Citat:
Ursprungligen postat av
Dalulven
Min förklaringsmodell är att Skandiamannens narrativ är ett försvarstal som parerar eventuella anklagelser.
"Det kan inte vara jag som är GM, för jag var kvar på platsen mitt framför poliser och vittnen.
Det måste ha varit en annan med ett liknande signalement."
Men Irvell specialundersökte det där, och ingen SE fanns kvar på platsen.
Kan du ge ett exempel på en bättre förklaringsmodell än "försvarstalet"?
En annan förklaringsmodell, populär här i tråden, är «jag vill bli kändis». Grejen är ju att antigen försöker han bli kändis eller så stämmer vartenda ord han säger. Eller så.. ja då har han ett annat motiv.
Jag tycker kändisteorin isåfall är otroligt konstig. Inte har han sett mordet, inte gärningsmannen och han har av någon anledning ett extremt intresse för detaljer kring utstämplingstiden. För inte att tala om vilken risk han tar genom att ställa sig själv i en roll så nära gm’s beteende och signalemente. Riskera ett liv i fängelse. Otroligt avancerad förklaring också, mörk urtavla tex. Konstigt helt enkelt.
Det är osannolikt tycker jag, för osannolikt. Kändisteorin håller inte, den är inte trovärdig i mina ögon.
Så antigen får man ta vad han säger bokstavligen, och det är helt okej att göra eller så ljuger han. Och OM han ljuger blir isåfall frågan man måste ställa sig , varför ljuger han om det här om det inte är för att bli kändis? Go figure.
Det är min mening.