Citat:
Ursprungligen postat av
mongomanish
Tullen skickar ut såna här brev i stora lass och i regel går de inte vidare med något åtal om du inte hör av dig och erkänner. Jag har en kompis som vid ett flertaltillfällen hade ett par gram heroin som fastnade i tullen, inte ens då orkade dom göra mer än att skicka ett brev trots upprepade brev. Att dom skulle lägga resurser på detta är otroligt osannolikt.
OM dom nu skulle lägga resurser på detta, ja då ska dom ju försöka få ut någon typ av bankutdrag från dig eller från försäljaren. Jag finnder det dock ytterst osannolikt att dom skulle orka lägga ner en enda minut till på det här. Anledningen till att dom skickar ett brev är för att det ju vore smidigt om du svarade och erkänade eller i alla fall svarade något som kan användas som tillräckliga bevis för att gå till en åklagare som kan skicka ut ett strafföreläggande. Att dom skulle försöka dra det här till domstol... Ja det ser jag helt enkelt inte hända.
Verkar vara så att många är av samma uppfattning som dig, alltså att brevet är nästintill automatiskt och inte av särskild betydelse. Hoppas ju det.
Lite läbbigt men samma dag som jag hämtade ut paketet så ringde det på min dörr, tre gånger, för första gången sedan jag flyttade in i lghn. Satt i vardagsrummet och kunde inte göra något annat än frysa still när jag hörde det. Jag var redan i ett nojjigt state of mind pga brevet och allt. Har ingen aning om vem det egentligen var ,då jag i stundens hetta tänkte att det bästa jag kunde göra var att samla allt o vara redo att kuta t toan. Var en sekund från att springa till toaletten och spola ner allt jag kunde, oljor, potenspiller, etc.. Har fortfarande ingen aning vem/vilka som knackade den dagen, men det gjorde mig på helspänn. Jag tvivlar idag på att de var snuten, men ifall att det var dom så har dom inte kommit så långt att de har papper för husis ännu.
Sjukt segt att behöva rensa hela lägenheten på allt man använder och sparat upp för vissa occasions. Någon shroom här, någon lapp där, någon karta bp sänkande, någon burk elvanse för att klara av jobbet när trycket är högt och prestationen är avgörande, alla oljor, allt man reserverat för framtida bravader. Helt plötsligt blev ALLT mycket mer komplicerat