2024-06-11, 16:03
Medlem
johnjozefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalkanBurek
Nä för jag känner serben som sålde den tidigare nämnda killen sitt preparat. Åklagaren var helt jävla mongo också, de hade bilder på burkar med kreatin som bevis på prepp . Det kan ha ändrats nu. Detta var ca 15 år sedan.

Amen. Jag preppar inte själv men har inget emot att andra gör det.

Wow, då måste han ha haft världens sämsta advokat.
Varför överklagade han inte?
Citera
2024-06-11, 22:27
Medlem
BalkanBureks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjozefsson
Wow, då måste han ha haft världens sämsta advokat.
Varför överklagade han inte?

Vet ej. Nu var detta så länge sedan så jag minns inte alla detaljer men jag tror att han hade suttit färdig straffet redan i häktet och blev fri efter rättegången. Han åkte dit tillsammans med flera andra preppare i en större härja. De slog till mot deras hem samtidigt i olika delar av stan och alla fick sitta häktade. De tränade alla på samma gym etc. Har för mig att åklagaren först ville sätta dit dem för försäljning men de hade inte tillräckligt med prepp så det slutade med att argumentet var att de målvaktade åt någon Balkan liga som smugglade vitaminer till Sverige. Väldigt tveksamt. Dessa var alla grabbar som arbetade som målare, fabriksarbetare etc. Inga flashiga bilar eller fina hem.
Citera
2024-06-12, 13:25
Medlem
Alla som blivit av med paket kolla in expressen ”10 000 misstänkta knarkköpare ska kontaktas av polisen de kommande veckorna”..
hoppas allt går bra för er som köpt
Citera
2024-06-12, 16:47
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Nej, du får enbart husis om du erkänner på plats.

Åren 2011-2012 fick en klar majoritet av de som var misstänkta för dopningsbrott husrannsakning Flera husrannsakangar gjordes under förhöret, var en hel del som plockades med ifrån gymmen på den tiden. Då räckte det med att du var skäligen misstänkt, polisen hade en speciell mall de gick efter på den tiden. Polisen fick mycket kritik ifrån JO och är inte lika nitiska numera.
Citera
2024-06-12, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Åren 2011-2012 fick en klar majoritet av de som var misstänkta för dopningsbrott husrannsakning Flera husrannsakangar gjordes under förhöret, var en hel del som plockades med ifrån gymmen på den tiden. Då räckte det med att du var skäligen misstänkt, polisen hade en speciell mall de gick efter på den tiden. Polisen fick mycket kritik ifrån JO och är inte lika nitiska numera.

Det kan du mycket väl har rätt i. Jag brukade inte alls på den tiden så hade dålig insikt. Låter rimligt att JO kritiserat detta. Bara förekomsten av preparat(doping eller narkotika) i kroppen i sig är ju inte olaglig i Sverige så är egentligen felaktigt att bygga upp en misstanke baserat på något som inte är olagligt överhuvudtaget för att sedan göra en så ingående åtgärd som husrannsakan. Rent juridiskt är det oerhört svårt att motivera pissprov också på de sätt som polisen gör men där verkar dom inte fått reprimander från JO. Viktigt att alla som pissar rent och blir testade JO anmäler så vi kan få lite fall på detta. Juridiken stödjer verkligen inte dagslägets hantering från polisen.
Citera
2024-06-12, 19:42
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hazzanabo100
Alla som blivit av med paket kolla in expressen ”10 000 misstänkta knarkköpare ska kontaktas av polisen de kommande veckorna”..
hoppas allt går bra för er som köpt

Hur fan ska dom kunna kontakta 10.000 pers på några veckor?
Det måste ju vara breven som skickas ut vid beslagen som åsyftas, sen är ju inte doping knark? Dom ser hårdare på knark vad jag vet?

Dom lär ju inte göra 10.000 husrannsakan, inte ens knacka på hos 10.000?

Lr hur?
Citera
2024-06-12, 20:22
Medlem
fnyrrs avatar
Finns som sagt inte resurser till att utreda 10 000 människor, skulle tro att det är otroligt låg prio på dom med mindre mänger peds i sina paket. Fokuset kan inte vara annat än grövre knark och säljare. Kommer väl ett skrämselbrev, thats it.

Skulle någon få besök så hoppas jag verkligen ni gör det otroligt jäkla svårt för dom. Jag har ingenting mot polisen men att öht jaga svenne banan som betalar skatt och är en god samhällsmedborgare bara för han skjuter lite testo är helt galet.

Ligger själv inte på något så mitt piss är negativt, men skulle ändå av ren princip vägra om jag hamnade i den sitsen att dom tycker sig kunna testa mig enbart för ett brev, det håller inte i min mening. Dom får gå genom hela proceduren med att hålla mig inlåst så länge dom får eller att ta ett blodprov som jag inte heller skulle ge lättvindigt. När det negativa testet kommer åter så blir det JO rakt av. Svenskar är alldeles för lätta att ha och göra med, stå på er!

Vi kan dricka en 70is sprit och skölja ner med 1 limpa cigg, staten säger ingenting. Gör vi sen någon dumt när vi är alldeles för fulla så kan det dessutom bli strafflindring?!, för du var så full?!. Men gud nåde dig att du älskar träning och peds.

Enda argument jag kan acceptera är att inte göda gängkriminalitet. Och merparten av svenne banan testobrukare skulle heller inte göra det om dom visste vart man kunde köpa grejer som inte har gängkopplingar.
Citera
2024-06-12, 21:01
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnyrr
Finns som sagt inte resurser till att utreda 10 000 människor, skulle tro att det är otroligt låg prio på dom med mindre mänger peds i sina paket. Fokuset kan inte vara annat än grövre knark och säljare. Kommer väl ett skrämselbrev, thats it.

Skulle någon få besök så hoppas jag verkligen ni gör det otroligt jäkla svårt för dom. Jag har ingenting mot polisen men att öht jaga svenne banan som betalar skatt och är en god samhällsmedborgare bara för han skjuter lite testo är helt galet.

Ligger själv inte på något så mitt piss är negativt, men skulle ändå av ren princip vägra om jag hamnade i den sitsen att dom tycker sig kunna testa mig enbart för ett brev, det håller inte i min mening. Dom får gå genom hela proceduren med att hålla mig inlåst så länge dom får eller att ta ett blodprov som jag inte heller skulle ge lättvindigt. När det negativa testet kommer åter så blir det JO rakt av. Svenskar är alldeles för lätta att ha och göra med, stå på er!

Vi kan dricka en 70is sprit och skölja ner med 1 limpa cigg, staten säger ingenting. Gör vi sen någon dumt när vi är alldeles för fulla så kan det dessutom bli strafflindring?!, för du var så full?!. Men gud nåde dig att du älskar träning och peds.

Enda argument jag kan acceptera är att inte göda gängkriminalitet. Och merparten av svenne banan testobrukare skulle heller inte göra det om dom visste vart man kunde köpa grejer som inte har gängkopplingar.

Här kan man bara hålla med! Fick brev idag från snuten, tror dom räknar det som ”kontakt” dom e väl inte så dumma så dom skickar ut brev innan en husis?
Citera
2024-06-12, 21:08
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnyrr

Korrekt, det lät likadant under Operation Liquid och Operation Bosco när tusentals köpare hade identifierats. Polisen försäkrade om att alla skulle lagföras och det var bara en bråkdel som åkte dit vill påpeka att då fanns det även läckta kundlistor. Att 10 000 köpare väntar rättsliga åtgärder är extremt osannolikt och det finns inga resurser till det.
Citera
2024-06-13, 00:57
Medlem
akta bara så att ni laglydiga inte dyker upp på lexbase efter deras 10000 bust om de börjar haffa folk för köpen.

sånt skit tas nämligen inte bort från dessa hemsidor längre så folk som döms kommer ha svårt söka jobb för resten av deras liv. kanske kan söka till securitas eller g4s där de tar emot exbrottslingar. loomis
oturen är att polismyndigheten ser ner högst på AAS och cannabis så det kan verkligen bli nåt det här - om de vill gå vidare med det.
Citera
2024-06-13, 07:16
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Här kan man bara hålla med! Fick brev idag från snuten, tror dom räknar det som ”kontakt” dom e väl inte så dumma så dom skickar ut brev innan en husis?

Hur länge sedan var det din försändelse försvann?
Citera
2024-06-13, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
akta bara så att ni laglydiga inte dyker upp på lexbase efter deras 10000 bust om de börjar haffa folk för köpen.

sånt skit tas nämligen inte bort från dessa hemsidor längre så folk som döms kommer ha svårt söka jobb för resten av deras liv. kanske kan söka till securitas eller g4s där de tar emot exbrottslingar. loomis
oturen är att polismyndigheten ser ner högst på AAS och cannabis så det kan verkligen bli nåt det här - om de vill gå vidare med det.
Att de haffat en försändelse med ens adress på kan väl inte vara straffbart? De kan ju omöjligt veta att det är jag som besällt det, kan vara vem som helst utan mer bevis? Eller tänker jag snett?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in