2024-06-21, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och att du kan sitta här uppkopplad och dividera är också tack vare män och kvinnor. Om det skulle komma en dag då vi säger ”Trollkarlspelle ska inte ha några rättigheter punkt slut” så hade du inte kunnat göra något åt det. Så jag tycker du ska tacka micro för dina rättigheter istället.

Så du menar att det var en kvinna som uppfann world wide web? Vad har du för källa på det? Min kommentar syftar på att det var en man som uppfann internetet. Om det inte vore för en smart man så hade hon inte ens kunnat sitta här och diskutera. Det är vad jag syftar på.

Att jag kan sitta här och kommunicera på FB är inte tack vare en kvinna. Där har du fel.

Alla uppfinningar i princip som hon åtnjuter har skapats av män. Att hon inte ens behöver försörja sig är delvis tack vare män som stöttar henne ekonomiskt (indirekt).

Jaha? Och vad har den kommentaren för relevans? Blev du så emotionellt upprörd av min kommentar att du var tvungen att flika in: ''Och du hade inte heller haft några rättigheter om vi hade valt att ta bort dina rättigheter''?

Det du glömmer är att jag har inget förakt mot varken kvinnor, män eller människor på en gruppnivå. Micro däremot, har visat tydliga tecken på misandri. Din kommentar är fullständigt irrelevant.

Poängen är att män som grupp har gett kvinnor rättigheter. Kvinnor kan inte ta bort mäns rättigheter men män kan ta bort kvinnors rättigheter. Hur är detta möjligt? Ja, det beror givetvis på att män är det starkare könet. Om män vill tvinga igenom något så finns det inte så mycket kvinnor kan göra. Micro (manshataren) borde därmed visa större tacksamhet gentemot män.
Citera
2024-06-21, 01:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Så du menar att det var en kvinna som uppfann world wide web? Vad har du för källa på det? Min kommentar syftar på att det var en man som uppfann internetet. Om det inte vore för en smart man så hade hon inte ens kunnat sitta här och diskutera. Det är vad jag syftar på.

Att jag kan sitta här och kommunicera på FB är inte tack vare en kvinna. Där har du fel.

Alla uppfinningar i princip som hon åtnjuter har skapats av män. Att hon inte ens behöver försörja sig är delvis tack vare män som stöttar henne ekonomiskt (indirekt).

Jaha? Och vad har den kommentaren för relevans? Blev du så emotionellt upprörd av min kommentar att du var tvungen att flika in: ''Och du hade inte heller haft några rättigheter om vi hade valt att ta bort dina rättigheter''?

Det du glömmer är att jag har inget förakt mot varken kvinnor, män eller människor på en gruppnivå. Micro däremot, har visat tydliga tecken på misandri. Din kommentar är fullständigt irrelevant.

Poängen är att män som grupp har gett kvinnor rättigheter. Kvinnor kan inte ta bort mäns rättigheter men män kan ta bort kvinnors rättigheter. Hur är detta möjligt? Ja, det beror givetvis på att män är det starkare könet. Om män vill tvinga igenom något så finns det inte så mycket kvinnor kan göra. Micro (manshataren) borde därmed visa större tacksamhet gentemot män.
Nä jag ville bara upplysa dig om det faktum att om micro och de andra hade velat ta ifrån dig dina rättigheter hade de kunnat göra det hur lätt som helst utan att du kunnat göra nånting åt det. Så du borde börja visa lite tacksamhet istället.

Glöm inte att tacka kungen också som en gång bestämde sig för att dela ut lite rättigheter.
Citera
2024-06-21, 01:35
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Och att du kan sitta här uppkopplad och dividera är också tack vare män och kvinnor. Om det skulle komma en dag då vi säger ”Trollkarlspelle ska inte ha några rättigheter punkt slut” så hade du inte kunnat göra något åt det. Så jag tycker du ska tacka micro för dina rättigheter istället.

Så fungerar det självklart inte. Anonyma idioter på Flashback har inte det mandatet. Men det är kul hur ett engagemang på tik tok för kvinnors rättigheter har spårat ur så fullständigt. Det har nog med den absurda frågeställningen man eller björn att göra då den har noll koppling till verkligheten.

Det är nog ganska självklart att om man börjar en debatt med att avhumanisera den man vill tala med så kommer det gå åt helvete. Det är ju så att i verkligheten så kan inte kvinnor välja mellan män eller björn. Män är i skogen och även björnar. Ni feminister får tugga i er det. Ni kommer möta en man i skogen men inte en skygg björn. Lev med det. Det som är lustigt med man eller björn i skogen som hypotetisk fråga är att den är helt felställd.

Användaren Micro har ju som exempel in absurdum postat betydelsen av att kvinnor bör undvika män som de möter i skogen. Då är det väl helt fel att jämföra män och björn av den enkla anledningen att det är kvinnor som är björnen. En björn som får kontakt med människa blir i normalfallet livrädd, den gömmer sig och flyr i genomsnitt 700 meter och är försiktig i flera dagar efteråt. Ganska likt hur feminister menar att en kvinna bör agera. Det är dock en ganska extrem reaktion. I en stadspark där 100000-tals män har enkelt tillträde så kan man förstå rädslan men kanske inte reaktionen. Men 1 man i skogen? Som troligtvis är där för att fiska? Suck. Kom igen. Tror att det vore bättre om feminismen gick tillbaka till sina rötter och promotade feministiskt självförsvar istället för att jämföra män med det skygga rovdjur som mest är som en kvinna i en stadspark. Åtminstone om feminism ska tas på allvar och inte bara vara misandri som idioten Micro står för.
Senast redigerad av Blundetto 2024-06-21 kl. 01:47.
Citera
2024-06-21, 01:47
Medlem
såg ni bjørnen som gick till attack på en bil i Ryssland.....ja du
Citera
2024-06-21, 02:12
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Nä jag ville bara upplysa dig om det faktum att om micro och de andra hade velat ta ifrån dig dina rättigheter hade de kunnat göra det hur lätt som helst utan att du kunnat göra nånting åt det. Så du borde börja visa lite tacksamhet istället.

Glöm inte att tacka kungen också som en gång bestämde sig för att dela ut lite rättigheter.

Anonyma troll har inte detta mandat. Kungen hade det en gång i tiden men inte längre. Men om nu samhället fortfarande är patriarkalt så skulle män kunna begränsa kvinnors rättigheter. Det låter väl ganska rimligt? Var får du dina fabler om Micro och de "andra" ifrån? Det är tragiskt att dagens feminism är på en femteklassares nivå. Ni borde skämmas. Men där brister väl självinsikten.
Citera
2024-06-21, 07:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Anonyma troll har inte detta mandat. Kungen hade det en gång i tiden men inte längre. Men om nu samhället fortfarande är patriarkalt så skulle män kunna begränsa kvinnors rättigheter. Det låter väl ganska rimligt? Var får du dina fabler om Micro och de "andra" ifrån? Det är tragiskt att dagens feminism är på en femteklassares nivå. Ni borde skämmas. Men där brister väl självinsikten.
Jaha så kvinnors rättigheter kan begränsas men Trollkarlspelles rättigheter är huggna i sten? De kom i en liten låda från Gud?
Citera
2024-06-21, 07:25
Medlem
Citat:

Alla uppfinningar i princip som hon åtnjuter har skapats av män.

Här är några kvinnliga innovatörer som pysslat med teknologi och www.
https://wordcloud.se/viktiga-kvinnor-i-teknikhistorien/
Citera
2024-06-21, 07:28
Medlem
Citat:

Så du menar att män kan slå kvinnor till lydnad och att kvinnor ska vara tacksamma varje dag det inte händer?

Jag tar björnen framför att leva under ditt dagliga hot om våld.
Citera
2024-06-21, 08:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Så du menar att män kan slå kvinnor till lydnad och att kvinnor ska vara tacksamma varje dag det inte händer?

Jo så skulle man ju kunna se det. Mannen i skogen kan ju vara en skruvad jävel som vill ta ifrån kvinnor deras rättigheter och skruvade jävlar är ju alltid läskiga.

(Själv brukar jag inte ha något bekymmer med att möta män under mina skogspromenader men är lite rädd för björnar.)
Citera
2024-06-21, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe

Män utvecklas bättre i relation med kvinnor. Ensamstående män fungerar inte så bra.

Det är alltså en dålig ide av män trycka ner kvinnor.

Ju mer de trycker ner kvinnor desto sämre mental hälsa får de. Statistiskt sett ,lever kortare liv om de ej har en bra relation med kvinnor.

Därför väljer de flesta män kvinnor före björnar.
Citera
2024-06-21, 09:56
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Du förstår dig inte ens på grundläggande kausal inferensteori. Detta visade du tydligt när du antog att om allt är lika och kvinnor utgör 15 % av jägarkåren, så kommer 15 % av björnattackerna riktas mot dessa kvinnliga jägare. Ett sånt där korkat påstående visar varför sådana som du inte ska ge dig på att analysera saker. Låt personer som kan resonera starkt tolka saker. Jag är man, du behövde mig för att peka ut detta för du kunde inte se misstaget själv. Men återigen, du behöver inte män eller hur var det ?

Jag skulle göra samma antagande. Eller är din poäng att det inte bara är jägare som drabbas av björnattacker?
Citera
2024-06-21, 10:35
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Jaha så kvinnors rättigheter kan begränsas men Trollkarlspelles rättigheter är huggna i sten? De kom i en liten låda från Gud?

Nej. Inte Gud. Mer om man tror att patriarkatet finns på riktigt så kan gruppen män begränsa gruppen kvinnors rättigheter (hemska tanke). Det finns däremot ingen möjlighet för dig och dina likasinnade att dra in rättigheter från just den individ på flashback ni inte gillar. För övrigt så är det väl i detta ämne mer feminismen som begränsar kvinnors frihet. Den menar ju att ni ska vara lika skraja för 1 slumpmässig man i skogen som ni är då ni går igenom en stadspark som 100000-tals män har enkelt tillträde till. Som kvinna är det onödigt att vara lika skygg som en björn i skogen. Det är inte sannolikt att 1 slumpmässig man ni möter där vill er illa.
Senast redigerad av Blundetto 2024-06-21 kl. 10:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in