2024-06-13, 10:18
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Hur länge sedan var det din försändelse försvann?

Beställde ped för 2 v sen å igår fick jag brev

Hurså?
Citera
2024-06-13, 10:53
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportmonstret
Att de haffat en försändelse med ens adress på kan väl inte vara straffbart? De kan ju omöjligt veta att det är jag som besällt det, kan vara vem som helst utan mer bevis? Eller tänker jag snett?

Nej, det är väl om man är nervöst lagd och erkänner något på eget bevåg. Men sen är det väl bara olagligt att inneha, bruka och sälja dopingpreparat.

Citat:
Ursprungligen postat av Fritjoffandersson
Beställde ped för 2 v sen å igår fick jag brev

Hurså?

Sitter i samma båt, dock varit off sen i höstas så det är helt lugnt. Men tråkigt såklart.
Citera
2024-06-13, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Nej, det är väl om man är nervöst lagd och erkänner något på eget bevåg. Men sen är det väl bara olagligt att inneha, bruka och sälja dopingpreparat.

Sitter i samma båt, dock varit off sen i höstas så det är helt lugnt. Men tråkigt såklart.

Alltså man kan inte bli dömd för att post nord har hittat ett brev med Roids i på sin terminal som var adresserat till dig.

Isåfall skulle jag beställa 20g tjack i någon jag avskyrs namn, det är inte rättssäkert
Citera
2024-06-13, 11:18
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Alltså man kan inte bli dömd för att post nord har hittat ett brev med Roids i på sin terminal som var adresserat till dig.

Nej, men det ger ju skäl till misstanke och ev. provtagning. Det är det ju dock ingen risk för nu då det lär krävas en del för att sticka ut bland 17 000 försändelser.

Skrämseltaktik inför semestern.
Citera
2024-06-13, 11:55
Medlem
Warhearts avatar
Citat:

Isåfall skulle jag beställa 20g tjack i någon jag avskyrs namn, det är inte rättssäkert

Kan dom spåra hela betalningen osv så åker du dit. Annars klarar du dig utan problem.

Har själv fått telefonsamtal från polisen ang en påse Anavar dom tog via postgången. Det va visserligen 2 år sen nu och ingenting hände. Bara säga att du inte vet vad dom pratar om.

Ska tilläggas att den butiken jag handlade av torskade några dagar senare så det var full span där.
Senast redigerad av Warheart 2024-06-13 kl. 11:59.
Citera
2024-06-13, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sportmonstret
Att de haffat en försändelse med ens adress på kan väl inte vara straffbart? De kan ju omöjligt veta att det är jag som besällt det, kan vara vem som helst utan mer bevis? Eller tänker jag snett?

de behöver bara göra husis. och om du säger "det har jag inte besällt" så kollar de antingen på din kropp och du får gå pissa eller lämna blod för dem substanser du tagit. så vipps. det är superlätt att bevisa vilka som är brukare och som beställt hittas du fingrarna i syltburken så straffas du med kakan i halsen.
Senast redigerad av fonzen 2024-06-13 kl. 15:52.
Citera
2024-06-13, 17:13
Medlem
Warhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
de behöver bara göra husis. och om du säger "det har jag inte besällt" så kollar de antingen på din kropp och du får gå pissa eller lämna blod för dem substanser du tagit. så vipps. det är superlätt att bevisa vilka som är brukare och som beställt hittas du fingrarna i syltburken så straffas du med kakan i halsen.

Nej.
Citera
2024-06-13, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen

Krävs beslut från åklagare för att göra en husis, ska dom göra 17.000 husrannsakan så får dom sätta fart
Citera
2024-06-13, 22:26
Medlem
Citat:
Krävs beslut från åklagare för att göra en husis, ska dom göra 17.000 husrannsakan så får dom sätta fart
Rätt säker på att det inte stämmer. Snutar gör ju spontan husis hela tiden när dom "känner lukten av cannabis" osv

Från wikipedia, min fetning:
"Rättegångsbalken utgör modell även för andra lagar avseende reglering av tvångsmedel. Beslut om husrannsakan med stöd av rättegångsbalken skall fattas av förundersökningsledare, åklagare eller domstol.[6] Vid fara i dröjsmål kan även polisman fatta beslut om husrannsakan med stöd av rättegångsbalken."
Citera
2024-06-13, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Rätt säker på att det inte stämmer. Snutar gör ju spontan husis hela tiden när dom "känner lukten av cannabis" osv

Från wikipedia, min fetning:
"Rättegångsbalken utgör modell även för andra lagar avseende reglering av tvångsmedel. Beslut om husrannsakan med stöd av rättegångsbalken skall fattas av förundersökningsledare, åklagare eller domstol.[6] Vid fara i dröjsmål kan även polisman fatta beslut om husrannsakan med stöd av rättegångsbalken."

Det där fara i dröjsmål är om exempelvis snuten jagar dig och du springer in o låser dörren. Men den kan givetvis missbrukas.
Men det kommer inte ske att dom mass-missbrukar lagen i det här fallet. Det blir ju skandal

Kan även tillägga att det i do
Flesta fall inte inletts någon förundersökning överhuvudtaget, exempelvis så finns inget dirarienummer på de meddelanden snuten skickar ut, det är bara ett meddelande att försändelsen är förstörd med stöd i lagen.
Senast redigerad av Fritjoffandersson 2024-06-13 kl. 22:54.
Citera
2024-06-13, 23:00
Medlem
Citat:
Det där fara i dröjsmål är om exempelvis snuten jagar dig och du springer in o låser dörren. Men den kan givetvis missbrukas.
Men det kommer inte ske att dom mass-missbrukar lagen i det här fallet. Det blir ju skandal

Kan även tillägga att det i do
Flesta fall inte inletts någon förundersökning överhuvudtaget, exempelvis så finns inget dirarienummer på de meddelanden snuten skickar ut, det är bara ett meddelande att försändelsen är förstörd med stöd i lagen.
Har ett rakt framför mig med diarienummer. Från när allt det här drog igång för ett halvår sedan. Vad det betyder vet jag ej. Så du har missuppfattat eller missat något där.
Citera
2024-06-13, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Har ett rakt framför mig med diarienummer. Från när allt det här drog igång för ett halvår sedan. Vad det betyder vet jag ej. Så du har missuppfattat eller missat något där.

Brevet jag fick stod inget nummer,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in