Citat:
Ursprungligen postat av
Kraftkarl
Korrekt, det lät likadant under Operation Liquid och Operation Bosco när tusentals köpare hade identifierats. Polisen försäkrade om att alla skulle lagföras och det var bara en bråkdel som åkte dit vill påpeka att då fanns det även läckta kundlistor. Att 10 000 köpare väntar rättsliga åtgärder är extremt osannolikt och det finns inga resurser till det.
Efter Op Liquid identifierades knappt 1000 kunder. Jag var en av kunderna och fick mycket riktigt en kallelse till förhör 2012. Jag fanns med i den beslagtagna datorn som Mirakulix aka Mira hade igång när polisen gjorde razzia hos honom i mitten på 2009 om jag inte minns fel.
Jag hade någon/några veckor innan beställt hem två vialer Tren. Mao så raderades inte mejltrafiken på det storartade sätt som utlovats! Polisen utlovade under presskonferensen att alla +900 personer som fanns i kundregistret skulle bli kontaktade av den lokala moralpolisen, vilket för min del innebar en kallelse till polisen i Gbg. Det som slog mig var att kallelsen var rubricerad som "misstänkt dopingbrott". Polisen brukar aldrig förklara i förhand vad ärendet gäller vid misstanke om brott. Men som sagt jag sket naturligtvis i kallelsen och fick ett par påminnelser med hot om att dom "kommer hämta in mig om jag inte dyker upp". Det enda som hände var att jag efter ett par månader fick ett brev där jag delgavs att ärendet var nedlagt i brist på uppslag"

Men dom hörde av sig, det gjorde dom faktiskt...för två vialer tren inköpta tre år tidigare!
Kan även nämna att jag tio år tidigare dömts för innehav av dopingmedel (några ampuller Zambon Winstrol och Pregnyl) i samband med en husis.