2024-06-13, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Ja vem vet? Jag tolkar det åtminstone som att han gick ner där och lade sig med sina sista krafter, kanske med en vag tanke om att här hittar de mig… han orkade uppenbarligen inte kasta saker över staketet eller liknande, utan bara lade sig ner.
Det tänkte jag också på
Om han bara kastat nåt över
Hade de upptäckt samma dag!
Eller bara lagt nåt på muren
Senast redigerad av popll 2024-06-13 kl. 18:20.
Citera
2024-06-13, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, man bör kunna se en stukning vid obduktion. Stukningen orsakar skador i vävnaderna och oftast en blödning med svullnad, och dessa saker skall en rättsläkare se och notera.

Ja, vid vanliga fall så att säga. Men denna rättsläkaren fick en kropp i bedrövligt skick, långt framskriden förruttnelse. Skador i mjukdelar kan i sådana fall vara omöjliga att se. Rättsläkaren har själv sagt att skicket på kroppen troligtvis gör det svårt att kunna fasthålla en exakt och säker dödsorsak.
Citera
2024-06-13, 18:27
Medlem
Peace2023s avatar
Jag kan fortfarande inte fatta varför det tog så lång tid att hitta honom, när ön är så liten.
Promenader och skallgång runt staketet vore väl det minsta man kunnat begära.
Citera
2024-06-13, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag kan fortfarande inte fatta varför det tog så lång tid att hitta honom, när ön är så liten.
Promenader och skallgång runt staketet vore väl det minsta man kunnat begära.
Exakt
Och hunden borde ju känt direkt bara han satte sin tass inne i Agia Marina
Uppenbarligen var den inte där
Citera
2024-06-13, 19:32
Medlem
Frun sa att dom hade ett väldigt lyckligt liv tillsammans....hur kunde han då bara dra iväg från sin fru och sina vänner..och dessutom utan telefon...nonchalant tycker jag
Citera
2024-06-13, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Ja och varför släppte hans anhöriga iväg honom om han sa att han mådde dåligt?

Det kanske inte var så lätt att säga emot honom...tragiskt alltså!
Citera
2024-06-13, 20:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Exakt

Jag hittar uppgift i media att sök- och räddningshund användes i sökandet efter Michael.

En sådan hund söker och markerar för levande personer.

Michael var död så även om hunden känt doften av lik skulle den sannolikt inte uppmärksamma sin förare på det.
Citera
2024-06-13, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Exakt

Tillgängliga hundar fick på grund av hettan arbeta en timme i taget.
Citera
2024-06-13, 20:49
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Frun sa att dom hade ett väldigt lyckligt liv tillsammans....hur kunde han då bara dra iväg från sin fru och sina vänner..och dessutom utan telefon...nonchalant tycker jag
Det har inte framkommit vilka vännerna är, om de är också är från England eller greker boende på ön. Är de från England kanske alla fyra umgås även hemma och känner varandra väl och vet att Mosley brukar lämna sällskapet för att göra saker på egen hand.

Är vännerna bofasta på ön och paret Mosley bor med dem i deras hus på sin semester är det inte så schysst att lämna kvar dem på stranden.
Citera
2024-06-13, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Har du länk till en sån film?

T ex denna men det finns flera som media lagt upp https://youtu.be/3r4QACkN7xw?si=3-AGZDt8KQ0wv4dX
Citera
2024-06-13, 21:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Tillgängliga hundar fick på grund av hettan arbeta en timme i taget.

Det fanns risk för värmeslag, hunden reglerar kroppstemperaturen med mun och tassar.

Det var sannolikt stekhett på marken.
Citera
2024-06-13, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det har inte framkommit vilka vännerna är, om de är också är från England eller greker boende på ön. Är de från England kanske alla fyra umgås även hemma och känner varandra väl och vet att Mosley brukar lämna sällskapet för att göra saker på egen hand.

Är vännerna bofasta på ön och paret Mosley bor med dem i deras hus på sin semester är det inte så schysst att lämna kvar dem på stranden.

Från England med extra bostad på ön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in