2024-07-08, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eatler
Hej Flashback!

Jag vill nyttja denna sfär av tribaltauerade, starkölsdrickande swedenrockare för att hitta fler idiotiska uttryck som det vita skräpet slänger sig med. Jag öppnar tråden med den hjärndöda slutklämmen på de flesta wt-inlägg som skrivs idag.

Frågor på det?

"Källa på det?"
Citera
2024-07-08, 08:24
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är ju arbetarklass/lägre medelklass som ÄR wt. De som skryter om sina carports är familjefäder som bor i billiga villor med jättestudsmattor och massa plastleksaker spridda över tomten, stora bokstäver som bildar ord som ”kärlek”, ”matglädje” och ”carpe diem” spridda i huset. Och sjävklart bär de foppatofflor och har en jättegrill med fem olika sorters grilltänger.

Nej, WT härstammar från USA och man syftar då till vita trailer-trash eller vita från andra råttnästliknande områden. Deep south osv. Dom du beskriver är SMAKLÖSA och de återfinns i alla samhällsklasser.
Citera
2024-07-08, 08:33
Medlem
Citat:
Det är ju arbetarklass/lägre medelklass som ÄR wt. De som skryter om sina carports är familjefäder som bor i billiga villor med jättestudsmattor och massa plastleksaker spridda över tomten, stora bokstäver som bildar ord som ”kärlek”, ”matglädje” och ”carpe diem” spridda i huset. Och sjävklart bär de foppatofflor och har en jättegrill med fem olika sorters grilltänger.
En klassisk klassmarkör är, och har alltid varit, språket.
Carports... .Det är inte ens ett ord. Carport - pl. ar
Du sköt just dig själv i foten.
Citera
2024-07-08, 08:46
Medlem
stolenChevys avatar
När folk börjar en mening med "Grejen är".
Citera
2024-07-08, 09:10
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Ja, jag orkar snart inte argumentera för vad jag anser är rätt användande av begreppet.
Vi får väl se om SAOL plockar upp det och skriver "enligt diskussionsforumet Flashback en definition på allt som kan uppfattas vara ställt under det som förr benämndes överklassen. Exempel på WT är alla personer så använder enligt flashback osmakliga uttryck så som "carport" och "frågor på det" eller besöker musikfestivaler där det spelas musik som kan uppfattas som obildad, äter mat och dricker dryck som kan klassas som okultiverad så som flintastek med tillhörande grillsås och en starköl".

Hahaha men det är ju det som gör tråden så rolig. Jag har aldrig garvat så mycket åt en tråd tidigare. De som kränker "arbetarklassen" och de WT alt arbetarklass som blir kränkta...
WT har ju i folkmun blivit ett uttryck för folk som beter sig "billigt" och uppfattas obildade. Nu kommer halva Flashback hoppa på mig men min killgisning är att breddningen av begreppet och SD-anhängare hör ihop. Vi som inte röstar på SD klumpar gärna ihop dessa människor. Beter sig billigt och är obildat. Ooops... Jag drar alla över en kam
Senast redigerad av ABB87 2024-07-08 kl. 09:28.
Citera
2024-07-08, 09:24
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Hahaha men det är ju det som gärna tråden så rolig. Jag har aldrig garvat så mycket åt en tråd tidigare. De som kränker "arbetarklassen" och de WT alt arbetarklass som blir kränkta...
WT har ju i folkmun blivit ett uttryck för folk som beter sig "billigt" och uppfattas obildade. Nu kommer halva Flashback hoppa på mig men min killgisning är att breddningen av begreppet och SD-anhängare hör ihop. Vi som inte röstar på SD klumpar gärna ihop dessa människor. Beter sig billigt och är obildat. Ooops... Jag drar alla över en kam

Ja, språket har ju en förmåga att organiskt förändras och här kanske vi har ett tydligt exempel på det
Citera
2024-07-08, 09:38
Medlem
stolenChevys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Att skriva - frågor på det är tecken på man kan ämnet och är beredd att ta fighten för det han eller hon har skrivit.

"Frågor på det?" används ofta som en omotiverad 'mic drop' av idioter i affekt.
Citera
2024-07-08, 09:44
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Nej, WT härstammar från USA och man syftar då till vita trailer-trash eller vita från andra råttnästliknande områden. Deep south osv. Dom du beskriver är SMAKLÖSA och de återfinns i alla samhällsklasser.

Tyck vad du vill. Jag anser att svenska wt-personer åker till Gekås i Ullared och bor på deras camping, grillar flintastek som de käkar med färdig potatissallad, röker, är tjocka, har indianfjäder-tatuering, åker på SRF, lyssnar på Disturbed och snackar om sina carports.
Citera
2024-07-08, 10:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det är något som folk börjat använda för att de tycker att de markerar att den de talar med kanske har frågat något dumt eller så försöker de vara käcka.

Frågor på det?

Skiva ”frågor på det?” var gång man tror sig göra en poäng är om något extremt WT.
Helt efter något om Ahmed, veganer, månlandningen, covid, feminism eller varför inte hur man bäst grillar flintastekar eller om det är bjudning ”ytterfilen”.
Citera
2024-07-08, 10:32
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Tyck vad du vill. Jag anser att svenska wt-personer åker till Gekås i Ullared och bor på deras camping, grillar flintastek som de käkar med färdig potatissallad, röker, är tjocka, har indianfjäder-tatuering, åker på SRF, lyssnar på Disturbed och snackar om sina carports.

I detta sammanhang glömde du fleecetröja och gärna med en ylande varg i motiv på bröstet
Citera
2024-07-08, 10:43
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
I detta sammanhang glömde du fleecetröja och gärna med en ylande varg i motiv på bröstet

Ja fleecetröjan är poppis bland wt-folket när de står på Biltema med en 5kr-korv i näven och skryter om sina nya carports.
Citera
2024-07-08, 10:45
Medlem
Denna sociala kategori tror jag bestämt brukar gå i gympabyxor och rasta sina pitbulls och andra slags kamphundar. När de inte rastar hunden åker de ofta elsparkcykel i hög fart på gång och cykelbanor. Oftast vet de inte heller vilken sida av gångvägen man frambär fordonet på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in