Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Ja, vilken otur att hans livs största händelse förhindrades av en svart urtavla.
Särskilt eftersom han nyss hade kollat klockan på kontoret (enligt sig själv) och i receptionen (enligt PH).
Om han ville bli känd som ett intressant vittne hade han kunnat säga att han fick en skymt av GM.
Men för en gångs skull var SE "out of character" ...
Nu blev han nästan per omgående misstänkt istället.
Tänk hur starkt alibi han hade fått som GM. Ljuga sig till vittne då han sett "gärningsmannen".
Istället så ljuger om han samtal med Lisbeth som fått uppfattat ett signalement. Sedan ett vittne som till polis nämner hans egna signalement. o.s.v.
Ska man efterkonstruera så är inte mycket av SE's uppgifter särskilt smarta, som GM.... men om han var det, så kom han ju ändå av nån anledning undan.
Det tråkiga här är att varenda uppgift från SE måste försvaras. Det blir ingen nyans. Bara svart eller vitt. Men det är ju så det ofta blir i diskussionsforum.
Självfallet ses jag som en SE-förnekare då jag ofta tar det "svarta" perspektivet här. Eller vita, egentligen, oskyldig tills motsatsen bevisats. Och några, inklusive dig, som måste ha en misstänkt. (Du har bytt förr, precis som andra.. i andra trådar)
Tillägg:
Angående klocktittandet; Kan det ha att göra med att han ville kontrollera och om det fanns tid att stanna till "där i Dekorima-hörnet"?
Något han antyder i källan som jag själv inte brukar lägga så stor vikt i, Skydd och Säkerhet..
Om inte... Varför kan det inte vara så?
Som GM ljuger han ju ännu mer..
Vilket vittne skarvar inte?
Leif L.?
Inge M?
Anna H?
Bättre indicier och argument måste upp för SE's skuld..