2024-06-16, 10:19
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Snart 30 år...konstigt att malins väninna aldrig har uttalat sig..hon är väl ca 45år nu
Fast gjorde de inte det när det begav sig? Sen lär väl skuldkänslan vara rejält stor om du låter din polare dra iväg och polaren blir sedan mördad.
Citera
2024-06-16, 10:34
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sphinxen_111
Ja, så kan det såklart vara. Vill ändå understryka det märkliga i att gå in på en mörk, ödslig och stor Kyrkogård mitt i natten. Att Malin gjorde detta talar kanske för att hon var påverkad av något samt att hon vid tillfället bara var 16 år. Minns själv att jag inte var så förnuftig i när jag var 16 och hade druckit sprit. Om jag inte minns fel har Malins mamma i någon intervju sagt att Malin var en mkt försiktig och rädd tjej, vilket ändå gör hennes val av väg än mer förbryllande. Skulle vara intressant att se en bild på denna pundare.
Mammor tror alltid att deras ungar är helgon.
Här är en ganska ny bild på Tomm- S.
https://ibb.co/yFJqVds
Citera
2024-06-16, 10:38
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Så såg ungdomar ut på den tiden, hur tror du en ung tjej klädde sig eg?
Vi var många som inte gick runt i mysbrallor och gympadojjor när man skulle in till stan och festa. Hon umgicks med "trash" och var lite åt raggar/hårdrockshållet.
Hon rökte och var alkoholpåverkad redan som 16-åring, det säger mig att hon inte var så nogräknad.
Citera
2024-06-16, 10:49
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Vi var många som inte gick runt i mysbrallor och gympadojjor när man skulle in till stan och festa. Hon umgicks med "trash" och var lite åt raggar/hårdrockshållet.
Hon rökte och var alkoholpåverkad redan som 16-åring, det säger mig att hon inte var så nogräknad.
Skulle de in och festa? Hon och kompisen åkte med två killar i en bil för att kolla in GBG. De kom inte in på någon krog oavsett så någon anledning att klä upp sig för det fanns inte.
Att ha tights/mysbrallor var populärt. Många tjejer rökte redan under högstadiet för att vara ”mogna” och lite tuffa. Inget ovanligt på 90-talet.
Så att klädsel eller att hon rökte var någon indikation på vandel eller risktagande är rent skitsnack.
Citera
2024-06-16, 11:04
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Skulle de in och festa? Hon och kompisen åkte med två killar i en bil för att kolla in GBG. De kom inte in på någon krog oavsett så någon anledning att klä upp sig för det fanns inte.
Att ha tights/mysbrallor var populärt. Många tjejer rökte redan under högstadiet för att vara ”mogna” och lite tuffa. Inget ovanligt på 90-talet.
Så att klädsel eller att hon rökte var någon indikation på vandel eller risktagande är rent skitsnack.
Det låter som att du hörde till samma kategori som dessa WT, är det därför det är lite känsligt för dig månne?
Långt ifrån alla betedde sig som Malin i 16-årsåldern, långt ifrån.
Hon var allt annat än försiktig och förståndig, det vittnar hennes agerande redan vid Shellmacken om. Först ställa sig och röka vid pumpen, sen sparka bakut när hon blir tillsagd och sticka ensam ut mitt i natten i en för henne okänd stad, försiktig my ass.
Sen käftar hon med en gubbe som ramlat ut från en porrklubb på Friggagatan, vem fan gör det som ensam tjej mitt i natten när man är 16??
Så att hon sen följer med en hårdrockare in på kyrkogården förvånar mig inte det minsta, kanske fattar hon inte ens att det var en kyrkogård förrän det var för sent. Det var ju mörkt i natten och hon hade ingen aning om var hon var.
Att hennes mamma beskriver henne som en "rädd och försiktig flicka" får man ta med en rejäl skopa salt, hennes agerande talar för precis motsatsen.
Citera
2024-06-16, 11:19
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det låter som att du hörde till samma kategori som dessa WT, är det därför det är lite känsligt för dig månne?
Långt ifrån alla betedde sig som Malin i 16-årsåldern, långt ifrån.
Hon var allt annat än försiktig och förståndig, det vittnar hennes agerande redan vid Shellmacken om. Först ställa sig och röka vid pumpen, sen sparka bakut när hon blir tillsagd och sticka ensam ut mitt i natten i en för henne okänd stad, försiktig my ass.
Sen käftar hon med en gubbe som ramlat ut från en porrklubb på Friggagatan, vem fan gör det som ensam tjej mitt i natten när man är 16??
Så att hon sen följer med en hårdrockare in på kyrkogården förvånar mig inte det minsta, kanske fattar hon inte ens att det var en kyrkogård förrän det var för sent. Det var ju mörkt i natten och hon hade ingen aning om var hon var.
Att hennes mamma beskriver henne som en "rädd och försiktig flicka" får man ta med en rejäl skopa salt, hennes agerande talar för precis motsatsen.
Nej jag berättar hur modet såg ut och hur ungdomar från mindre orter tänkte och kunde bedriva en kväll.
Att hon inte var särskilt intresserad av motorer, teknik eller faran med att röka vid en bensinpump säger inget annat än att hon var 16 år och inte hade den erfarenheten.
Att du sedan mest verkar svamla en massa skit är ditt problem.
Citera
2024-06-16, 11:30
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Nej jag berättar hur modet såg ut och hur ungdomar från mindre orter tänkte och kunde bedriva en kväll.
Att hon inte var särskilt intresserad av motorer, teknik eller faran med att röka vid en bensinpump säger inget annat än att hon var 16 år och inte hade den erfarenheten.
Att du sedan mest verkar svamla en massa skit är ditt problem.
Återigen, du generaliserar och vill få det till att "alla gjorde så". Så var det inte, Malin var klart promiskuös och tillhörde en liten minoritet. Och så gick det som det gick också.
Svamlar jag en massa skit? Nej du, allt jag har skrivit är kända omständigheter från polisens förundersökning, jag har ganska bra koll på fallet.
Citera
2024-06-16, 16:34
Avslutad
Citat:
Återigen, du generaliserar och vill få det till att "alla gjorde så". Så var det inte, Malin var klart promiskuös och tillhörde en liten minoritet. Och så gick det som det gick också.
Svamlar jag en massa skit? Nej du, allt jag har skrivit är kända omständigheter från polisens förundersökning, jag har ganska bra koll på fallet.
Jo, du skriver bara massa skit. Att du skriver att jag är släkt till magnusson bevisar att du bara fantiserar. Jag vet mycket väl vem TJM är och sen skriver du att han var ihop med M*ra? Hahaha din luffare. Du vet ingeting. Din fantasi flödar. Jag har ganska bra koll på fallet???
Citera
2024-06-16, 18:10
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blajan6717
Jo, du skriver bara massa skit. Att du skriver att jag är släkt till magnusson bevisar att du bara fantiserar. Jag vet mycket väl vem TJM är och sen skriver du att han var ihop med M*ra? Hahaha din luffare. Du vet ingeting. Din fantasi flödar. Jag har ganska bra koll på fallet???
Om du lär dig att läsa ordentligt så skrev jag att Mira Nur-mi var gift med hans bror (som bytt namn från Magnusson via Salenkvist och nu Rosenqvist) och de bodde uppe i Kortedala vid tidpunkten för mordet, alltså var Mira hans svägerska. Så nu har du lärt dig nåt nytt kanske. Antagligen därför det sista spåret hamnade precis vid hållplatsen där de bodde
Citera
2024-06-16, 19:59
Medlem
sphinxen_111s avatar
Vad jag förstår är den här Tommy sedan länge avfärdad från utredningen - enligt polis och åklagare. Det finns alltså inget som binder honom till brottet och platsen. Detta gäller även den andra misstänkta som i media kallts för ”amerikanen”.
Citera
2024-06-16, 20:08
Medlem
sphinxen_111s avatar
Citat:
Mammor tror alltid att deras ungar är helgon.
Här är en ganska ny bild på Tomm- S.
https://ibb.co/yFJqVds

Jo men vem vet… enligt utredarna och de efterforskningar som gjorts ska man väl ha kommit fram till att hon var en försiktig tjej, typ rädd för kyrkogårdar. Därför tycker jag det är svårt att förstå varför hon valde att gå in på kyrkogården om det nu inte var en för henne känd person eller någon annan som skapade trygghet.
Citera
2024-06-16, 20:17
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sphinxen_111
Vad jag förstår är den här Tommy sedan länge avfärdad från utredningen - enligt polis och åklagare. Det finns alltså inget som binder honom till brottet och platsen. Detta gäller även den andra misstänkta som i media kallts för ”amerikanen”.
Nja, det finns/fanns (en är avliden) två pk-snutar som tillsammans med kommunistblaskan Filter "avfärdade" honom. Enligt mig och andra har de fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in