Då tar jag Romamatchen då, eftersom andra matcher redovisats på ett utmärkt sätt.
Roma kunde vunnit matchen med 12 mål. Segern va kassaskåpssäker till "min" Vannucchi kände för att borra in en boll i krysset när typ 22 återstod. Sen var det typ Zemans Lecce mot Zemans Napoli. Full fart framåt, inga försvar i nåt lag, men ineffektiva anfallare (Vucinic borde gjort hälften av de 12...). Där Viola vann trots att Mutu startade på sidan, torskade Roma på att tänka på CL-spelet i veckan. Mexes och Tonetto vilades från start medan Perrotta och Mancini byttes ut utan att de varit bland de sämre. Håller inte när man har en samling normalt ordinarie borta redan från början.
Men Recoba är konjak? Vad fan är då Rosina?
Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Kan nån skicka Balotta till Lampedusa, one way?

Ja snälla. Lagomt till derbyt tack. För tänk tanken att Muslera kliver in mot Roma.... Mmmmm. Eller va fan, behåll pensioneren. Kvittar nästan.
Derby D´Italia ikväll. Sticker i ögonen på mig det där. Juve fuskade sig ner och enligt Covisoc så var Inters räkenskaper så värdelösa inför förra säsongen så de inte borde fått startat... Dessutom så har de facto båda lagen redan långt tidigare degraderats då de helt enkelt spelats ur högsta serien, vilket Lega naturligtvis inte kunde acceptera och sedermera helt enkelt byggde om serien till giganternas fördel, så de fick stanna.
Och just brisen på säsonger utanför Serie A för de två nämns nu som den tyngsta anledningen till benämningen av matchen, allteftersom Milan gick om Inter i antal titlar.
Men märk då väl: Roma har åkt ur Serie A en gång. Och har ingen gång räddats av oanonserade serieändringar i sista sekunden.
Men ska Roma spela den pr-matchen nummer ett för Italien, calcio och Serie A? Omöjligt givetvis. Skulle kännas det för herrarna i kostym...