2021-05-03, 19:27
Medlem
darkaims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Omständigheterna runt Billdalsmannen är ju misstänkt märkliga kring detta fallet. Han bodde vid tidpunkten bara några hundra meter från platsen och åkte dessutom utomlands en tag efteråt. Och därefter året därpå begås dådet i Billdal. Han har ju alla gånger haft dom där överfallstendenserna "i sig" innan där runt den tiden då. Men som jag fattat det så finns det inget som pekar på honom.
Inte nog med det. Om jag inte minns helt fel så fick han också ett plötsligt infall att genomgå en laseroperation för att fixa synen, så han skulle slippa använda glasögon just innan han drog till Venezuela också.
Citera
2021-05-07, 23:10
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkaim
Inte nog med det. Om jag inte minns helt fel så fick han också ett plötsligt infall att genomgå en laseroperation för att fixa synen, så han skulle slippa använda glasögon just innan han drog till Venezuela också.

Han kan ni nog räkna bort.

det rör sig om en betydligt yngre gärningsman.
Citera
2021-06-08, 19:24
Medlem
praeteritums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, tack för självklarheterna, jag är väldigt medveten om det.

Ska man nu vara petnoga, som du verkar vara så har detta egentligen inget med preskriptionen att göra, utan att personen inte kan åtalas.

Som Åklagarmyndigheten skriver om preskription:

Preskription innebär att åtal inte kan väckas. Det som står på Åklagarmyndighetens webbplats är generellt och gäller inte om en gärningsman varit under 21 vid ett mord.
Citera
2021-07-29, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Han kan ni nog räkna bort.

det rör sig om en betydligt yngre gärningsman.

Vet du vem det är eller?
Citera
2021-08-04, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inneharjaktlicens
Vet du vem det är eller?

Nej men om jag får spekulera tror jag ngn yngre som hon iaf haft ngn connection med.
tror de stött på varandra i höjd med Nobelgrillen, sedan gått in ngn stans vid Nobelgatan/ ulfsparregatan, Blekeslänten
alternativt ingången vid Nobelgrillen. därefter har GM gått ut Kålltorpsgatan, Kärralundsgatan, danska vägen och sedan hem.

så GM kom mot Nobelgrillen och var påväg hem, såg Malin och så gick de ihop. sen gick han i en cirkel hem. (nästan tillbaka till Nobelgrillen.

Jag tror att han flyttat från Sverige och att han var yngre kanske 20år.
detta är vad jag tror utifrån det jag läst på om fallet och efterforskat själv.
Citera
2021-08-09, 19:10
Medlem
Ja en yngre känns det som.
Citera
2021-08-10, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madelenfranskogen
Nej men om jag får spekulera tror jag ngn yngre som hon iaf haft ngn connection med.
tror de stött på varandra i höjd med Nobelgrillen, sedan gått in ngn stans vid Nobelgatan/ ulfsparregatan, Blekeslänten
alternativt ingången vid Nobelgrillen. därefter har GM gått ut Kålltorpsgatan, Kärralundsgatan, danska vägen och sedan hem.

så GM kom mot Nobelgrillen och var påväg hem, såg Malin och så gick de ihop. sen gick han i en cirkel hem. (nästan tillbaka till Nobelgrillen.

Jag tror att han flyttat från Sverige och att han var yngre kanske 20år.
detta är vad jag tror utifrån det jag läst på om fallet och efterforskat själv.

Jag tror gärningsmannen som mördade Malin var 23 år drygt och 175 cm lång och kom inte från Göteborg men lite utanför. Han hade skilda föräldrar och svårt att tygla sina aggressionsutbrott.

Det är vad min läsning och efterforskning säger mig.
Citera
2021-10-26, 02:53
Medlem
Jag vet vad som hände, och vilka det var som var med när Malin dog, Det var Tommy Magnusson/Shalenkvist, och Patrik Shalenkvist, + Patriks kvinna som han styrde, slog, och ägde, Mirra.
Det var Mirras skärp som Malin blev strypt med.
Mirra förstod att det hon hade bevittnat kommer resultera i att hon själv kommer att dö, eller bli märkt för livet.
När dom stack ifrån kyrkogården med malins tillhörigheter med sej, för att plundra och sprida ut sakerna på sin väg mot Kortedala. Dom gjorde ett stopp på vägen, och det var på ett nattcafe, där dom sa till, Mirra att sitta stilla och inte röra sej ur fläcken, men framför allt hålla absolut käften tills, Patrik kom tillbaka och hämtade henne på cafeet.
Mirra bröt ihop totalt, samtidigt som hon visste, om hon yppade ett ord om vad hon sett och varit med om så skulle hon tystas för gott, det hade varit nära dom andra grova misshandlarna och skenavrättningarna som Mirra hade utsatts för tidigare..........
Vi stängde cafeet några timmar och körde Mirra till några som kunde vakta henne och låta henne vila och känna sej trygg........ tills Patrik och co. hittade henne igen.
Senast redigerad av Alsvassen64 2021-10-26 kl. 03:20.
Citera
2021-10-26, 03:06
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alsvassen64
Jag vet vad som hände, och vilka det var som var med när Malin dog, Det var Tommy Magnusson/Shalenkvist, och Patrik Shalenkvist, + Patriks kvinna som han styrde, slog, och ägde, Mirra.
Mirra förstod att det hon hade bevittnat kommer resultera i att hon själv kommer att dö, eller bli märkt för livet.
När dom stack ifrån kyrkogården med malins tillhörigheter med sej, för att plundra och sprida ut sakerna på sin väg mot Kortedala. Dom gjorde ett stopp på vägen, och det var på ett nattcafe, där dom sa till, Mirra att sitta stilla och inte röra sej ur fläcken, men framför allt hålla absolut käften tills, Patrik kom tillbaka och hämtade henne på cafeet.
Mirra bröt ihop totalt, samtidigt som hon visste, om hon yppade ett ord om vad hon sett och varit med om så skulle hon tystas för gott, det hade varit nära dom andra grova misshandlarna och skenavrättningarna som Mirra hade utsatts för tidigare..........
Vi stängde cafeet några timmar och körde Mirra till några som kunde vakta henne och låta henne vila och känna sej trygg........ tills Patrik och co. hittade henne igen.

Och vad hände sedan, när de hittade henne igen?
Citera
2021-10-26, 20:42
Medlem
Citat:

Skulle en kvinna ha varit med? Låter otroligt.
Citera
2021-10-27, 08:11
Medlem
Citat:
Ja det är många i Göteborg som tror att det var Tommy Salenkvist med anhang som gjorde detta. Menar du Mira Nurmi 730115 som blev Magnusson sen Rosenqvist sen Salenkvist, nu Nurmi. Hon var gift och har barn med Tommy Salenkvists bror.
https://www.ratsit.se/19730115-Mira_Susanna_Nurmi_Goteborg/PMQ_SWm6dB6Ey3-d6xzgJusXp_EslKDIRcrGgV_2ERw
Senast redigerad av 80talaren 2021-10-27 kl. 08:38.
Citera
2021-10-27, 08:18
Medlem
Hittade detta inlägg i en annan tråd
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av haddirajraj
Det finns en person vid namn M*ra Salenkv*st, är det samma släkt?

*=i

//H
Ja, hon är/var gift med en bror till Jeff Tommy Salenkvist. De bor i Kortedala och det var i närheten (vid spårvagnshållplatsen) som man hittade sista beviset (ett foto) som Malin Olssons mördare gjorde sig av med.

Se tråd om mordet på Malin Olsson.
(FB) Det ouppklarade mordet på Malin Olsson (16), Östra Kyrkogården, Göteborg 1994
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in