2024-07-02, 21:40
Medlem
Jag förstår dig till fullo. Alla kan göra fel och du verkar vara en bra kille i övrigt. Tyvärr är Sveriges lagar så sjuka så man kan bli gråtfärdig. Allt är olagligt här, i andra länder skrattar dom är oss.

MEN jag vill ge dig hopp, jag tycker du ska göra som så många andra här inne föreslå NEKA!
Vad har du att förlora? Jag tror faktiskt inte att polisen har tid att gå igenom korttsnsaktioner.
Skriv att du inte har den blekaste, du har absolut inte beställt. Jag tror dom lägger ner det.
Jag hoppas det löser sig. Skriv gärna hur det gick!
2024-07-02, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnySamhall
Är MK-677 verkligen OLAGLIGT!? Jag har nämligen varit på G att beställa det oxå (från fulmenpharma som hävdar dom kör inrikes?). Ibland tar jag hem väldigt ovanliga substanser som kan ligga i tullen ett bra tag medan dom klurar på om det är tillåtet och hur mycket dom kan ta betalt i tullavgift. Även jag försöker så långt det är möjligt dubbelkolla så att man verkligen slipper problem med tulljäveln. BTW. En gång fick jag en liten förpackning kava-tabletter beslagtagen och tillbakaskickad till USA. När jag pratade med postnord så LJÖG snubben i kundservice för mej å sa att återsändningen berodde på att jag "glömt skriva mitt nummer på paketet" (finns ingen jävla regel om det - fattar än idag inte varför han ljög för mej). När jag sen mailade postnord och tullen med paketID så sa dom bara att ämnet var förbjudet för import å skickats tillbaka automatiskt - inga större problem således (fick refund å allt). Kanske har dom dock skärpt reglerna på sistone i och med det där narkotika-samarbetet.

Alltid en massa dryga kommentarer här inne...

kava kava är dock verkningslöst. tror jag provat det i kapsel form utan att komma fram till vad det egentligen gör misstaget är att du beställde utanför shengen. då kan de plocka nästan allt de vill. kava-kava inom eu tror jag de inte får göra något beslagtag på. ingen klassad vara?

om han beställde mk utanför EU så har dem plockat den. innanför EU helt ok.
Senast redigerad av fonzen 2024-07-02 kl. 21:53.
2024-07-02, 22:05
Medlem
Gabbegy000s avatar
Citat:
Är MK-677 verkligen OLAGLIGT!? Jag har nämligen varit på G att beställa det oxå (från fulmenpharma som hävdar dom kör inrikes?). Ibland tar jag hem väldigt ovanliga substanser som kan ligga i tullen ett bra tag medan dom klurar på om det är tillåtet och hur mycket dom kan ta betalt i tullavgift. Även jag försöker så långt det är möjligt dubbelkolla så att man verkligen slipper problem med tulljäveln. BTW. En gång fick jag en liten förpackning kava-tabletter beslagtagen och tillbakaskickad till USA. När jag pratade med postnord så LJÖG snubben i kundservice för mej å sa att återsändningen berodde på att jag "glömt skriva mitt nummer på paketet" (finns ingen jävla regel om det - fattar än idag inte varför han ljög för mej). När jag sen mailade postnord och tullen med paketID så sa dom bara att ämnet var förbjudet för import å skickats tillbaka automatiskt - inga större problem således (fick refund å allt). Kanske har dom dock skärpt reglerna på sistone i och med det där narkotika-samarbetet.

Alltid en massa dryga kommentarer här inne...
Ja klass 3 eller 4 steroid mins inte riktigt du kan kolla upp det på läkemedelverkets hemsida om jag mins rätt. Men tillväxthormon är självklart olagligt.
2024-07-02, 22:06
Medlem
Gabbegy000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbegy000
Ja klass 3 eller 4 steroid mins inte riktigt du kan kolla upp det på läkemedelverkets hemsida om jag mins rätt. Men tillväxthormon är självklart olagligt.

Till ts neka neka du har inte gjort någon beställ, dom kommer förhoppningsvis inte orka bry sig
2024-07-02, 22:13
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbegy000

EDIT: Det är dock fortfarande något förvirrande hur man klassat dessa substanser.

Jag bifogar en källa från lawline som gav ett bra svar (det förklarar ju dock inte varför vissa bolag skulle skicka detta inrikes men antar att det kan vara en försäljnings lögn lr svart marknad.. anyway):

https://lawline.se/answers/ar-mk677-...opningsklassat

Även denna fråga från lawline klistrar jag in:

https://lawline.se/answers/ar-sarms-dopningsklassat

Senast redigerad av JohnnySamhall 2024-07-02 kl. 22:33.
2024-07-02, 22:16
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
kava kava är dock verkningslöst. tror jag provat det i kapsel form utan att komma fram till vad det egentligen gör misstaget är att du beställde utanför shengen. då kan de plocka nästan allt de vill. kava-kava inom eu tror jag de inte får göra något beslagtag på. ingen klassad vara?

Citat:

kava-kava inom eu tror jag de inte får göra något beslagtag på. ingen klassad vara?

stämmer sannolikt då jag fått hem kava kava från Tyskland utan problem.
smaken är som baken

Citat:

Är det!? Från TS:

Citat:
beställt för några veckor sedan från ett land i EU.
2024-07-02, 22:38
Medlem
Hade en kompis som beställde samma sak och han blev rädd, så jag sa åt han att ignorera brevet. Varför? Dom kan inte bevisa att du hade beställt det och dom hörde aldrig ifrån sig igen.
2024-07-02, 23:27
Medlem
Beställning? Vilken beställning? Du har inte gjort någon beställning. SARMS är vadå för något sa du? MK381375? Aldrig hört talats om.

och sluta för helvete beställa olagliga saker från utlandet som går att beställa inrikes
2024-07-02, 23:53
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverbeard
Som rubriken lyder så fastnade ett paket i tullen som jag hade beställt för några veckor sedan från ett land i EU.

I paketet fanns 5 olika sarms, inklusive MK677 som tydligen är det enda i paketet som är förbjudet att inneha. Jag hade ingen aning om detta tyvärr och nu har man fått ett brev från tullen där dom ber mig lämna kommentarer inom en månad.
Hela paketet har skickats med metoden stealth vilket betyder att dem paketerat varorna så att det inte ska framgå utav förpackningen att de är sarms utan att det istället står något annat på varje produkt med en liten pappersförteckning. Det står t.ex ”Citrus flower oil” på rad140 och något annat liknande på de andra flaskorna.

Har precis blivit av med den tidigare ringa pricken i mitt register, som då var att jag hade rökt gräs och fått pissa med positivt påslag.
Vore hemskt jobbigt att behöva dras med ett smugglingsbrott i fem år när man söka nya jobb osv. Lever ett helt vanligt liv alltså är inte någon kriminell person utan bara en hängiven bodybuilder.
Skulle va himla tacksam om nån/ni kunde komma med något förslag eller insyn i hur detta lär utspela sig. Beställningen gjordes med mitt kort så kan inte neka att jag beställt. Ångrar såklart att jag inte använde bitcoins men jag trodde som sagt att allt var lagligt eller åtminstonde i någon grayzone som inte gjorde det straffbart.
Kan jag använda faktumet att produkterna inte är märkta med den aktuella substansen på något sätt till mitt försvar eller är det skitsamma i slutändan? Finns det något sätt att undvika en dom genom att tillhandahålla information eller vara helt ärlig med att jag inget visste? Kan det preskriberas ifall jag säger att jag var helt omedveten om lagen om mk677 och jag med vilja låter dom göra vad dom vill med den samtidigt som dom släpper iväg de andra grejerna som är lagliga?
Tack för tiden ni tog er att läsa och tack på förhand för era råd.

Är man så dum och beställer från annat EU land när det finns att få tag på i Sverige? Hängiven bodybuilder som för övrigt inte vet att sarms är olagligt? Jo tjena du! Haha
Senast redigerad av Adrenaline976 2024-07-02 kl. 23:57.
2024-07-03, 01:53
Medlem
Gabbegy000s avatar
Citat:
EDIT: Det är dock fortfarande något förvirrande hur man klassat dessa substanser.

Jag bifogar en källa från lawline som gav ett bra svar (det förklarar ju dock inte varför vissa bolag skulle skicka detta inrikes men antar att det kan vara en försäljnings lögn lr svart marknad.. anyway):

https://lawline.se/answers/ar-mk677-...opningsklassat

Även denna fråga från lawline klistrar jag in:

https://lawline.se/answers/ar-sarms-dopningsklassat

https://www.folkhalsomyndigheten.se/...opingmedel.pdf

Vad polisen utgår från vad jag vet. Mk är inget tvivel då det inte är en sarm utan tillväxthormon samma sak med yk11
2024-07-03, 08:19
Medlem
hemligheten här är att NEKA NEKA NEKA,,,, spelar ingen roll vad dom säger.
släng brevet och låtsas som ingenting.
blir du kontaktad vet du INGET.
NEKA
2024-07-03, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomben79
Jag förstår dig till fullo. Alla kan göra fel och du verkar vara en bra kille i övrigt. Tyvärr är Sveriges lagar så sjuka så man kan bli gråtfärdig. Allt är olagligt här, i andra länder skrattar dom är oss.

MEN jag vill ge dig hopp, jag tycker du ska göra som så många andra här inne föreslå NEKA!
Vad har du att förlora? Jag tror faktiskt inte att polisen har tid att gå igenom korttsnsaktioner.
Skriv att du inte har den blekaste, du har absolut inte beställt. Jag tror dom lägger ner det.
Jag hoppas det löser sig. Skriv gärna hur det gick!

Jag uppskattar det du skriver. Håller helt med om att lagarna är allt för restriktiva här. Inte får man bestämma själv vad man vill göra med sin egna kropp utan det är bannemig KRIMINELLT och straffbart att höja sina hormoner ! Jag fick brevet på kivra så kanske inte kan slänga den fysiskt men kommer inte höra av mig såsom de ombeds i digitala brevet. Hoppas bara dom inte pallar göra en grej av det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in