2024-06-29, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Vilken källa har du använt för att dra slutsatser om kvinnor? Är det tiktok videon?

Många kvinnor på tiktok är definitivt attraherade av den där mördaren.

Kvinnor dömer män extremt hårt för deras yttre också. Men det kanske du inte har fattat?

Vad pratar du om?
tror du hela planetens kvinnor sitter i just den kommentatorstråden på tiktok?

Gruppen kvinnor som attraheras av just kriminalitet är oerhört liten.
Det går alltså inte generalisera som ni ständig gör och hävda att dras till kriminella skulle vara ett typiskt kvinnligt drag, det är det lika lite som pedofili skulle vara ett typiskt manligt drag.

Däremot, att attraheras av skönhet av olika slag är väldigt typiskt för båda könen.

Klarar du begripa att även kvinnor kan kommentera fysisk attraktivitet hos män ( eller fulhet) och fokusera på just den biten av personen i fråga UTAN att för den delen hylla någon ev. kriminalitet eller gilla exakt allt med personen?
Citera
2024-06-29, 11:13
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Människor som dras till kriminella skadar mest sig själva och är inget "problem" för andra eller ens samhället. De kriminella som utsätts för detta kan bara säga nej tack.
Människor som skadar andra sexuellt via tvång, våld, trakasserande, utnyttjande etc är däremot rejält skadligt för andra och samhället i stort.

Skadar inte samhället? Har du missat hur det ser ut i vårt rättsväsende nuförtiden?

https://www.expressen.se/ledare/kriminalvarden-tar-inte-karlekshotet-pa-allvar/
Citera
2024-06-29, 11:15
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Vad pratar du om?

Det går alltså inte generalisera som ni ständig gör och hävda att dras till kriminella skulle vara ett typiskt kvinnligt drag, det är det lika lite som pedofili skulle vara ett typiskt manligt drag.

Däremot, att attraheras av skönhet av olika slag är väldigt typiskt för båda könen.

Klarar du begripa att även kvinnor kan kommentera fysisk attraktivitet hos män ( eller fulhet) och fokusera på just den biten av personen i fråga UTAN att för den delen hylla någon ev. kriminalitet eller gilla exakt allt med personen?

Men det är ju inte det hybristofili innebär. Kvinnor med den fallenheten attraheras av mördaren just för att han är mördare.
Citera
2024-06-29, 11:19
Medlem
Citat:
Vad pratar du om?

Nej, det tror jag inte och jag har aldrig påstått det. Det du gör är att du speglar min kritik och vänder den mot mig trots att jag inte uppfyller kriterna för den. Jag skrev många kvinnor, inte kvinnor som grupp.

Det är jag som frågar dig om tiktok videon ditt tröga fanskap och den kritiken som du vänder mot mig gäller dig för du har dragit slutsatser om kvinnor på gruppnivå, det har inte jag.

Jag är helt förbluffad över vilka fulspel vissa av er kör med jämt och ständigt. Är ni inte bättre än såhär?
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-06-29 kl. 11:24.
Citera
2024-06-29, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Men det är ju inte det hybristofili innebär. Kvinnor med den fallenheten attraheras av mördaren just för att han är mördare.

Vad är det du inte förstår?
Citera
2024-06-29, 11:24
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Vad pratar du om?

Vilken kommentarstråd syftar du på? Den om man eller björn eller den om kannibalen? Skulle tro att man inte kan dra några slutsatser kring kvinnors preferenser utifrån någon av trådarna. Det är ju troligen så att de som dras till trådarna redan lutar åt ett visst håll.
Citera
2024-06-29, 11:25
Medlem
Citat:
Du får lära dig att läsa. Nu är du en hycklare för jag skrev: ''Många kvinnor'', medans du generaliserade till kvinnor som grupp.

Har du svårt att läsa?

.

Vilken källa har du för detta månne?

Svaren som finns från kvinnor på sociala medier på frågan: vad vill du helst möta i skogen en björn eller en främmande man? Är liksom DET som denna tråd handlar om och DET som jag då naturligtvis utgår ifrån i den mening som du sen försöker plocka ur sin kontext och få till att betyda någonting helt annat.

Jag säger alltså INTE att 100% av alla kvinnor i världen hellre skulle välja björnen.
Den slutsatsen går inte dra från en liten frågeställning på sociala medier, hur många sociala medier den än cirkulerar i.

Allright?
Citera
2024-06-29, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Vilken kommentarstråd syftar du på? Den om man eller björn eller den om kannibalen? Skulle tro att man inte kan dra några slutsatser kring kvinnors preferenser utifrån någon av trådarna. Det är ju troligen så att de som dras till trådarna redan lutar åt ett visst håll.

Kannibal?
jag syftar på länken om den dödsdömde amerikanske mördaren...vars yttre, och misstänker jag bula i byxorna, ett gäng kvinnor förtjust kommenterat.
Citera
2024-06-29, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Skadar inte samhället? Har du missat hur det ser ut i vårt rättsväsende nuförtiden?

https://www.expressen.se/ledare/kriminalvarden-tar-inte-karlekshotet-pa-allvar/

ja vårt rättsväsende är fullt av mestadels manliga kriminella...som just aktivt SKADAT samhället.
att du sen har ett fåtal fall där nån anställd inleder nån romans, ligger med, eller tom i ännu färre fall hjälper någon att fly eller dylikt är alltså inte ens jämförbart i SKADLIGHET.

Allright?
Citera
2024-06-29, 11:37
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Kannibal?
jag syftar på länken om den dödsdömde amerikanske mördaren...vars yttre, och misstänker jag bula i byxorna, ett gäng kvinnor förtjust kommenterat.

Jaså, han var alltså inte just kannibal. Men om de kvinnorna som förtjust kommenterar honom och de kvinnor som dras till kriminella inte är representativa för kvinnor i stort så är ju rimligen inte de kvinnor som väljer björn före man det heller. Eller är det så att kvinnor som tycker som du är representativa för kvinnor som grupp? Misstänker nämligen att man inte kan dra några slutsatser alls om grupper baserat på individers val. De flesta kvinnor föredrar nog bra män framför både kriminella och björnar i skogen.
Senast redigerad av Blundetto 2024-06-29 kl. 12:00.
Citera
2024-06-29, 11:37
Medlem
Citat:
Svaren som finns från kvinnor på sociala medier på frågan: vad vill du helst möta i skogen en björn eller en främmande man? Är liksom DET som denna tråd handlar om och DET som jag då naturligtvis utgår ifrån i den mening som du sen försöker plocka ur sin kontext och få till att betyda någonting helt annat.

Jag säger alltså INTE att 100% av alla kvinnor i världen hellre skulle välja björnen.
Den slutsatsen går inte dra från en liten frågeställning på sociala medier, hur många sociala medier den än cirkulerar i.

Allright?

Du är verkligen sämst på att diskutera.

1) Jag frågade dig specifikt vilken källa du har använt för att dra slutsatser om kvinnor. Istället för att svara på det så börjar du påstå att jag inte kan generalisera det jag säger till kvinnor som grupp. Det komiska i detta? Att det var precis det som du gjorde haha medans jag inte gjorde det. Du försökte smeta min egna kritik mot mig fast den applicerades på dig. Jag skrev bara ''många kvinnor'' medans du skrev ''kvinnor'' vilket syftar på gruppnivå.

Citat:
Vilket bevisas just av att kvinnor heller väljer ha en björn i skogen än en främmande man, eftersom björnen är mer att lita på.

Citat:
Många kvinnor på tiktok är definitivt attraherade av den där mördaren.

Du har alltså inga bra belägg för att gemene kvinna tycker såsom du påstår. Alltså ska du inte skriva som du har gjort i det citerade inlägget.

2) Du hävdar att män bryr sig om ytan. Det är väl inga konstigheter att vi dras till skönhet? Tror du att kvinnor inte dras till yta? Jodå, det gör dem.

Läs de här distributionsgraferna så kommer du se ett tydligt samband:

https://techcrunch.com/2009/11/18/okcupid-inbox-attractive/?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuZ29vZ2 xlLnNlLw&guce_referrer_sig=AQAAADRfuwrbNee3GthPOTp bmS39wozbUOxbvQ4nCeemw-gNS8rhrLofFjmZS3d8xcwPuqQdxCjYCkeCQq C9CBaiy0vwKHNNeaHd2bd813o8ogbKs2Wm8ZskcH7DDOZ98KQ-yx2ZaR0ZEBOgX13uP114V9KeUstrmHPTsbBUt54eD5dx

Sluta prata om kvinnor på gruppnivå om du inte har riktigt bra underlag för att göra det. Du ser ut som en statistisk komiker när du beter dig på det sättet.

Bemöt gärna det om ytan.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2024-06-29 kl. 11:43.
Citera
2024-06-29, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Jaså, han var alltså inte just kannibal. Men om de kvinnorna som förtjust kommenterar honom och de kvinnor som dras till kriminella inte är representativa för kvinnor i stort så är ju rimligen inte de kvinnor som väljer björn före man det heller. Eller är det så att kvinnor som tycker som du är representativa för kvinnor som grupp? Misstänker nämligen att man inte kan dra några slutsatser alls om grupper baserat på individers val. De flesta kvinnor föredrar nog bra män framför både kriminella och björnar i skogen.

Att kvinnor gillar att kommentera män....inte skulle vara representativt för kvinnor..? ursäkta hur tänker du där?

Grejen här är att det blandas ihop massa saker.

1. Kvinnor noterar, kommenterar etc självklart mäns utseende och attraktionskraft, det är exakt! lika naturligt för kvinnor att göra som det är för män.

2. Att göra detta..dvs notera, kommentera etc...är INTE samma sak som att vilja eller faktiskt inleda relationer, ha sex med etc etc..det är heller inte samma sak som att hylla/ acceptera/ gilla what ever....allt annat som gäller personen som kommenteras.

Överens?

således att tycka att en främmande man, eller en kriminell man, eller what ever av man...är snygg
säger ingenting om någon ev. önskan om att inleda relation med vederbörande, eller ensa att vilja möta vederbörande i någon skog.

Tråden handlar om en fråga som cirkulerat på sociala medier.....där enligt div. som antar jag flitigt frekventerar dessa medier, noterat att väldigt många, en majoritet av de som svarat av kvinnor väljer björn framför man, och gör så med en total självklarhet och dessutom kan förklara fullt logiskt varför de gör detta val.

DET är "källan" här.

och nej det går inte dra några slutsater kring en hel grupp baserat på enskilda individers val.
Men det går dra slutsatser om man frågar ett tillräckligt stort antal och där finns en dominans av nått svar.
Och sociala medier har nu den enorma fördelen att där florerar ett väldigt stort antal människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in