutefish 2016-11-28 kl. 20:29.
Citera
2016-11-29, 16:44
Medlem
Butch.Cassidys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
www.bestcigarprices.com (gjorde förr i alla fall)

Skeppar inte till EU, beställde från en svensk sida istället. Betydligt dyrare men antagligen mindre strul.
Citera
2016-11-29, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Efter att ha rökt en hel del olika cigarrer har jag märkt att "Gurkah Ghost" producerar extremt mycket mer rök än andra. Tycker det är rätt angenämt. Har ni något tips på andra garrar som producerar mycket rök? Och vad är det som gör att det ryker så mycket?
Nästan allt jag har rökt från Drew estate ligger över medel i rökmängd, nica rustica sticker nog ut mest där.
Citera
2016-11-29, 23:41
Medlem
Butch.Cassidys avatar
Beställde nu en "sampler" med 10 olika cigarrer, men söker en billig cigarr med enda kravet att det är en Long filler. Har precis köpt min första humidor och försöker hitta "min" cigarr.
Citera
2016-11-30, 10:30
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butch.Cassidy
Beställde nu en "sampler" med 10 olika cigarrer, men söker en billig cigarr med enda kravet att det är en Long filler. Har precis köpt min första humidor och försöker hitta "min" cigarr.

J. Fuego Sangre de Toro är en stark och väldigt smakrik cigarr för en billig peng. När jag är i staterna hittar man den för ca 6-7 USD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in