2024-07-03, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Är man så dum och beställer från annat EU land när det finns att få tag på i Sverige? Hängiven bodybuilder som för övrigt inte vet att sarms är olagligt? Jo tjena du! Haha

Det är väl snarare du som är verkar ett typsnitt från pantad, baserat utifrån din fruktlösa kommentar. För det första så är INTE sarms olagligt, kanske ska du läsa igenom tråden innan du gottar ditt viktigpetteriga ego? Det är mk677 som är olaglig, tydligen. Dessutom är leverantören bland den mest pålitliga inom EU. Lägg på det att HB och den svenska marknaden har krisat den senaste tiden så kanske du kan öppna ditt förstånd.
2024-07-03, 10:24
Medlem
CuckoosNests avatar
Som så många andra skriver så är det bara att neka, och självklart absolut inte begära att få tillbaka de lagliga preparaten i paketet.
Det beslagtas så otroligt mycket, så resurser för att gå igenom alla små beslag finns inte. Hade det varit en lastpall med Sarms, ja då hade du så klart fått besök mm.
2024-07-03, 13:23
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Är man så dum och beställer från annat EU land när det finns att få tag på i Sverige? Hängiven bodybuilder som för övrigt inte vet att sarms är olagligt? Jo tjena du! Haha

Hade ju varit mer konstruktivt att berätta vilka inrikes shoppar som är OK i sammanhanget och vilka du själv föredrar (hade dessutom gagnat fler än TS). Fattar mej inte på folk som dej.. nån sjuk skadeglädje som bara måste ut.. i så fall finns det ju mängder med klipp där folk trillar å har sej m m.
2024-07-03, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Hade ju varit mer konstruktivt att berätta vilka inrikes shoppar som är OK i sammanhanget och vilka du själv föredrar (hade dessutom gagnat fler än TS). Fattar mej inte på folk som dej.. nån sjuk skadeglädje som bara måste ut.. i så fall finns det ju mängder med klipp där folk trillar å har sej m m.

Kan inget annat än att hålla med. Fattar inte varför man ska leka bättre än andra. Personligen är jag av den uppfattningen att det är oattraktivt och fult att kasta skit utan att komma med en konstruktiv lösning. Just detta forum i fb är till för att vi ska kunna lära oss av andra och inte vara ensamma i våra funderingar i dessa tider då vi måste använda preparat i smyg och beställa med risk. Är väl någon sjuk skadeglädje eller narcissism som ligger till grund.
2024-07-03, 14:14
Medlem
du hade otur. nu provar du en annan butik med ibutamoren
2024-07-03, 14:16
Medlem
UPDATE

Fick precis ett meddelande från postbudet att mitt paket finns att hämta ut hos närmsta postombud?! Går man dit och hämtar ut det eller? Är det nu jag blir stormad vid hemgång eller är det så simpelt som att paketet innehåller allt förutom mk677? Jag är så jävla förvirrad nu. Vad i helvete gör man nu då? Kan ju knappast neka om jag hämtar ut paketet
2024-07-03, 14:42
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverbeard
UPDATE

Fick precis ett meddelande från postbudet att mitt paket finns att hämta ut hos närmsta postombud?! Går man dit och hämtar ut det eller? Är det nu jag blir stormad vid hemgång eller är det så simpelt som att paketet innehåller allt förutom mk677? Jag är så jävla förvirrad nu. Vad i helvete gör man nu då? Kan ju knappast neka om jag hämtar ut paketet

Lite skumt faktiskt. Det kan ju dock vara så enkelt att man pga tidsbrist/ekonomi struntat i vad jag antar är en väldigt liten mängd preparat som delvis befinner sej i en gråzon eller så har dom bara plockat ut mk677 då och skickat resten till dej. IMO väldigt osannolikt att dom skulle gillra nån jäkla fälla för dej (men det är ju bara min åsikt - får se vad andra svarar). För några år sedan beställde jag en ljuddämpare till en luftpistol och det paketet hade tullen öppnat smidigt å återförslutit å bara skrivit en lapp på "vi har öppnat paketet - kontrollerat av xxxx tjänsteman mvh" - hyfsat säker på att det egentligen skulle kollas licens/tillstånd i det fallet men dom struntade i det (men lagen är oxå lite otydlig i just sådana fall).
2024-07-03, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverbeard
UPDATE

de kaske har tagit mk677 i beslag och tejpat tillbaka med tulltejp. släppt resten till dig. eller så låg bara paket extra länge på tullens hyllor och klarade sig genom tullfiltret. beställde laxogenin (plansteroid en gång) och fick tillbaka paketet i tulltejp. laxogenin, jag svär att det gjorde mig stark men aldrig större. mk gjorde mej 10kg större på bara några dar.
Senast redigerad av fonzen 2024-07-03 kl. 14:46.
2024-07-03, 15:51
Medlem
Okej så en liten update här då.

Paketet är uthämtat och tydligen har det beslagtagits mk677, lgd4 och ostarine. Varför de beslagtagits mer än bara mk är beyond me men jag tar detta som en vinst så länge det inte knackar på några nissar i blå. Kan säga att de INTE beslagtagits cardarine och s4. Det är frågetecken i luften just nu. Ifall man ifrågasätter varför jag hämtat ut paketet kommer jag svara att jag inte hade en blekaste om vad för paket det aviserats att jag mottagit. Slängde paketet då det innehöll massa konstiga växtoljor enligt fp. Hoppas det håller!
2024-07-03, 18:00
Medlem
trueforgoods avatar
Du skulle inte hämtat ut paketet.

Om dom väljer att gå vidare med detta kommer det bli svårt för dig att neka eftersom paketet uppenbarligen skulle till dig, då du hämtat ut det. Om du däremot hade struntat i att hämta ut det hade det varit betydligt enklare för dig att neka.

Om paketet dessutom innehöll saker som är olagliga som du hämtat ut nu så har du ju dessutom hämtat ut olagliga saker, inte bara ett paket som tidigare innehöll olagliga saker. Har inte hört talas om detta tidigare men det hade ju kunnat vara ett smart sätt för dom att faktiskt binda brott till personen...

Visst, det är inte säkert något händer men risken är definitivt större nu.
Senast redigerad av trueforgood 2024-07-03 kl. 18:02.
2024-07-03, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Du skulle inte hämtat ut paketet.

Om dom väljer att gå vidare med detta kommer det bli svårt för dig att neka eftersom paketet uppenbarligen skulle till dig, då du hämtat ut det. Om du däremot hade struntat i att hämta ut det hade det varit betydligt enklare för dig att neka.

Om paketet dessutom innehöll saker som är olagliga som du hämtat ut nu så har du ju dessutom hämtat ut olagliga saker, inte bara ett paket som tidigare innehöll olagliga saker. Har inte hört talas om detta tidigare men det hade ju kunnat vara ett smart sätt för dom att faktiskt binda brott till personen...

Visst, det är inte säkert något händer men risken är definitivt större nu.

Jag förstår din synvinkel på hur det potentiellt kan knippas till mig genom att jag hämtade upp det. Men om man får aviseringar om ett paket så hämtar man väl upp det? Jag tror inte gränsen för uppsåt går där men vad vet jag. Om man får blommor till sin adress så plockar man väl upp det och kollar på blommorna?
Paketet som anlände innehöll inga förbjudna substanser. S4 och Cardarine är inte något som är olagligt att inneha.

Källa: https://www.folkhalsomyndigheten.se/...opingmedel.pdf
2024-07-03, 20:10
Medlem
fnyrrs avatar
Så ni menar seriöst att det är fullt okej att köpa tex rad 140? Wtf

"En expertgrupp har med utgångspunkt från lagen och idag kända och förekommande substanser upprättat en förteckning över dopningsmedel. Förteckningen är inte heltäckande utan andra substanser som inte finns upptagna i förteckningen kan utgöra dopningsmedel enligt dopningslagen."

Jag trodde Sarms föll inom detta? Annars är det fan löp och köp.

OT jag tror inte du får nå problem för du hämtade ut. Skulle dom höra av sig kan du säga att du fick nått du inte kände igen och kastade skiten, bevisbördan ligger på dom. De har ju nyss tagit flera tusen paket och dom som ens hört något har fått en sketen lapp, jag tror du kan slappna av i detta. Men betala gärna i btc i fortsättningen det krånglar ändå till det ganska mycket. Dom kan spåra om dom vill men det kräver ändå en helt annan insats överlag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in