2024-06-21, 04:53
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Du tycker inte det är fint. Ok. Ingen i världen har dig i sina tankar när de tatuerar/piercar sig. Det handlar om vad den personen vill med sin kropp. Vad du sen tycker är väl så jävla ointressant att de förmodligen hellre glor på färg torka än lyssna på din åsikt.

Särskilt inte "sexiga, unga tjejer" som du verkar ha en tendens att glo på. Kanske sluta vara ett jävla pervo och tro att världen är din att se på som runkmaterial?

Kan du för övrigt länka ditt "vetenskapliga bevis"? Senaste jag läste var lite halvdant och forskarna var eniga att man behövde mer underlag för att dra en slutsats. Du kanske har bättre och nyare rön.

För att inte nämna allt annat skit folk gör som också gör att man lättare får cancer av ngt slag.

PS: Har själv inga tatueringar alls. Inte heller några piercings. Så slipper du tro att det är därför jag skriver så. jag har bara lite sunt förnuft och respekt för andra människor.

Okej, djävulens advokat
Citera
2024-06-21, 04:56
Citat:
Ursprungligen postat av Skattmasen08
Känner liknande när man ser bröllopsfoton. Där står hon i en dyr, vacker och elegant klänning...och hela armarna täckt med tatueringar. Groteskt!

För övrigt kan jag förstå tatueringar om det funkade som en tillfällig utsmyckning. Som en viss hårfrisyr typ. Men det är ju for life. Majoriteten lär ångra sig förr eller senare. Människor förändras, samma sak med mode, trender etc. Exempelvis, hur många män är idag glada över sina samoanska krigartatueringar som var så jäkla trendigt för typ 20 år sedan? Typ ingen skulle ju välja ett sådant motiv idag.
Kan inte svara för andra, men jag har tatueringar jag gjorde förr som jag inte skulle göra idag. Men jag ångrar dem inte. De är en del av min historia.
Citera
2024-06-21, 05:14
Medlem
Jag fattar inte heller varför man tatuerar sig.

Jo, jag fattar: Det är för att man vill vara som alla andra. Alla andra tatuerar sig, då måste jag tatuera mig.

Fan vad fult.

Tänk på slutet av 1900-talet, då såg folk ut så här på badstranden:

https://static.bonniernews.se/bildix...p&w=1400&h=935
Citera
2024-06-21, 07:08
Medlem
Imnshos avatar
Särskilt illa är halstatueringar och annat som syns ovanför kragen.
Citera
2024-06-21, 07:13
Medlem
SnutteFia03s avatar
Många blir nog influerade av att se att andra är tatuerade. Det är ju såpass vanligt idag att det blir ett sätt att "passa in" i vissa grupper. Sen är det nog många som tror att det är "unikt" och ett sätt att uttrycka sig själv på.

Jag får också lite känslan av att många inte har det här långsiktiga tänket och att man lite bortser ifrån att det är ett mer eller mindre permanent ingrepp på kroppen. Det går väl att göra laserbehandling i nån mån, men det är dyrt och ger inte alltid så bra resultat.
Citera
2024-06-21, 07:17
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Ja, en kvinna kan ha en vacker tatuering, kanske på axeln/armen, som ett smycke typ. En man också, möjligtvis.

Men när halsen eller händerna är fullklottrade då ger min AHDH-radar fullt utslag.
Citera
2024-06-21, 07:19
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Det här inlägget skrev jag 2005:
”Jag fattar inte varför man piercar eller tatuerar man sig.
Man ser en snygg ung, sexig tjej och så upptäcker man att hon är tatuerad eller piercad. Snacka om att bli avtänd!

Varför är det så häftigt att förstöra sin kropp?”

Jag fattar fortfarande inte varför man förstör sin kropp med så mycket skit!

40-60 åriga kvinnor med tatueringar ser ju bara patetiska och löjliga ut. Att det i dag finns vetenskapliga bevis på att tatuering innebär en ökad cancerrisk, gör ju inte saken bättre.

Tyvärr blir cancerisken större om man tar bort tatueringar, vilket gör att vi får stå ut med skrynkliga tatuerade gamla kärringar.

Har massa tatueringar och är 45+. Ångrar mig inte kanske eller mår dåligt av dom.
Men jag skulle hellre vara utan dom. Tycker inte heller det tillför något på en kropp. Snyggare utan.
Citera
2024-06-21, 07:31
Medlem
OleYellers avatar
Jag förstår lockelsen. En gymmad tatuerad arm på en ung man lockar tjejer. Jag säger inte att det är bra men det är helt enkelt så det är och det är därmed självförklarande.

Det handlar om signalering.
Citera
2024-06-21, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berranisse
Det här inlägget skrev jag 2005:
”Jag fattar inte varför man piercar eller tatuerar man sig.
Man ser en snygg ung, sexig tjej och så upptäcker man att hon är tatuerad eller piercad. Snacka om att bli avtänd!

Varför är det så häftigt att förstöra sin kropp?”

Jag fattar fortfarande inte varför man förstör sin kropp med så mycket skit!

40-60 åriga kvinnor med tatueringar ser ju bara patetiska och löjliga ut. Att det i dag finns vetenskapliga bevis på att tatuering innebär en ökad cancerrisk, gör ju inte saken bättre.

Tyvärr blir cancerisken större om man tar bort tatueringar, vilket gör att vi får stå ut med skrynkliga tatuerade gamla kärringar.

Det handlar om psykisk ohälsa.

Och att fler vanställer sig själva, och betalar tusentals kronor för att göra det, bekräftar hur den psykiska ohälsan ökar i samhället.

Ingen fullt frisk människa tatuerar sig.
Citera
2024-06-21, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Jag förstår lockelsen. En gymmad tatuerad arm på en ung man lockar tjejer. Jag säger inte att det är bra men det är helt enkelt så det är och det är därmed självförklarande.

Det handlar om signalering.

Som om en gymnad otatuerad arm på en ung man inte lockar än mer.

Nej ditt resonemang håller inte.

Men visst, signaler på psykiska problem lockar säkert kvinnor som även de har liknande psykiska problem, a match made in heaven!

En kultur som uppmuntrar tatueringar uppmuntrar mental sjukdom. Det är djupt sorgligt att västlig kultur blivit sådan. Men det är ett övergående problem, då mentalsjuka väst förintar sig själv, och kommer ersätts med Islam som är bärare av traditioner som fungerar.
Senast redigerad av aPOCC 2024-06-21 kl. 07:50.
Citera
2024-06-21, 07:48
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho

Var ju flera grabbar i den pågående fotbollsturneringen som hade tatueringar på varenda fläck på halsen. Såg fanimej inte klokt ut.

Vad skall de bevisa?

I min värld bevisar man bara att man är dum i huvudet.
Citera
2024-06-21, 08:08
Medlem
AdamSmiths avatar
Det talas mycket om att det är för jävligt ut att unga tjejer tatuerar sig i den här tråden. Vad tycker ni om att jag som man i 50-års åldern har ett tatuering på min överarm som syns om jag har kortärmat på mig?

För det kan väl inte vara så att ni har olika standarder för kön och ålder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in