2024-06-14, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Brevet jag fick stod inget nummer,
Inte på mitt heller.

Det var mer som ett info att innehållet i paketet har beslagtagits pga läkemedelsklassade varor, sedan inget mer.

Kanske de skapar diarienummer på vissa, som stickprov?
Citera
2024-06-14, 20:55
Medlem
Ett brev som jag beställde kom aldrig fram.

Blev uppringd av polisen 5 månader senare och jag sa att jag inte kände till något om detta. (Hur skulle jag kunna göra det om jag aldrig sett något brev ens?)

Då sa han att han kommer att lägga ner ärendet och det var inget mer med det. Samtalet tog väl inte ens 3 minuter.
Då bodde jag i en liten by där alla känner alla och han visste även vart jag jobbade, blev ingen husis, pisse prov eller dylikt. Handlat flera gånger igen efter detta och allt har kommit fram.
Citera
2024-06-15, 16:02
Medlem
Något jag undrar är varför man inte skickar varorna som paket istället? Med fejk avsändare. Precis som många av dessa spårbara brev dom skickar, så skickas dessa med random avsändarnamn(företagsnamn). Blir kanske någon krona högre kostnad på att frakt & emballage, men borde funka bättre. Vadderade brev har ju ögonen på sig som in i helvete.
Citera
2024-06-16, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thefuq
Något jag undrar är varför man inte skickar varorna som paket istället? Med fejk avsändare. Precis som många av dessa spårbara brev dom skickar, så skickas dessa med random avsändarnamn(företagsnamn). Blir kanske någon krona högre kostnad på att frakt & emballage, men borde funka bättre. Vadderade brev har ju ögonen på sig som in i helvete.

Ja det är ju ofta kameror på inlämningsställen så det är ju inte direkt hållbart för dom. Men visst brukar man kunna få spårbart om man beställer för x-antal tusen kr
Citera
2024-06-27, 16:18
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Korrekt, det lät likadant under Operation Liquid och Operation Bosco när tusentals köpare hade identifierats. Polisen försäkrade om att alla skulle lagföras och det var bara en bråkdel som åkte dit vill påpeka att då fanns det även läckta kundlistor. Att 10 000 köpare väntar rättsliga åtgärder är extremt osannolikt och det finns inga resurser till det.
Efter Op Liquid identifierades knappt 1000 kunder. Jag var en av kunderna och fick mycket riktigt en kallelse till förhör 2012. Jag fanns med i den beslagtagna datorn som Mirakulix aka Mira hade igång när polisen gjorde razzia hos honom i mitten på 2009 om jag inte minns fel.

Jag hade någon/några veckor innan beställt hem två vialer Tren. Mao så raderades inte mejltrafiken på det storartade sätt som utlovats! Polisen utlovade under presskonferensen att alla +900 personer som fanns i kundregistret skulle bli kontaktade av den lokala moralpolisen, vilket för min del innebar en kallelse till polisen i Gbg. Det som slog mig var att kallelsen var rubricerad som "misstänkt dopingbrott". Polisen brukar aldrig förklara i förhand vad ärendet gäller vid misstanke om brott. Men som sagt jag sket naturligtvis i kallelsen och fick ett par påminnelser med hot om att dom "kommer hämta in mig om jag inte dyker upp". Det enda som hände var att jag efter ett par månader fick ett brev där jag delgavs att ärendet var nedlagt i brist på uppslag" Men dom hörde av sig, det gjorde dom faktiskt...för två vialer tren inköpta tre år tidigare!

Kan även nämna att jag tio år tidigare dömts för innehav av dopingmedel (några ampuller Zambon Winstrol och Pregnyl) i samband med en husis.
Citera
2024-06-27, 16:26
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportmonstret
Att de haffat en försändelse med ens adress på kan väl inte vara straffbart? De kan ju omöjligt veta att det är jag som besällt det, kan vara vem som helst utan mer bevis? Eller tänker jag snett?
Du blir inte "haffad" men självklart kommer du bli kontaktad om polisen eller tull gjort ett beslag som är adresserat hem till dig. Sen är det en helt annan sak vad det blir av saken. Är det en vial testo så lär de inte gräva mer i det om du inte "har en aning om vad någon skickat till dig". Men är det ett hekto rökheroin så kan jag lov att det krävs en bättre förklaring än så!
Citera
2024-07-01, 17:22
Medlem
Någon som blivit kontaktad nyligen av farbror blå? Tänker på det senaste som hänt.
Citera
2024-07-01, 20:24
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Någon som blivit kontaktad nyligen av farbror blå? Tänker på det senaste som hänt.

Om du menar angående leveranser så fick jag ett brev beslagtaget för inte alls längesen. Fick nåt av polisen i stil med "Vi har tagit ett brev addresserat till dig med misstänkt narkotika, vill du göra anspråk på detta måste du göra det inom 2 veckor annars förstör vi innehållet." Sen inget mer.
Citera
2024-07-02, 10:20
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:

Har ni reagerat på att i precis alla artiklar och radiosändningar har dom hela tiden sagt "Narkotikaköpare skall lagföras". Man säger inte ett om om doping i det sammanhanget. Jag tror det beror på hur lagen är formad, det är inte per definition olagligt att köpa steroider. Så fort du medvetet köper narkotika begår du ett brott. Med steroider är det inget brott före dom kan bevisa ett innehav eller bruk = i kropp. Det är så "lätt" att neka bort ett steroid köp om dom inte har någonting annat på dig. Det blir inte värt alla resurser dom skulle behöva plöja ner för att ett ringa bötesbrott helt enkelt. Många har inte ens fått lappar, den som får husis/besök måste ha något mer på sig som gör det hela mer värt resursen.

Dom har garanterat större framgång genom sina gymrazzior vad det gäller brukare än dessa brev.
Citera
2024-07-02, 13:23
Medlem
Citat:
Det enda var en lapp i brevlådan tillsammans med ett upprivet paket... Är några veckor sedan nu.
Känns som det är den "kontakt" man kommer få.

Skulle vilja göra en beställning snart så fort läget har lugnat ned sig lite, så folk får gärna hojta till om deras beställningar kommer fram.

Mvh
Citera
2024-07-03, 20:30
Medlem
Då kanske inte VG ens skickade sina sista grejer då, utan "skapade" försändelsen, utan att lämna i lådan.

Har själv inte hört något öht.

Edit: hittade denna dessutom:

https://sverigesradio.se/artikel/sms...t-vid-hembesok
Citera
2024-07-03, 20:59
Medlem
Har VG blivit nerstängda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto