2024-07-08, 12:42
Medlem
Något som irriterat mig under en längre tid är uttrycket "Jag tänker att...". Änvänds ofta som inledning. Förekommer tyvärr även i formella sammanhang av bl.a. myndighetschefer. Jag förstår inte varför man måste poängtera vad man tänker?

För övrigt är det något otroligt vad JeffDavis har hängt upp sig på Carport, tack för underhållningen.
Citera
2024-07-08, 12:43
Medlem
”Jag bits inte”
Citera
2024-07-08, 12:43
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hipsters är ofta wt. Tex har de mössa på sig inomhus. Det är wt.

Det som är mest WT med hipster är ju ändå att de inte kan klä sig anständigt vid formella tillställningar. Är det kavaj som dresscode så är det inte t-shirt och ett par 3 storlekar för stora (och urtvättade) jeans vilket de verkar tro. Det är ju jättebra att köpa second hand. Det säger jag inget om men de kan ju i alla fall köpa rätt storlek och inte rota fram det mest urtvättade...
Citera
2024-07-08, 12:51
Medlem
GrillTeknikers avatar
Läten som allt som oftast yttras av WT-typer:

"taxfree"
"bordershop"
"pilsner"
"tre små rätter'
Citera
2024-07-08, 13:02
Medlem
Citat:
Jag tycker ändå att det låter för jävligt. Sjukt wt.

Hatar även folk som säger ”carport”. Även det jävligt wt.

Vad kallar du en carport då?
Citera
2024-07-08, 13:03
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PellePekfinger
Något som irriterat mig under en längre tid är uttrycket "Jag tänker att...". Änvänds ofta som inledning. Förekommer tyvärr även i formella sammanhang av bl.a. myndighetschefer. Jag förstår inte varför man måste poängtera vad man tänker?

För övrigt är det något otroligt vad JeffDavis har hängt upp sig på Carport, tack för underhållningen.

Alla stör vi oss på nåt i samhället. Jag lever ett ganska bekymmersfritt liv där jag inte går runt och irriterar mig på så jättemycket på folk och fenomen. Men av de få saker som jag verkligen avskyr är det när folk använder uttrycket carport. Jag fullkomligt ryser i hela kroppen när jag hör det.

Och för att koppla ihop detta uttryck till tråden så anser jag att detta uttryck älskas av wt-folk med tribaltatueringar, platinablont hår, ring i ögonbrynet, som tränar hundar i agility, som semestrar på Böda camping och döper sina ungar till Melody och William.
Citera
2024-07-08, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Ja, det var en sjuhelvetes blunder att inte använda kolon. Jag ber Gud och fosterland om ursäkt och jobbar på att bättra mig. I övrigt, bra exempel med de och dem, din gnällkuk.

Ja, det är lika WT att inte veta när du ska kolon som att använda ojämn mängd punkter! Du är en gnällkuk själv som anmärker på smågrejer, jag däremot är en intelligent kvinna som endast vill uppmärksamma dig på dina misstag
Citera
2024-07-08, 13:05
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaxenLarsson
Vad kallar du en carport då?

Tak till bilen. ”Snyggt tak till bilen”! skulle jag kunna säga till en polare som byggt ett sådant. Carport skulle jag aldrig ta i min mun. Fy fan.
Citera
2024-07-08, 13:06
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ja det såååå jävla krångligt att behöva säga flera ord i stället för ett när man talar om sin fina, nya carport som man nämner 118.000 gånger om dagen till alla man träffar.

Låter nästan som att du har ett trauma med en carport. Kan det vara ett jobbigt X som tjatade om att bygga en carport tro
Citera
2024-07-08, 13:06
Medlem
Folk som säger "svär" svär på vad?
Mår illa när jag hör folk säga abo eller andra blatteläten. Särskilt om en svensk säger det.

Svenskar som låter som blattar är den nya WTn. De får husvagnssvenskarna att framstå som adel.
Citera
2024-07-08, 13:10
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Låter nästan som att du har ett trauma med en carport. Kan det vara ett jobbigt X som tjatade om att bygga en carport tro

Kan såklart vara något jag förträngt. Inte ovanligt när det rör sig om allvarliga trauman. Men det ändrar inte min uppfattning om uttrycket.
Citera
2024-07-08, 13:23
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Hej Flashback!

Jag vill nyttja denna sfär av tribaltauerade, starkölsdrickande swedenrockare för att hitta fler idiotiska uttryck som det vita skräpet slänger sig med. Jag öppnar tråden med den hjärndöda slutklämmen på de flesta wt-inlägg som skrivs idag.

Frågor på det?

Tribaltatueringar är numer mer en åldersmarkör än klassmarkör. Samma med Sweden Rock.
"Frågor på det?" är en fras som spridit sig från militärtjänst och andra uniformsyrken, så det är möjligen ett tecken på WT, men "starköl" i Sverige är normalöl på andra ställen, så mitt bidrag till tråden är "starköl", det tyder på att man inte tagit till sig kontinentala vanor och har en folkhemsmoralistisk syn på alkohol, såvida man inte talar om trapist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in