• 5
  • 6
2024-07-04, 22:04
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverbeard
Det är väl snarare du som är verkar ett typsnitt från pantad, baserat utifrån din fruktlösa kommentar. För det första så är INTE sarms olagligt, kanske ska du läsa igenom tråden innan du gottar ditt viktigpetteriga ego? Det är mk677 som är olaglig, tydligen. Dessutom är leverantören bland den mest pålitliga inom EU. Lägg på det att HB och den svenska marknaden har krisat den senaste tiden så kanske du kan öppna ditt förstånd.
Ursäkta var otydlig, MK-677. Ja! Därför man inte handlar på HB om man är insatt vill säga.
Senast redigerad av Adrenaline976 2024-07-04 kl. 22:15.
2024-07-04, 22:05
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Hade ju varit mer konstruktivt att berätta vilka inrikes shoppar som är OK i sammanhanget och vilka du själv föredrar (hade dessutom gagnat fler än TS). Fattar mej inte på folk som dej.. nån sjuk skadeglädje som bara måste ut.. i så fall finns det ju mängder med klipp där folk trillar å har sej m m.
Sarms kan man bl.a köpa på Body-M***.o*g. Legit och inrikes! Medlem sedan -05. Var tidigare medlem på PowerBoard och MegaMarket innan dom lades ner.
Senast redigerad av Adrenaline976 2024-07-04 kl. 22:22.
2024-07-07, 13:58
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Jag skulle bara skita i att svar, kontaktar dom dig så neka. Det rinner ut i sanden.

För säkerhets skull. Städa hemma, o ta inget olagligt på 6 månader.

Infortsättninge. Är du lite smart å beställer inrikes från vettiga shoppar som erbjuder leverans utan PostNord
2024-07-07, 14:07
Medlem
mongomanishs avatar
Tullen skickar ut såna här brev i stora lass och i regel går de inte vidare med något åtal om du inte hör av dig och erkänner. Jag har en kompis som vid ett flertaltillfällen hade ett par gram heroin som fastnade i tullen, inte ens då orkade dom göra mer än att skicka ett brev trots upprepade brev. Att dom skulle lägga resurser på detta är otroligt osannolikt.

OM dom nu skulle lägga resurser på detta, ja då ska dom ju försöka få ut någon typ av bankutdrag från dig eller från försäljaren. Jag finnder det dock ytterst osannolikt att dom skulle orka lägga ner en enda minut till på det här. Anledningen till att dom skickar ett brev är för att det ju vore smidigt om du svarade och erkänade eller i alla fall svarade något som kan användas som tillräckliga bevis för att gå till en åklagare som kan skicka ut ett strafföreläggande. Att dom skulle försöka dra det här till domstol... Ja det ser jag helt enkelt inte hända.
2024-07-07, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverbeard
Som rubriken lyder så fastnade ett paket i tullen som jag hade beställt för några veckor sedan från ett land i EU.

I paketet fanns 5 olika sarms, inklusive MK677 som tydligen är det enda i paketet som är förbjudet att inneha. Jag hade ingen aning om detta tyvärr och nu har man fått ett brev från tullen där dom ber mig lämna kommentarer inom en månad.
Hela paketet har skickats med metoden stealth vilket betyder att dem paketerat varorna så att det inte ska framgå utav förpackningen att de är sarms utan att det istället står något annat på varje produkt med en liten pappersförteckning. Det står t.ex ”Citrus flower oil” på rad140 och något annat liknande på de andra flaskorna.

Har precis blivit av med den tidigare ringa pricken i mitt register, som då var att jag hade rökt gräs och fått pissa med positivt påslag.
Vore hemskt jobbigt att behöva dras med ett smugglingsbrott i fem år när man söka nya jobb osv. Lever ett helt vanligt liv alltså är inte någon kriminell person utan bara en hängiven bodybuilder.
Skulle va himla tacksam om nån/ni kunde komma med något förslag eller insyn i hur detta lär utspela sig. Beställningen gjordes med mitt kort så kan inte neka att jag beställt. Ångrar såklart att jag inte använde bitcoins men jag trodde som sagt att allt var lagligt eller åtminstonde i någon grayzone som inte gjorde det straffbart.
Kan jag använda faktumet att produkterna inte är märkta med den aktuella substansen på något sätt till mitt försvar eller är det skitsamma i slutändan? Finns det något sätt att undvika en dom genom att tillhandahålla information eller vara helt ärlig med att jag inget visste? Kan det preskriberas ifall jag säger att jag var helt omedveten om lagen om mk677 och jag med vilja låter dom göra vad dom vill med den samtidigt som dom släpper iväg de andra grejerna som är lagliga?
Tack för tiden ni tog er att läsa och tack på förhand för era råd.
Det är nog inte så många arbetsgivare som bryr sig om ifall en arbetssökande använt dopingpreparat. I vissa speciella branscher kan det nog vara så, men du kommer ju inte prestera sämre som t ex snickare eller programmerare för att du använt anabola vid något tillfälle.
2024-07-07, 17:49
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Det är nog inte så många arbetsgivare som bryr sig om ifall en arbetssökande använt dopingpreparat. I vissa speciella branscher kan det nog vara så, men du kommer ju inte prestera sämre som t ex snickare eller programmerare för att du använt anabola vid något tillfälle.

Du missförstår nog poängen med varför man inte får jobb när man är dömd för saker, det är inte nödvändigtvis för att man är sämre på att utföra jobbet pga tidigare bruk av x substans, utan för att screeena bort moraliskt svagbegåvade individer och kriminella
2024-07-07, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Du missförstår nog poängen med varför man inte får jobb när man är dömd för saker, det är inte nödvändigtvis för att man är sämre på att utföra jobbet pga tidigare bruk av x substans, utan för att screeena bort moraliskt svagbegåvade individer och kriminella
Bruk av anabola steroider är utbrett och socialt accepterat. Det är svårt att tänka sig att en företagare skulle välja bort en i övrigt skötsam person för att denna tränar på gym och tar lite preparat för att förbättra resultaten. Bodybuilders är annars att betrakta som renlevnadsmänniskor som äter rätt, super inte och är måna om hälsan i övrigt. Är långt ifrån kriminella och svagbegåvade.
2024-07-07, 23:29
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Bruk av anabola steroider är utbrett och socialt accepterat. Det är svårt att tänka sig att en företagare skulle välja bort en i övrigt skötsam person för att denna tränar på gym och tar lite preparat för att förbättra resultaten. Bodybuilders är annars att betrakta som renlevnadsmänniskor som äter rätt, super inte och är måna om hälsan i övrigt. Är långt ifrån kriminella och svagbegåvade.

Vilket komplett skitsnack lol! Bruk av anabola steroider är definitivt inte socialt accepterat. Dream on! I själva verket är det många som drar åt sig öronen om en person brukar just steroider med tanke på hur mycket det har skrivits i tidningarna om våldsverkare som varit på dessa preparat.
2024-07-08, 01:46
Medlem
Warhearts avatar
Citat:

Vilket BS. AAS är inkörsporten till tung kriminalitet enligt dom flesta. För att inte tala om blandmissbruk och att alla bolamonster spöar sina flickvänner. Ungefär så ser bilden ut av dom som tar bola av allmänheten.

Arbetsgivare som jag har haft att göra med är stenhårda när det gäller steroider. Nolltolerans.
2024-07-08, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Tullen skickar ut såna här brev i stora lass och i regel går de inte vidare med något åtal om du inte hör av dig och erkänner. Jag har en kompis som vid ett flertaltillfällen hade ett par gram heroin som fastnade i tullen, inte ens då orkade dom göra mer än att skicka ett brev trots upprepade brev. Att dom skulle lägga resurser på detta är otroligt osannolikt.

OM dom nu skulle lägga resurser på detta, ja då ska dom ju försöka få ut någon typ av bankutdrag från dig eller från försäljaren. Jag finnder det dock ytterst osannolikt att dom skulle orka lägga ner en enda minut till på det här. Anledningen till att dom skickar ett brev är för att det ju vore smidigt om du svarade och erkänade eller i alla fall svarade något som kan användas som tillräckliga bevis för att gå till en åklagare som kan skicka ut ett strafföreläggande. Att dom skulle försöka dra det här till domstol... Ja det ser jag helt enkelt inte hända.

Verkar vara så att många är av samma uppfattning som dig, alltså att brevet är nästintill automatiskt och inte av särskild betydelse. Hoppas ju det.

Lite läbbigt men samma dag som jag hämtade ut paketet så ringde det på min dörr, tre gånger, för första gången sedan jag flyttade in i lghn. Satt i vardagsrummet och kunde inte göra något annat än frysa still när jag hörde det. Jag var redan i ett nojjigt state of mind pga brevet och allt. Har ingen aning om vem det egentligen var ,då jag i stundens hetta tänkte att det bästa jag kunde göra var att samla allt o vara redo att kuta t toan. Var en sekund från att springa till toaletten och spola ner allt jag kunde, oljor, potenspiller, etc.. Har fortfarande ingen aning vem/vilka som knackade den dagen, men det gjorde mig på helspänn. Jag tvivlar idag på att de var snuten, men ifall att det var dom så har dom inte kommit så långt att de har papper för husis ännu.

Sjukt segt att behöva rensa hela lägenheten på allt man använder och sparat upp för vissa occasions. Någon shroom här, någon lapp där, någon karta bp sänkande, någon burk elvanse för att klara av jobbet när trycket är högt och prestationen är avgörande, alla oljor, allt man reserverat för framtida bravader. Helt plötsligt blev ALLT mycket mer komplicerat
2024-07-08, 09:46
Medlem
CuckoosNests avatar
Citat:

Socialt accepterat? Det vet jag inte om jag kan hålla med om. Tycker snarare det är tvärtom, rätt vanligt med bilden att steroider är livsfarligt och att man blir ”farlig och aggressiv” av bruk av steroider.
2024-07-09, 10:14
Moderator
Kraftkarls avatar
Eftersom det redan finns åtskilliga trådar i ämnet och TS fått svar så låser jag tråden.

/Moderator
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in