2024-06-21, 10:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Nej. Inte Gud. Mer om man tror att patriarkatet finns på riktigt så kan gruppen män begränsa gruppen kvinnors rättigheter (hemska tanke). Det finns däremot ingen möjlighet för dig och dina likasinnade att dra in rättigheter från just den individ på flashback ni inte gillar. För övrigt så är det väl i detta ämne mer feminismen som begränsar kvinnors frihet. Den menar ju att ni ska vara lika skraja för 1 slumpmässig man i skogen som ni är då ni går igenom en stadspark som 100000-tals män har enkelt tillträde till. Som kvinna är det onödigt att vara lika skygg som en björn i skogen. Det är inte sannolikt att 1 slumpmässig man ni möter där vill er illa.
Du vet att det räcker med att några gör en militärkupp sån kan Trollkarlspelles rättigheter ryka all världens väg? Och att han därför borde vara tacksam mot alla som avstår?

Nä jag har ju sagt att jag personligen inte har nåt större problem med män jag möter i skogen men är lite skraj för att möta en björn. Men jag kan förstå om det finns såna som känner att totalskruvade individer som vill att kvinnor han möter ska visa honom tacksamhet för att han låter dem ha rättigheter vore läskigare. Du kanske inte heller vill möta nån sån tok i skogen.
Citera
2024-06-21, 11:00
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du vet att det räcker med att några gör en militärkupp sån kan Trollkarlspelles rättigheter ryka all världens väg? Och att han därför borde vara tacksam mot alla som avstår?

Nä jag har ju sagt att jag personligen inte har nåt större problem med män jag möter i skogen men är lite skraj för att möta en björn. Men jag kan förstå om det finns såna som känner att totalskruvade individer som vill att kvinnor han möter ska visa honom tacksamhet för att han låter dem ha rättigheter vore läskigare. Du kanske inte heller vill möta nån sån tok i skogen.

Nej, att vara tacksam mot någon som inte orsakar skada är ju en liten skruvad tanke. Det är ju det som man normalt kan förvänta sig. Däremot så kan gruppen kvinnor vara tacksam för gruppen män och gruppen män kan vara tacksam för gruppen kvinnor. Trots att det finns idioter i båda grupperna. Det blir nog bättre så på samhällsnivå. Du behöver inte vara skraj för björnar. De är väldigt skygga.
Citera
2024-06-21, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så du menar att män kan slå kvinnor till lydnad och att kvinnor ska vara tacksamma varje dag det inte händer?

Jag tar björnen framför att leva under ditt dagliga hot om våld.

Jag menar att män skulle kunna tvinga bort kvinnors rättigheter. Det är ju ett faktum att män skulle kunna göra detta om de ville. Kvinnor skulle inte kunna tvinga bort mäns rättigheter för män är det starkare könet.

Det är inget hot, det är ett exempel på hur Merapi bör vara tacksam över att hon ens har några rättigheter. Det är män som har tillåtit det.
Citera
2024-06-21, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jag menar att män skulle kunna tvinga bort kvinnors rättigheter. Det är ju ett faktum att män skulle kunna göra detta om de ville.
Magstarkt att tycka att kvinnor ska vara tacksamma på daglig basis över att ni inte verkställer detta hot.

Sedan är det ju fortfarande en demokrati vi lever i och eftersom inte ens i närheten av hälften av befolkningen har något som helst önskemål om att tvinga bort kvinnors rättigheter får du fortsätta drömma dina våldsamma och kvinnohatande drömmar relativt själv.
Senast redigerad av Bimbodeluxe 2024-06-21 kl. 11:50.
Citera
2024-06-21, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Här är några kvinnliga innovatörer som pysslat med teknologi och www.
https://wordcloud.se/viktiga-kvinnor-i-teknikhistorien/

Haha, jaha?
Citera
2024-06-21, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nä jag ville bara upplysa dig om det faktum att om micro och de andra hade velat ta ifrån dig dina rättigheter hade de kunnat göra det hur lätt som helst utan att du kunnat göra nånting åt det. Så du borde börja visa lite tacksamhet istället.

Glöm inte att tacka kungen också som en gång bestämde sig för att dela ut lite rättigheter.

Nej, det hade hon inte kunnat. Du verkar emotionellt upprörd. Kanske ska lära dig att kommunicera sakligt.
Citera
2024-06-21, 11:54
Avslutad
Citat:
Nej, det hade hon inte kunnat. Du verkar emotionellt upprörd. Kanske ska lära dig att kommunicera sakligt.
Citat:
Jag menar att män skulle kunna tvinga bort kvinnors rättigheter. Det är ju ett faktum att män skulle kunna göra detta om de ville. Kvinnor skulle inte kunna tvinga bort mäns rättigheter för män är det starkare könet.

Det är inget hot, det är ett exempel på hur Merapi bör vara tacksam över att hon ens har några rättigheter. Det är män som har tillåtit det.
Och det är ju ett faktum att Merapi och Micro skulle kunna vara delaktiga i en militärkupp som tar ifrån dej alla dina rättigheter. Du vore inte första personen i världshistorien som drabbas om man säger så.

Så du bör vara tacksam att du ens har några rättigheter. Det är andra som tillåtit dig det.
Citera
2024-06-21, 12:00
Medlem
Citat:
Haha, jaha?
Stark comeback hörrö 🙂
Citera
2024-06-21, 12:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Så du menar att det var en kvinna som uppfann world wide web? Vad har du för källa på det? Min kommentar syftar på att det var en man som uppfann internetet. Om det inte vore för en smart man så hade hon inte ens kunnat sitta här och diskutera. Det är vad jag syftar på.
Din dumme fan.
Kvinnor står för viktiga upptäcker och viktig kunskap för att bl a internet och trådlös kommuniktion skulle bli till.
https://internetmuseum.se/utstallningar/datadamer/

Fakta är att ni män skall förbannat tacksamma mot kvinnor - utan kvinnor hade vare sig samhälle eller utveckling funnits.

Din mamma måste skämmas rejält över att gett liv åt obildat pucko som dig.
Citera
2024-06-21, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Jag skulle göra samma antagande. Eller är din poäng att det inte bara är jägare som drabbas av björnattacker?

Du måste se min ursprungliga kommentar utifrån det sammanhang som jag skrev kommentaren i. Det är en logisk kritik jag lyfter.

Skillnaden i attacker beror på skilda beteenden hos män vs kvinnor enligt henne. Om detta stämde, hur kan Micro då automatiskt tro på sitt andra uttalande om att 15 % av attackerna borde vara riktade mot kvinnliga jägare om de utgör 15 % av jägarkåren och allt annat är lika mellan könen?

Om hon tror på detta så blir implikationerna att hon inte tror på att kausala samband kan existera eller inte förstår sig på hur kausala samband fungerar. Ren galenskap.

Frasen: ''Allt annat lika mellan könen'', betyder inte att allt är lika. Det betyder att allt annat är lika förutom könsvariabeln. Detta innebär att även om kvinnliga jägare utgör 15 % av jägarkåren så kan fortfarande en större eller lägre andel än 15 % av alla björnattacker riktas mot kvinnliga jägare. Detta skulle i teorin kunna ha sin förklaring i att könet modifierar ens beteende vilket leder till en ökad risk för att attackeras.
Citera
2024-06-21, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Din dumme fan.
Kvinnor står för viktiga upptäcker och viktig kunskap för att bl a internet och trådlös kommuniktion skulle bli till.
https://internetmuseum.se/utstallningar/datadamer/

Fakta är att ni män skall förbannat tacksamma mot kvinnor - utan kvinnor hade vare sig samhälle eller utveckling funnits.

Din mamma måste skämmas rejält över att gett liv åt obildat pucko som dig.

Du får lära dig att läsa:

https://webfoundation.org/about/vision/history-of-the-web/

''Sir Tim Berners-Lee invented the World Wide Web in 1989.''.

https://www.tekniskamuseet.se/lar-dig-mer/100-innovationer/internet/

''Man brukar säga att internet — world wide web — föddes den .....''

Citat:
Så du menar att det var en kvinna som uppfann world wide web?

Du har gjort en klassisk halmgubbe där du har feltolkat mina ord. Jag sa aldrig att inga kvinnor inte var inblandade . Jag sa att world wide web skapades av en man och därmed ska du vara tacksamma för män. Jag är inte otacksam över kvinnor. Så nej, jag hade rätt och du hade fel.

Du får lära dig att skilja på att INDIREKT bidra till något och att DIREKT bidra till något. Jag syftar på direkt här. Alltså finns det ingen logisk motsättning. Din dumma kossa.

Halmgubbar funkar inte...

Din korkade höna.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-06-21 kl. 12:22.
Citera
2024-06-21, 12:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du får lära dig att läsa:

https://webfoundation.org/about/vision/history-of-the-web/
Du inser inte att han är ett steg i utvecklingen som kommer långt efter att grunden lagts och utvecklingen mot internet redan påbörjats.
Du fattar inte vad trådlös kommunikation inneburit för utvecklingen.
Självklart inte - för då måste du ju dra tummen ur arslet och slicka i dig att kvinnor varit viktiga delar på den resan.

Du är ju dummare än jag trodde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in