2024-07-03, 21:32
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thefuq
Då kanske inte VG ens skickade sina sista grejer då, utan "skapade" försändelsen, utan att lämna i lådan.

Har själv inte hört något öht.

Edit: hittade denna dessutom:

https://sverigesradio.se/artikel/sms...t-vid-hembesok

Varit snack om exit scam på VG och att packare åkte dit. Det har nämts att båda sakerna är sanna. Vi lär aldrig få veta men borta är shoppen iaf. Vet folk som fått både "bokad försändelse" och uppdatering med "imlämnad hos ombud" via spårnummer. Men väldigt många fick bara "bokad försändelse" och dessa sket man självklart i att ens posta antar jag? Det var en bra shop i många år det lär man väl ändå ge dom, synd det slutade sådär.

Folk som "hamnat" i en knarktelefon har jag dock inga sympatier med. Det är bra att dom följer upp storkonsumenter och dom som har barn, då ska man tamejfan inte knarka! Ett jävla skit om du frågar mig. Det verkar ju vara på detta polisen lägger sina resurser också, inte på de med paket innehållandes lite testo som jag tycker är helt harmlöst i sammanhanget. Så för en gångs skull rätt prio av polisen kan vi väl säga?

Citat:
Ursprungligen postat av BigHero6
Har VG blivit nerstängda?

Dom drog, packare blev tagen har det sagts. "försvann" ofantligt många brev sista tiden så tror dom kände att lagen var nära och stängde ner.
Citera
2024-07-03, 21:33
Medlem
matrixxxs avatar
Kanske inte hör hemma här men om man skulle få pissa och det blev positivt på doping blir man automatiskt av med körkortet då?
Citera
2024-07-03, 21:40
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrixxx
Kanske inte hör hemma här men om man skulle få pissa och det blev positivt på doping blir man automatiskt av med körkortet då?

Nej jag skulle säga att det är ovanligt faktiskt om du inte har något som helst annat på dig. Ringa bruk om du pissar och dom inte hittar nått hemma hos dig. Blir dagsböter. Har du OTUR kanske du får lämna prover om dom rapporterar det till transport styrelsen. Och då är det bara att hålla dig från prepp så slipper du ta om skiten. Men det finns ju folk som påstår sig faktiskt har torskat kortet på doping.
Citera
2024-07-03, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnyrr
Varit snack om exit scam på VG och att packare åkte dit. Det har nämts att båda sakerna är sanna. Vi lär aldrig få veta men borta är shoppen iaf. Vet folk som fått både "bokad försändelse" och uppdatering med "imlämnad hos ombud" via spårnummer. Men väldigt många fick bara "bokad försändelse" och dessa sket man självklart i att ens posta antar jag? Det var en bra shop i många år det lär man väl ändå ge dom, synd det slutade sådär.

Folk som "hamnat" i en knarktelefon har jag dock inga sympatier med. Det är bra att dom följer upp storkonsumenter och dom som har barn, då ska man tamejfan inte knarka! Ett jävla skit om du frågar mig. Det verkar ju vara på detta polisen lägger sina resurser också, inte på de med paket innehållandes lite testo som jag tycker är helt harmlöst i sammanhanget. Så för en gångs skull rätt prio av polisen kan vi väl säga?

Dom drog, packare blev tagen har det sagts. "försvann" ofantligt många brev sista tiden så tror dom kände att lagen var nära och stängde ner.

Intressant. Som tur var blev man själv bara av med småsummor.

& Jag antar att knarktelefon & den typen av knark handlar om tyngre grejer, alltså inte dopingrelaterade substanser?
Citera
2024-07-03, 21:56
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Intressant. Som tur var blev man själv bara av med småsummor.

& Jag antar att knarktelefon & den typen av knark handlar om tyngre grejer, alltså inte dopingrelaterade substanser?

Nej men exakt, knarktelefon är narkotika. Vi som handlar testo hamnar inte i en knarktelefon om vi ger fan i att dra fredagslinor
Citera
2024-07-04, 09:04
Medlem
matrixxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnyrr
Nej jag skulle säga att det är ovanligt faktiskt om du inte har något som helst annat på dig. Ringa bruk om du pissar och dom inte hittar nått hemma hos dig. Blir dagsböter. Har du OTUR kanske du får lämna prover om dom rapporterar det till transport styrelsen. Och då är det bara att hålla dig från prepp så slipper du ta om skiten. Men det finns ju folk som påstår sig faktiskt har torskat kortet på doping.
Jag förstår. Men har också hört som du säger själv av folk att dem sagt att efter dem pissat positivt att det gick till transportstyrelsen o dem blev av med körkortet, men det borde inte vara standard procedur. Mvh
Citera
2024-07-04, 15:37
Medlem
Warhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matrixxx
Jag förstår. Men har också hört som du säger själv av folk att dem sagt att efter dem pissat positivt att det gick till transportstyrelsen o dem blev av med körkortet, men det borde inte vara standard procedur. Mvh

Ja det stämmer. Varför vissa får problem med Transportstyrelsen och vissa inte kan jag inte svara på. Du får bekosta pissproven själv och det kostar några tusen per prov. Efter dom tre randomproven kan dom förlänga testerna och kräva tre till som du får bekosta ur egen ficka.

En närva vän till mig fick dras med denna skit. Fick inte dricka alkohol under provperioden heller av nån dum anledning.
Citera
2024-07-06, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warheart
Ja det stämmer. Varför vissa får problem med Transportstyrelsen och vissa inte kan jag inte svara på. Du får bekosta pissproven själv och det kostar några tusen per prov. Efter dom tre randomproven kan dom förlänga testerna och kräva tre till som du får bekosta ur egen ficka.

En närva vän till mig fick dras med denna skit. Fick inte dricka alkohol under provperioden heller av nån dum anledning.
Ofta om du åker på ringa doping + drog.
Om du åker på upprepade ringa dopning.
Åker du en gång på ringa dopning så till 90% får du ej problem med kortet.
Citera
2024-07-06, 23:44
Medlem
Warhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torreira
Ofta om du åker på ringa doping + drog.
Om du åker på upprepade ringa dopning.
Åker du en gång på ringa dopning så till 90% får du ej problem med kortet.

Detta va dock första ggn på ringa doping och inget annat.
Citera
2024-07-08, 10:24
Medlem
Karlastars avatar
Citat:
Någon som blivit kontaktad nyligen av farbror blå? Tänker på det senaste som hänt.

Min vän fick ett brev i januari om att hans saker hade tagits av polisen. Han har inte hört ett ljud. Brevet saknade diarienr. Hur kan dom ens ha koll på vad dom beslagit och till vem när det inte diarieförs? Hur är det spårbart i deras system?

Är beslaget nedskrivet i ett anteckningsblock eller?

(Ja det är min vän och inte jag, men vill någon gratis coacha en fet otränad man så skicka PM)
Senast redigerad av Karlastar 2024-07-08 kl. 10:31.
Citera
2024-07-10, 16:25
Medlem
goofers avatar
Hur är läget nu, får ni hem era grejer i tid och utan att paketen öppnas?

Börjar bli dags för påfyllning men vill ju inte grejorna försvinner i postens hantering...
Citera
2024-07-10, 19:56
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Hur är läget nu, får ni hem era grejer i tid och utan att paketen öppnas?

Börjar bli dags för påfyllning men vill ju inte grejorna försvinner i postens hantering...

Jag får alltid hem och jag beställer någon gång i månaden från swedstore, har shopen du köper ifrån bra stealth? Kanske det som är problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in