Citat:
Ursprungligen postat av
UyCVswHfsnM2z3nH
Jag skulle göra samma antagande. Eller är din poäng att det inte bara är jägare som drabbas av björnattacker?
Du måste se min ursprungliga kommentar utifrån det sammanhang som jag skrev kommentaren i. Det är en logisk kritik jag lyfter.
Skillnaden i attacker beror på skilda beteenden hos män vs kvinnor enligt henne. Om detta stämde, hur kan Micro då automatiskt tro på sitt andra uttalande om att 15 % av attackerna borde vara riktade mot kvinnliga jägare om de utgör 15 % av jägarkåren och allt annat är lika mellan könen?
Om hon tror på detta så blir implikationerna att hon inte tror på att kausala samband kan existera eller inte förstår sig på hur kausala samband fungerar. Ren galenskap.
Frasen:
''Allt annat lika mellan könen'', betyder inte att allt är lika. Det betyder att allt annat är lika förutom könsvariabeln. Detta innebär att även om kvinnliga jägare utgör 15 % av jägarkåren så kan fortfarande en större eller lägre andel än 15 % av alla björnattacker riktas mot kvinnliga jägare. Detta skulle i teorin kunna ha sin förklaring i att könet modifierar ens beteende vilket leder till en ökad risk för att attackeras.