Citat:
Ursprungligen postat av
Redivivus
Om inte Tempelriddarna utesluter denne pedofil (#437) och klipper alla officiella band till honom så får också de ta sin beskärda del av drevet som går mot honom. Och vad gäller just 437 så är jag faktiskt misstänksam över hur pass mycket hans fru på något litet vis kunde vara involverad i dennes aktiviteter! Något är verkligen skevt här!
Alltså, det är ju nåt skevt med att han tycks att begått det sexuella ofredandet mot barn under förlovningen. Han satt häktad några dagar och dömdes i tingsrätten. Hur kan man mörka några dagars häktning och en rättegång för en partner? Det kan man kanske men nån runt henne borde ju ha informerat henne om det? Ryktet borde ju gå liksom?
Jag tycker som sagt inte att man ska rota i anhörigas liv men det är nåt konstigt här. Jag säger inte att hon varit delaktig, det tror jag inte, men varför går man som partner med på det här?

Det är ju lite annat med de gäddor som "bara" har chattat med en fiktiv 14-åring. De flesta verkar ju trots allt avsluta relationen med en gädda som gjort det. Men att gifta sig med nån som under relationen kladdar på bekantas barn, sitter häktad och döms för det och dessutom innan det dömts för BP-brott är ju på en annan nivå. Och när personen dessutom verkar ha en massa annat stört i bagaget...