Citat:
Ursprungligen postat av
Oledoledoffe
Ja, de grejerna du nämnde? Men förstår att det är jobbigt att komma från en liten ort, känna sig utstött alternativt förmer och sedan flytta till storstan (allt lite större än hålan man kommer från) och tycka man är sååå duktig, du får 10 av 10 poäng.

ängslig urban medelklass.
Angående topic så är det som jag säger, arbetarklass är inte nödvändigtvis wt. En hel del wt arbetar inte alls utan lever skamlöst på bidrag. Dagens wt är väl ofta lika deltagarna i lyxfällan; snabblån, inte de skarpaste knivarna, ungar med konstiga namn som beter sig och ser ut som skit. Stoppar i sig skräpmat, energidryck och läsk. Väsnas. Bor ofta i hyreslägenhet eller hyr ett hus där trädgård och inredning ser ut som hej kom och hjälp.
Men det är klart, smidigare att göra en politisk diskurs av det. The deplorables osv..
Jag känner mig knappast utsött eller förmer men stör mig på det jag skrev. Oavsett vad man jobbar med - varför leva enbart för semestern?
Varför dela skit på sociala medier som du inte vet källan på?
Varför är camping bättre än hotell när det kan kosta lika mycket?
Ja, svara gärna på det utan att bli kränkt. Jag undrar genuint. Om du nu känner dig träffad och är arbetarklass varför tar du åt dig?
Vår gräns för WT är uppenbarligen olika och det är ok. Det är ju subjektivt.