2024-06-13, 02:32
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Vem är tattaren? Fullständigt namn på denne resande. Är mordoffret och familjen också resande?
Tommy S@lenkvist.
Googlar man hans namn så dyker denna artikel upp från 2013. Vad som är intressant är att narkomanen i artikeln var 1994 gift med Tommys bror och boende i Kortedala nära spårvagnshållplatsen där det sista spåret efter Malin hittades, en identitetshandling som mördaren måste ha gjort sig av med där.
Pundaren, Tommys svägerska, heter idag inte längre Mira Salenkv-st, hon har bytt efternamn.
https://socialpolitik.com/2013/12/17/det-gamla-livet-ar-inget-att-ha/
Citera
2024-06-13, 02:43
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandguld
Att en alkoholiserad, narkotikamissbrukande tattare (Tommy S) eventuellt skulle skryta om saker som inte hänt inför tattar-släkten är helt otänkbart för dig?
Det som är intressant är att det är just han som erkänt mordet, inte hans kriminella bror, inte hans kusiner eller nån annan i släkten. Just han som faktiskt befann sig i samma område vid samma tidpunkt (bevisat) , just han har erkänt mordet. Lustigt eller hur?
Citera
2024-06-13, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutteStrul
Det som är intressant är att det är just han som erkänt mordet, inte hans kriminella bror, inte hans kusiner eller nån annan i släkten. Just han som faktiskt befann sig i samma område vid samma tidpunkt (bevisat) , just han har erkänt mordet. Lustigt eller hur?

Nej. Inte det minsta lustigt.

Du har din teori som bygger på vad en missbrukande tattare ska ha uttalat.

Jag har min teori, vars källor jag inte kommer att ange (jag vet att det är ”svagt” men jag håller mitt ord).
Citera
2024-06-14, 16:40
Avslutad
Citat:
Nej det var tattaren och det vet tattarna själva också.
Det finns inget tekniskt och eftersom svensk polis är som de är så pressade de aldrig honom så han kommer förbli ostraffad för mordet tills han super/knarkar ihjäl sig.
Men han har erkänt på fyllan för både släktingar och för en gammal flickvän.
Hahaha, Kan du ge oss något belägg om hur din historia är din fantasi eller av sanning?
Du puttestrul har bara ett agg till dessa tattare.
Citera
2024-06-14, 16:42
Avslutad
[quote=Scion|88449329]Och bevisen för att den utpekade skulle vara skyldig är vad, skvaller?
Bara rent skitprat av putte fnask. Kan inte komma med något konkret utan bara skitsnack av strul...
Citera
2024-06-14, 20:35
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blajan6717
Och bevisen för att den utpekade skulle vara skyldig är vad, skvaller?
Bara rent skitprat av putte fnask. Kan inte komma med något konkret utan bara skitsnack av strul...
Bevis och indicier finns och har tagits upp i tråden, tänker inte repetera allting igen. Han är inte så oskyldig som du vill få det till.
Jag har inget emot din släkt, men det stör mig att mördaren kan gå fri på det här sättet.
Citera
2024-06-15, 16:28
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Kan det ha varit ett utländskt våldsbrott? IOM att det finns fem DNA profiler på hennes kropp?

Hur fasen kan det finnas spår efter 5 pers? Låter helt galet, speciellt när det bara setts en person i samband med mordet.
Citera
2024-06-15, 22:10
Medlem
sphinxen_111s avatar
Om det nu är den här pundaren som har mördat Malin tycker jag att det är svårt att förstå varför Malin valde att följa med honom in på en mörk kyrkogård. Jag tror inte att hon skulle våga gå in ensamt utan sannolikt tog hon följe med någon, troligtvis någon som såg trevlig och ” normal” ut.
Citera
2024-06-15, 22:27
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Hur fasen kan det finnas spår efter 5 pers? Låter helt galet, speciellt när det bara setts en person i samband med mordet.
Falska spår, ingen av de där fem har med mordet att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av sphinxen_111
Om det nu är den här pundaren som har mördat Malin tycker jag att det är svårt att förstå varför Malin valde att följa med honom in på en mörk kyrkogård. Jag tror inte att hon skulle våga gå in ensamt utan sannolikt tog hon följe med någon, troligtvis någon som såg trevlig och ” normal” ut.
Det är 30 år sen. Han såg antagligen fräschare ut då än vad han gör idag.
Malin var dessutom alkoholpåverkad, tycker inte det är så konstigt att hon slog följe med en till. Hon hade följt med annan kille precis innan, det är klarlagt.
Citera
2024-06-15, 22:53
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sphinxen_111
Vill absolut inte nedvärdera offret men vissa faktum måste klargöras.
Malin var inte nån söndagsskoleflicka. Hon åkte runt med raggare och söp och rökte trots att hon endast var 16. Kolla på hennes kläder också, joggingbyxor, en fattig t-shirt och jeansjacka , detta när man åker in till storstaden på en lördagkväll, så tror inte hon var så noga med umgänget faktiskt. Den misstänkte hade vid tidpunkten långt hår och lite hårdrockarstil som mycket väl kan ha fallit henne på läppen. Och som sagt, det är 30 år sedan.
Citera
2024-06-16, 08:00
Medlem
sphinxen_111s avatar
Citat:
Malin var inte nån söndagsskoleflicka. Hon åkte runt med raggare och söp och rökte trots att hon endast var 16. Kolla på hennes kläder också, joggingbyxor, en fattig t-shirt och jeansjacka , detta när man åker in till storstaden på en lördagkväll, så tror inte hon var så noga med umgänget faktiskt. Den misstänkte hade vid tidpunkten långt hår och lite hårdrockarstil som mycket väl kan ha fallit henne på läppen. Och som sagt, det är 30 år sedan.

Ja, så kan det såklart vara. Vill ändå understryka det märkliga i att gå in på en mörk, ödslig och stor Kyrkogård mitt i natten. Att Malin gjorde detta talar kanske för att hon var påverkad av något samt att hon vid tillfället bara var 16 år. Minns själv att jag inte var så förnuftig i när jag var 16 och hade druckit sprit. Om jag inte minns fel har Malins mamma i någon intervju sagt att Malin var en mkt försiktig och rädd tjej, vilket ändå gör hennes val av väg än mer förbryllande. Skulle vara intressant att se en bild på denna pundare.
Citera
2024-06-16, 10:16
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Så såg ungdomar ut på den tiden, hur tror du en ung tjej klädde sig eg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in