2024-07-08, 11:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gnupmels
Tror till och med att han fick gå om livets hårda skola.

+1
Citera
2024-07-08, 11:29
Medlem
Var hemlös under några år när jag till slut fick hjälp blev jag inackorderad i ett sk lägenhetshotell, vilket innebär att man är ett par stycken i varje rum och alla delar ett stort kök där folk har sin mat och lite värdesaker.
Fick stränga order om att aldrig släppa in någon obehörig.

En kväll gick jag ut och det stod en tjomme och väntade utanför, släppte in honom i foajen/trappuppgången för det var typ 15 minus, men när jag kom tillbaka en halvtimme senare stod han och tryckte vid dörren till det stora gemensamma utrymmet och pratade i telefon.

Jag sa att jag tyvärr inte kunde släppa in honom där eftersom allt filmas och då kommer jag bli utkickad, varpå den här snubben säger i telefonen:
”Vänta, jag har en kund här” och tittar upp på mig med högdragen min.

Extremt WT och i linje med ”Frågor på det?”
Citera
2024-07-08, 11:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Denna sociala kategori tror jag bestämt brukar gå i gympabyxor och rasta sina pitbulls och andra slags kamphundar. När de inte rastar hunden åker de ofta elsparkcykel i hög fart på gång och cykelbanor. Oftast vet de inte heller vilken sida av gångvägen man frambär fordonet på.

Och det utan hjälm.
Citera
2024-07-08, 11:35
Medlem
Facebacks avatar
Fick ofta höra det i Försvarsmakten efter att ett befäl gått igenom ett moment eller övning vi ska göra.
Är väl bra så man kan fråga det man undrar över?
Citera
2024-07-08, 11:35
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Alla som är över fem år och bär sandaler är wt.

På Södermalm går alla hipsters med Birken. Jag äger också birken. Ett ett par utan flera såklart
Kalla mig WT om du vill, det "bjussar" jag på
Citera
2024-07-08, 11:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Åtminstone på internet är WT-skådare (alltså såna som tycks förhålla sig WT så som fågelskådare förhåller sig till fåglar) nåt som börjar bli betydligt mer irriterande än faktiska WT. Det tycks vara en i det närmaste outtömlig källa till fascination att diskutera med andra WT-skådare huruvida diverse beteenden och tendenser man observerat ska placeras på listan över saker som är WT, det hela har liksom en deppig aura av skvallertantig ängslighet.

Istället för ännu en tråd om vad som utmärker WT kanske man borde starta en tråd om vad som utmärker WT-skådare?

1+.

Citera
2024-07-08, 11:47
Medlem
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Om jag förstod dig rätt så är "Frågor på det?" WT, alltså?

Hela yrkeslivet är i sådana fall WT eftersom det är en bra fras för ledare att avsluta med när exempelvis mycket info givits på kort varsel (stressig situation) inför sin arbetsgrupp.

Men det är klart, någonting i stil med "glasklart *ironi*? Har jag missat nått?" är bättre ledarskap eftersom ledaren på så vis bryter isen och pekar på egna brister vilket får övriga i gruppen att våga ställa motfrågor.
Nej det är menat när man rantar ett hektiskt inlägg och avslutar med "Frågor på det?!"
Citera
2024-07-08, 12:13
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Du föredrar och få fotsvamp istället?

Än att ha sandaler? Alla dar i veckan.
Citera
2024-07-08, 12:14
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
På Södermalm går alla hipsters med Birken. Jag äger också birken. Ett ett par utan flera såklart
Kalla mig WT om du vill, det "bjussar" jag på

Hipsters är ofta wt. Tex har de mössa på sig inomhus. Det är wt.
Citera
2024-07-08, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaLoca
Det är ett tak man ställer bilen under. Som ett litet hus utan väggar ungefär.

Citat:
Precis. Varför säger man då carport?

Citat:
Tak till bilen fungerar alldeles utmärkt.
Carport kan ju både vara byggt med en eller fler väggar. Säger man då "tak till bilen med två väggar" ? Det blir ju krångligt.
Citera
2024-07-08, 12:26
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Carport kan ju både vara byggt med en eller fler väggar. Säger man då "tak till bilen med två väggar" ? Det blir ju krångligt.

Ja det såååå jävla krångligt att behöva säga flera ord i stället för ett när man talar om sin fina, nya carport som man nämner 118.000 gånger om dagen till alla man träffar.
Citera
2024-07-08, 12:33
Medlem
Cameltotems avatar
”Bea” (bearnaisesås)

“Byta sulor på bilen ”

Slänger även med en tacky medelklass.

”Maggan” ha lite respekt för de Italienska köket och historia ditt slödder.
Senast redigerad av Cameltotem 2024-07-08 kl. 12:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in