2024-07-07, 21:07
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Kalla det vad du vill. Jag anser ändå att folk som babblar om sina carports är wt.

Tror knappast att WT skulle ha en carport. Snarare arbetarklass/medelklass. Skulle dom mot förmodan ha en för att skydda deras sönderrostade fordon skulle dom nog som dig kalla det biltak. Vet du ens vad white-trash är?
Citera
2024-07-07, 21:21
Medlem
truly.adolphines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Istället för ännu en tråd om vad som utmärker WT kanske man borde starta en tråd om vad som utmärker WT-skådare?

Tror det finns flera bottnar. Fixering vid en positionering i den sociala hierarkin. Man stärker sin egen identitet genom att jämföra sig med "den andre". Idisslande nedvärdering av en lägre stående social grupp, typ. Man vill även bekräfta sina negativa stereotyper. Och man vill ha snabbast möjliga tankebana för att undvika att behöva sätta sig in i komplexa ekonomiska och sociala samband som formar människors beteende och uttryckssätt.

Sedan finns det säkert de som även ser det som ren underhållning. Och det kan möjligen finnas ett genuint intresse för subkulturen och uttryckssätt hos olika sociala grupper.

WT för mig kommer alltid vara mannen som utan att tveka bröt av antennen på sin rostiga bil för att sedan dyrka upp min bil då jag låst ute mig mitt i ödemarken.
Citera
2024-07-07, 22:30
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Meningen antyder att det endast är väldigt insatta som ska förstå, men ackompanjeras nästan alltid av en bild på något mainstream. Typ Alexander, 22 år, som fotar sin nyinköpta Stone Island-tröja och tror att det bara är jätteinitierade fotbollskillar som kommer att förstå, fast precis alla hans följare vet vad det är för märke och att han försöker leka huligan.

Ja, och på den sista tiden kan man se det beteendet i nostalgigrupper/sidor.

Citat:
Ursprungligen postat av janedoe88161
Ett annat typiskt WT-fenomen är att ge sig in i diskussioner med egna åsikter som fakta. Eller anekdoter som argument osv.

Det är inte bara WT:n som gör det. Det är för vanligt för att enbart WT:n gör det. Jag ser fenomenet väldigt ofta, tyvärr.
Citera
2024-07-08, 00:14
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Hahaha Du har en poäng.

Ja, jag orkar snart inte argumentera för vad jag anser är rätt användande av begreppet.
Vi får väl se om SAOL plockar upp det och skriver "enligt diskussionsforumet Flashback en definition på allt som kan uppfattas vara ställt under det som förr benämndes överklassen. Exempel på WT är alla personer så använder enligt flashback osmakliga uttryck så som "carport" och "frågor på det" eller besöker musikfestivaler där det spelas musik som kan uppfattas som obildad, äter mat och dricker dryck som kan klassas som okultiverad så som flintastek med tillhörande grillsås och en starköl".
Citera
2024-07-08, 00:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
I V värld har har även kommunister hjärnor. Men för oss som inte vill ha T34 på på Stockholm gatorna och inte vill höra skriken när medan V kamrat Putin Knektar våldtar allt i sin väg. Utan vill leva ett liv utan staten lägger sej. Utan fri härlig kaptialism , där människan få vara fri.

Du skriver på ett wt sätt, även jag som inte är svensk kan se att du är en av de som gick ' i livets hårda skola'.
Citera
2024-07-08, 01:43
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Tror knappast att WT skulle ha en carport. Snarare arbetarklass/medelklass. Skulle dom mot förmodan ha en för att skydda deras sönderrostade fordon skulle dom nog som dig kalla det biltak. Vet du ens vad white-trash är?

Det är ju arbetarklass/lägre medelklass som ÄR wt. De som skryter om sina carports är familjefäder som bor i billiga villor med jättestudsmattor och massa plastleksaker spridda över tomten, stora bokstäver som bildar ord som ”kärlek”, ”matglädje” och ”carpe diem” spridda i huset. Och sjävklart bär de foppatofflor och har en jättegrill med fem olika sorters grilltänger.
Citera
2024-07-08, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Du skriver på ett wt sätt, även jag som inte är svensk kan se att du är en av de som gick ' i livets hårda skola'.

Tror till och med att han fick gå om livets hårda skola.
Citera
2024-07-08, 02:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin

Vi säger att det är så. Svårt att lära sinnesslöa sossar att förstå världen
Citera
2024-07-08, 03:02
Medlem
-Andreas-s avatar
Tycker inte Sverige har så mycket 'WT'.
Där finns mer 'Euro Trash/ET' (typ balkaneser, bulgarer, rumäner, o.dyl) eller 'Svart Skallar' (alla söder om floden Rhein) samt 'White Niggers/Wiggers' (typ Linda Lindqvist typ av flicka som låter som en direkt-från-båten Allah Wallah balle)

Ett klassiskt ET fenomen är att avsluta en slutplädering med 'jag svär!', istället för 'frågor på det?', som att förgäves försöka övertyga alla åhörare om att talaren inte snackade bullshit.
Citera
2024-07-08, 03:09
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Mjukisbyxor, uppsatt hår utan smink och korv med bröd när man handlar.
Citera
2024-07-08, 07:14
Medlem
Katzespeiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Hej Flashback!

Jag vill nyttja denna sfär av tribaltauerade, starkölsdrickande swedenrockare för att hitta fler idiotiska uttryck som det vita skräpet slänger sig med. Jag öppnar tråden med den hjärndöda slutklämmen på de flesta wt-inlägg som skrivs idag.

Frågor på det?
Din vapenvägrande, obildade låtsas-'kademiker.

Varenda uppställning i det militära avslutades med: frågor på det? och om inga frågor kom därefter [order]. Frågor på det?
Citera
2024-07-08, 07:27
Medlem
CyberIngmars avatar
När blev frågor på det wt. Antar att alla lärare i grundskolan, gymnasiet och högskolan jag stött på är wt. Hej tycker jag är riktigt wt att säga.

Lyssna på sommar/vinter SR är en klassisk wt markör. Det ska låta lite "intellektuell" dravel från headphones när man ligger där på Böda Camping solstol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in