Ett tips för om man vill testa en cigarr är att köpa två, och inte röka dem samma dag. Vad man ätit innan kan påverka smaken, och första cigarren kanske inte ger ett rättvist intryck. Med den andra cigarren kanske man känner nya smaknyanser man inte uppfattade första gången.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aabbcc123
Slog även till på en monte cristo no5, lite mer tryck äm perdomon, man fick ta i mer för varje drag, fortfarande god men jag tror jag föredrar det mildare hållet än slänge.
Kubanska cigarrer är som ett lotteri. Dyra och ibland för hårt rullade eller lagrade för kort tid innan de säljs. Nu är det nicaragua som gäller för min del i cigarrväg.
Citat:
Robustos har jag dessvärre inte tid, är jag på jakt efter fler puritos (är det korrekt term?) Dom är iaf runt storleken 4 x 38 men hittills tycker jag att perdomon är fantastisk.
Mindre cigarrer är praktiska, men inte lika fylliga i smaken (inte samma som styrka). Vad tror du om en corona? Jag rekommenderar
Joya de Nicaragua Clásico Original Seleccion B Corona. De är milda och i liknande stil som svindyra kubanska Cohiba, fantastiskt bra rullade och kostar inte skjortan. Lätt att förstå varför Vita Huset under Nixon valde dem. Röktiden är lite längre än puritos, men en centimeter hit eller dit när man inte har tid längre spelar ju ingen större roll.
Citat:
Ursprungligen postat av
svartkrut1
Jag tar gärna emot tips om cigarrer som går mot det mörka smaktonerna; kaffe, choklad etc. Jag brukar alltid välja maduro om det finns rent generellt.
Joya De Nicaragua Cuatro Cinco är mycket fina, med toner av bl.a. kaffe och mörk choklad. Finns i 10-lådor, men testa gärna några lösa först. Puros.se har dem som Petit Corona och Double Robusto.