2007-11-04, 16:58
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68

Och du min vän såg tydligen inte på Cagliarimatchen. Sampdoria skapade inte ens tre målchanser under 90 minuter. Cagliari ska vara glada över att Curva Nord var stängd. Det borde ha regnat bomber.
Uppenbarligen inte eftersom att jag kollade på Genoa-matchen. Men jag zappade över i tid för att höra visselorkanerna.
Citera
2007-11-04, 17:03
Medlem
Dugarrys avatar
2-2 stod det i Genoamatchen. Jag själv har precis gått på toaletten och lyssnar på teven genom väggen. Har aldrig i hela mitt liv, och jag lovar nu detta, har hursomhelst aldrig i hela mitt liv fått in ett singelkryss på en tipsomgång. Varje gång jag tippar kryss så garderar jag matchen nuförtiden. Jag var riktigt jävla nöjd där på toaletten med andra ord, Palermo som kommit tillbaka och allt. Tills Genoa får för sig att göra 3-2 på en misstänkt offside tydligen, fruktansvärt irriterande och jag kan inte låta bli att banka på väggen några gånger. Helt plötsligt så går man sen upp och gör 3-3. Det var längesen jag vart så glad...

9-1-0 hade 10 tidningar tippat på Cagliari mot Sampdoria, men jag själv är supernöjd att jag fick in en 2:a på den matchen. Ska dock inte vara så glad med tanke på att Roma släppte en 2-0-ledning, vilket i min mening är riktigt dåligt.
Citera
2007-11-04, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Uppenbarligen inte eftersom att jag kollade på Genoa-matchen. Men jag zappade över i tid för att höra visselorkanerna.

Med tanke på att regnet skrämde bort den vanliga publiken och Curva Nord var avstängd så härstammade visselorkanen från de olika barer runt om i Sardinien som cagliaristi bevistade.
Citera
2007-11-04, 17:34
Medlem
zachs avatar
Då tar jag Romamatchen då, eftersom andra matcher redovisats på ett utmärkt sätt.

Roma kunde vunnit matchen med 12 mål. Segern va kassaskåpssäker till "min" Vannucchi kände för att borra in en boll i krysset när typ 22 återstod. Sen var det typ Zemans Lecce mot Zemans Napoli. Full fart framåt, inga försvar i nåt lag, men ineffektiva anfallare (Vucinic borde gjort hälften av de 12...). Där Viola vann trots att Mutu startade på sidan, torskade Roma på att tänka på CL-spelet i veckan. Mexes och Tonetto vilades från start medan Perrotta och Mancini byttes ut utan att de varit bland de sämre. Håller inte när man har en samling normalt ordinarie borta redan från början.

Men Recoba är konjak? Vad fan är då Rosina?

Citat:
Ursprungligen postat av Vagabonden
Kan nån skicka Balotta till Lampedusa, one way?

Ja snälla. Lagomt till derbyt tack. För tänk tanken att Muslera kliver in mot Roma.... Mmmmm. Eller va fan, behåll pensioneren. Kvittar nästan.

Derby D´Italia ikväll. Sticker i ögonen på mig det där. Juve fuskade sig ner och enligt Covisoc så var Inters räkenskaper så värdelösa inför förra säsongen så de inte borde fått startat... Dessutom så har de facto båda lagen redan långt tidigare degraderats då de helt enkelt spelats ur högsta serien, vilket Lega naturligtvis inte kunde acceptera och sedermera helt enkelt byggde om serien till giganternas fördel, så de fick stanna.
Och just brisen på säsonger utanför Serie A för de två nämns nu som den tyngsta anledningen till benämningen av matchen, allteftersom Milan gick om Inter i antal titlar.

Men märk då väl: Roma har åkt ur Serie A en gång. Och har ingen gång räddats av oanonserade serieändringar i sista sekunden.

Men ska Roma spela den pr-matchen nummer ett för Italien, calcio och Serie A? Omöjligt givetvis. Skulle kännas det för herrarna i kostym...
Citera
2007-11-04, 17:36
Medlem
Shuyins avatar
Det enda jag vill komplettera med innan Derby d'Italia är att Fabio Simplicio är en fantastisk fotbollsspelare, han stod bakom Palermos tre mål idag, med två frisparksassist och en löpning in i boxen.

Läste på lite och han kom till Europa och Parma för första gången 2004 och upptäcktes av demon tränaren Ariggo Sacchi.

För övrigt, inte alls oväntat med kryss för Roma. Empoli är ett skönt gäng.
Citera
2007-11-04, 17:38
Medlem
zachs avatar
Föresten... Romas legend och sportdirektör Antonio Tempestilli (nåt Petter Johansson på C+ missade, vilket aaaaaldrig hänt med Hussfelt!) va galen och motades bort från pressläktaren i Empoli av vakter medan Palermos dito Rino Foschi va in på plan och gnällde i Genoa.

Vad är oddsen på att nåt liknande händer i Sverige?
Citera
2007-11-04, 17:38
Medlem
Fula Gubbens avatar
Det plingade till i TV-rutan från Sardinien i rask följd, jag zappade över och fick se halvtomma läktare och en deppig stämning... hoppas verkligen Cagliari kan ta de chanser som behövs för att hänga kvar, de förgyllde förra säsongens budgetsändningar från TV4... och mot Torino spelade de som sagt riktigt bra, trots förlust.

För aftonen tror jag på en OK match, och inte mållöst. Juventus måste visa att man är fågel och inte fisk och det görs lämpligast på hemmaplan mot Inter. 1-1 drar jag väl till med.

- F.G

PS Honduras kan ha ett svettigt landslag på gång med både Suazo och Leon, som var bäst på plan i Genua idag tillsammans med Simplicio. Canada och de andra sunk-gängen i CONCACAF lär få det tufft i nästa VM-kval.
Citera
2007-11-04, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Men Recoba är konjak? Vad fan är då Rosina?

Visst jag håller med dig, men om det är hög kvalitet så kan konjak bli ännu godare av att lagras några år. Nostalgi och personlighet höjer min upplevelse.
Citera
2007-11-04, 17:42
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Föresten... Romas legend och sportdirektör Antonio Tempestilli (nåt Petter Johansson på C+ missade, vilket aaaaaldrig hänt med Hussfelt!) va galen och motades bort från pressläktaren i Empoli av vakter medan Palermos dito Rino Foschi va in på plan och gnällde i Genoa.

Vad är oddsen på att nåt liknande händer i Sverige?

Eller vad är oddsen på att en svensk sportchef går in på planen och klagar på domaren som friade en misstänkt straffsituation? Det hände på Luigi Ferraris när Palermos sportchef gick in och snackade med domaren och lämnade sedan planen ursinning eskorterad av Aimo Diana .
Citera
2007-11-04, 17:43
Medlem
Fula Gubbens avatar
Vad gäller Recoba så är El Chino en personlig favoritspelare för undertecknad sedan många år, och främsta anledningen till att jag följer Torino denna säsong... så jag är ordentligt "biased" där, och det bör inte tas för allvarligt.

Rosina var mycket bra igår, yep. Ventola gjorde däremot en rätt slät figur.

- F.G
Citera
2007-11-04, 17:49
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Visst jag håller med dig, men om det är hög kvalitet så kan konjak bli ännu godare av att lagras några år. Nostalgi och personlighet höjer min upplevelse.

Har absolut inget emot Alvaro, skön kille, verkligen. Åtminstone var femte gång hans spelar, för resten tycker jag han är som någon sur gammal mjölk. Men då han blixtrar till, ja då jävlar. Världsklass, seriens roligaste spelare, you name it. Men en flaska konjak smakar ju samma sak vid varje dos, vilket inte vår vän gör...
Så konjak för mig är snarare killar som Cozza, Locatelli och nämnde Vannucchi. Killar som är "som" Recoba på nåt svår-motiverat sätt, dock på en nivå långt under hans högsta, men åtminsone relativt jämna. Har dock av naturliga skäl klara svårigheter att glädjas åt det där nostalgiska just idag. Förstår dock er tanke.
Citera
2007-11-04, 18:34
Medlem
Fula Gubbens avatar
Stämmer bra som Zach skriver om Recoba, men precis som med Savicevic en gång i tiden så sitter jag och hoppas varje omgång att det blir en sån där dag när allt klaffar, för då kan det vara Maradona-nivå. Men sånt kommer inte på beställning, och tyvärr är han ju skadebenägen, "glaslirare" som det hette förr i tiden. Tycker dock han sett bra ut hittills i Torino, den övernaturliga spelöverblicken finns där och 30-meters lobb-passningarna sitter oftast på läppen.

I VM 2002 var Recoba ruskigt "på", det var rena showen, och han höll på att ta Uruguay till slutrundorna för egen maskin (de åkte ut på målskillnad om jag minns rätt)... men inför 2006 så kom han inte alls igång i de avgörande kvalmatcherna mot Australien, och det blev en ganska enkel affär för "aussies".

Det om detta... någon som har troliga laguppställningar inför aftonen?

- F.G
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in