Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Det tror jag säkert. Men jag ser inga skäl till att jag skall gå runt och vara tacksam och tänka goda tankar om alla män bara några främmande män hjälpt andra främmande kvinnor.
Jag tycker du skall titta i trådar där kvinnor våldtagits, dödats eller misshandlats --- så kanske du inser att det är gott råd att vara selektiv med män.
Jag håller med - det är sjukt att klaga på normala sunda relationer.
Haha, varför du ska vara tacksam för män för? Det är tack vare männen i den här tråden exempelvis som vi ser ett korrekt resonerande. Att du ens kan sitta här uppkopplad och dividera är tack vare män.
Utan mäns tillåtelse skulle du inte ens ha några rättigheter. Är du medveten om det? Om det skulle komma en dag då männen säger:
''Kvinnor ska inte ha några rättigheter punkt slut'', så hade kvinnor inte kunnat gjort något åt saken eftersom män är det dominerande könet.
Män har skapat i princip allt du åtnjuter i din vardag. Du ska vara jävligt tacksam över att vi har smarta män i vårt samhälle.
Jag känner många smarta män genom mitt yrke och du skulle ramla av stolen om du förstod nivån på dessa karlar. Vi snackar om män som är extremt begåvade. De är så snabba på att resonera korrekt om saker och de drar logiska slutsatser blixtsnabbt och med sylvass precision. Detta är lite skillnad mot odugliga Merapi som har fått 1 månad på sig och fortfarande inte förstår varför hon har fel i sitt resonerande.
Jag är väldigt glad över att varken du eller Merapi sitter och tolkar forskningsrapporter eller statistik åt det svenska folket dock. För då hade vi varit väldigt illa ute. Det kan jag säga dig.
Män kommer alltid vara på toppen, det ligger i vår natur.
Du förstår dig inte ens på grundläggande kausal inferensteori. Detta visade du tydligt när du antog att om allt är lika och kvinnor utgör 15 % av jägarkåren, så kommer 15 % av björnattackerna riktas mot dessa kvinnliga jägare. Ett sånt där korkat påstående visar varför sådana som du inte ska ge dig på att analysera saker. Låt personer som kan resonera starkt tolka saker. Jag är man, du behövde mig för att peka ut detta för du kunde inte se misstaget själv. Men återigen, du behöver inte män eller hur var det

?