2024-07-07, 18:37
Medlem
ABB87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Jag undrar om det är som sp att flashback snart på egen hand här ändrar definitionen av WT från urfattig, arbetslös kriminell tandlös vit person till allt som någon flashbackare kan tycka är dålig smak eller luktar en gnutta arbetarklass.

Förr i tiden hade vi nog frågat oss om uttryck som arbetarklassen använder då det amerikanska fenomenet WT förmodat har svårt att avvara pengar för en halv veckas vistelse på swedenrock.

Hahaha Du har en poäng.
Citera
2024-07-07, 18:41
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Men utan Wallenberg inget SAAB och Ericsson. Vad skulle du leva av då? En 5 års plansekonomii , där man få köa i 3 timmar för att få köpa limpa bröda. En köa för 15 år för att få köpa en dålig?

Sådan är Vänsterpartiets politik. Men visst! Flytta tiill Nordkorea, så få du uppleva hur bra V ideologi fungerar för den inte har partibok.

Vi luttrade opportunister vet att vänta. Det är först när vi vet vilken häst som kommer vinna som vi ansöker om partibok.
Citera
2024-07-07, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Ja det är ju så jävla jobbigt att säga det varje gång eftersom jag nämner detta tak 118.000 gånger om dagen till alla jag träffar. Fatta mycket tid jag skulle tjäna om jag bara sa carport!!

Vad heter det då? Om carport är fel?
Citera
2024-07-07, 18:50
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Vad heter det då? Om carport är fel?

Det har kommit många utmärkta förslag i tråden.
Citera
2024-07-07, 18:55
Medlem
Citat:
Det har kommit många utmärkta förslag i tråden.

Jag vill inte ha förslag. Jag vill veta vad det heter. Inte vad ni hittat på i tråden.
Citera
2024-07-07, 18:57
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Jag vill inte ha förslag. Jag vill veta vad det heter. Inte vad ni hittat på i tråden.

Om jag skulle bygga ett tak till bilen skulle jag säga att jag bygger ett tak till bilen. Carport är det töntigaste mest onödiga tramsord som finns.
Citera
2024-07-07, 18:57
Medlem
Eatlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
På vilket sätt är "Frågor på det?" WT menar du? Argumentera.

det har jag, läs tråden
Citera
2024-07-07, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Vi luttrade opportunister vet att vänta. Det är först när vi vet vilken häst som kommer vinna som vi ansöker om partibok.

I V värld har har även kommunister hjärnor. Men för oss som inte vill ha T34 på på Stockholm gatorna och inte vill höra skriken när medan V kamrat Putin Knektar våldtar allt i sin väg. Utan vill leva ett liv utan staten lägger sej. Utan fri härlig kaptialism , där människan få vara fri.
Citera
2024-07-07, 19:34
Medlem
Blaskas avatar
Citat:
Om jag skulle bygga ett tak till bilen skulle jag säga att jag bygger ett tak till bilen. Carport är det töntigaste mest onödiga tramsord som finns.

Om du bygger ett garage kallar du det hus för bilen också? En carport är vad det är.
Citera
2024-07-07, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Man kan gärna diskutera Wallenbergs rikedomar. Men det har inget med trådens ämne att göra. Alla trådar kan inte handla om allt. Denna tråden handlar om typiska uttryck som WT ofta håller sig med.
Problemet är att många av uttrycken inte är unika för WT - det är väl bara det att de flesta här inte umgås med en bildad medel - och överklass och därför bara gissar.

Men visst överklassen skulle aldrig nedlåta sig till att använda "rymdkram" och "fina du" "xoxo" "lol" det är i och för sig mer en vänster- högermarkör.
Men "i min bok" "peka med hela handen" "frågor på det" "carport" o.s.v är uttryck som alla använder.

För den obildade betyder HEN någon form av fitt- och kuklöst fabeldjur - för den bildade är det ett vanligt bryne till en lie, och har så varit i minst 200 år. Det är inte ett "nytt" ord på något sätt.
Citera
2024-07-07, 20:16
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaska
Om du bygger ett garage kallar du det hus för bilen också? En carport är vad det är.

Kalla det vad du vill. Jag anser ändå att folk som babblar om sina carports är wt.
Citera
2024-07-07, 20:48
Medlem
FunAndGamess avatar
Åtminstone på internet är WT-skådare (alltså såna som tycks förhålla sig WT så som fågelskådare förhåller sig till fåglar) nåt som börjar bli betydligt mer irriterande än faktiska WT. Det tycks vara en i det närmaste outtömlig källa till fascination att diskutera med andra WT-skådare huruvida diverse beteenden och tendenser man observerat ska placeras på listan över saker som är WT, det hela har liksom en deppig aura av skvallertantig ängslighet.

Istället för ännu en tråd om vad som utmärker WT kanske man borde starta en tråd om vad som utmärker WT-skådare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in