Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Skulle de in och festa? Hon och kompisen åkte med två killar i en bil för att kolla in GBG. De kom inte in på någon krog oavsett så någon anledning att klä upp sig för det fanns inte.
Att ha tights/mysbrallor var populärt. Många tjejer rökte redan under högstadiet för att vara ”mogna” och lite tuffa. Inget ovanligt på 90-talet.
Så att klädsel eller att hon rökte var någon indikation på vandel eller risktagande är rent skitsnack.
Det låter som att du hörde till samma kategori som dessa WT, är det därför det är lite känsligt för dig månne?
Långt ifrån alla betedde sig som Malin i 16-årsåldern, långt ifrån.
Hon var allt annat än försiktig och förståndig, det vittnar hennes agerande redan vid Shellmacken om. Först ställa sig och röka vid pumpen, sen sparka bakut när hon blir tillsagd och sticka ensam ut mitt i natten i en för henne okänd stad, försiktig my ass.
Sen käftar hon med en gubbe som ramlat ut från en porrklubb på Friggagatan, vem fan gör det som ensam tjej mitt i natten när man är 16??
Så att hon sen följer med en hårdrockare in på kyrkogården förvånar mig inte det minsta, kanske fattar hon inte ens att det var en kyrkogård förrän det var för sent. Det var ju mörkt i natten och hon hade ingen aning om var hon var.
Att hennes mamma beskriver henne som en "rädd och försiktig flicka" får man ta med en rejäl skopa salt, hennes agerande talar för precis motsatsen.