2024-06-09, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Ja, jag spårade ur där en aning men farliga ormar har de där iaf.

Nu tror jag ju att värmen är boven i dramat. Sen kan han ha irrat runt en del. Kanske slängt sig ner mot havet i en sista desperat handling...

verkar som att du har rätt...
Citera
2024-06-09, 11:50
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartkluster
KAN det vara så enkelt så att hjärt och kärlsjukdom ÄR den ABSOLUT största orsaken till att folk DÖR

Eller du tror merparten av folk somnar in stilla i sömnen när de är 90+ ?

Jag pratar om att det används som en ursäkt för att ha en usel livsstil kost osv, du verkar ha missuppfattat min kommentar. Dvs eftersom man har hjärtproblem i släkten så spelar det ingen roll att försöka leva hälsosamt, bättre att missbruka sin kropp då, vad är hönan och ägget?
Citera
2024-06-09, 11:51
Medlem
Av allt jag läst sammanfattat gissar jag att han hittades här: https://imgur.com/vY8bYyV
Citera
2024-06-09, 11:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Knappast troligt. Han hittades precis vid staketet vid Agia Marina. Han är meter från räddningen efter att förmodligen ha kämpat sig upp för hela berget längst stigen från Yachtklubben. Troligare att han avlidit av värmeslag, vätskebrist eller kanske ormbett.
Det är fullt av vassa stenar där han ligger, att snubbla till och slå i huvudet där när man är vimmelkantig och yr i värmen är inte speciellt långsökt.

Jag tror på det, eller hans ärftliga anlag då hans pappa dog i relativt tidigt. På bilden ser det ut som att han ligger och håller sig för bröstet.
Citera
2024-06-09, 11:53
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ingen har kallat den din diet. Min fråga var alltså, varför skulle den påhittade dieten du listade ovan vara bättre än den påhittade 5-2?

Du menar alltså att den högst naturliga korttidssvälten är farlig?

Der som kostade honom livet var värme, sol och vattenbrist. Något som dödar människor i toppform.

Fasta är en påfrestning för kroppen ja, och om man redan är på marginalen med ålder och solsting osv, då kan fastan vara droppen som rinner över bägaren så att säga
Citera
2024-06-09, 11:55
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Av allt jag läst sammanfattat gissar jag att han hittades här: https://imgur.com/vY8bYyV

Tror han hittades på andra sidan. Bakom det ensamma trädet, bakom staketet.
Citera
2024-06-09, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Tror han hittades på andra sidan. Bakom det ensamma trädet, bakom staketet.

Om så är fallet har han verkligen förvirrat sig bort, herregud.
Citera
Medlem
GilGrissom82s avatar
Här ser man var platsen (den sluttande båtanläggningsrampen i cement, det torkade trädet till höger om den instängslade ingången i muröppningen) ligger i förhållande till resorten.

https://www.deccanherald.com/world/british-tv-presenter-michael-mosley-found-dead-on-greek-island-of-symi-says-local-official-3059027

Har han då egentligen hittats innanför resort-området? Tycker att yttermuren/ytterstängslet går på andra sidan om honom.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det är fullt av vassa stenar där han ligger, att snubbla till och slå i huvudet där när man är vimmelkantig och yr i värmen är inte speciellt långsökt.

Jag tror på det, eller hans ärftliga anlag då hans pappa dog i relativt tidigt. På bilden ser det ut som att han ligger och håller sig för bröstet.
När man dör kan muskler dra ihop sig.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Hur konstaterar man något sådant?

Papakaloudoukas på Symi har uttalat sina teorier i saken långt innan Michael hittades.

Kanske vore en god idé att invänta ett rättsmedicinskt utlåtande innan man tar något för sanning här.
Citera
2024-06-09, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Han kan ha snubblat och slagit huvudet i en sten, man behöver inte ramla från hög höjd för att dö.
Ja, speciellt om man är helt groggy av solen och uttorkning.
Citera
2024-06-09, 11:59
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Division64
Olika uppgifter om hurvida han ramlat eller ej. Lär väl klarläggas snart. Så otroligt nära hjälp. 10 meter….
Därför känns det inte helt orimligt att han ramlat och faktiskt slagit ihjäl sig den allra sista biten.

Hur kom han dit? Han borde väl gått längs med stranden, gått förbi toaletten och sedan gått uppför rampen? Eller tror du han kom ovanifrån?

https://maps.app.goo.gl/uuDCJjmv1KcCTHXv7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in