Citat:
Jag är på ett event en vecka där vi äter middag på ett närliggande hotell varje dag.
Vi har en deal med hotellet så minst hundra personer äter middag där varje dag.
I går när jag skulle äta middag visade jag fötst upp mitt kort som vi har för att äta och sedan frågade jag om man kan ladda sin bil på deras laddare. Jag talade om att jag tillhörde det närliggande eventet. Ja det går bra så de. Jag frågade hur man gör och de så att det bara är att starta laddningen med sitt betalkort. Sagt och gjort jag ställde mig och laddare min bil. När jag skulle hämta den ha de de satt en bot på 1000:- för att jag inte bodde på hotellet. Jag blev förståss sur och gick in på hotellet och pratade med den person som jag pratade med tidigare. Hon kände igen mig och kom ihåg mig, men hon säger att det finns skyltar som säger endast hotellgäster. Att hon sagt till mig att jag kunde ladda där var bara om jag bodde på hotellet. Hon kunde inte ta tillbaka boten även om hon är chef.
Jag funderar nu på om det är någon idé att överklaga . Eller hitta något på boten som är fel . Fel utformad ellet någon info som saknas.
Är det någon idé?
Det är bara tusen kronor med känns jävligt orättvist. Jag är rätt sur...
Vi har en deal med hotellet så minst hundra personer äter middag där varje dag.
I går när jag skulle äta middag visade jag fötst upp mitt kort som vi har för att äta och sedan frågade jag om man kan ladda sin bil på deras laddare. Jag talade om att jag tillhörde det närliggande eventet. Ja det går bra så de. Jag frågade hur man gör och de så att det bara är att starta laddningen med sitt betalkort. Sagt och gjort jag ställde mig och laddare min bil. När jag skulle hämta den ha de de satt en bot på 1000:- för att jag inte bodde på hotellet. Jag blev förståss sur och gick in på hotellet och pratade med den person som jag pratade med tidigare. Hon kände igen mig och kom ihåg mig, men hon säger att det finns skyltar som säger endast hotellgäster. Att hon sagt till mig att jag kunde ladda där var bara om jag bodde på hotellet. Hon kunde inte ta tillbaka boten även om hon är chef.
Jag funderar nu på om det är någon idé att överklaga . Eller hitta något på boten som är fel . Fel utformad ellet någon info som saknas.
Är det någon idé?
Det är bara tusen kronor med känns jävligt orättvist. Jag är rätt sur...
Ja, du kan absolut klaga och bör dessutom få rätt.
Ty, parkeringen hör till hotellet och endast hotellets gäster får nyttja den och Du är en gäst på hotellet eftersom du är där och äter lunch, alltså får du parkera där enligt skyltningen.
När man parkerar på en privat parkeringsplats ingår man ett avtal med parkeringsplatsens ägare.
Du är inte bara en gäst på hotellet när du äter lunch där, du har dessutom säkerställt att du får parkera där genom att tala med hotellets personal, du har därigenom ingått ett muntligt avtal om att du får parkera där. Så du har så att säga dubbelsäkrat att du fick parkera där.
Nu är det antagligen så att hotellets gäster måste registrera sina fordon i en dator, för att undvika att få parkeringsböter. Men du måste så klart få information från hotellet att detta villkoret gäller. Om du inte har fått den informationen av hotellet, via skyltar på parkeringen eller av hotellpersonalen när du frågade, så är det hotellet som brustit i sin information till dig, och för det skall du inte straffas.
Så, återigen, JA, du ska så klart klaga på boten och du bör dessutom få rätt.
) bara ännu starkare.