2024-06-28, 23:28
Medlem
.
Citera
2024-06-29, 09:19
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thusnelda
Det var där man hittade honom. Han kände sig väl yr och lade sig för att vila innan han tog sig an de sista metrarna till räddningen men kollapsade istället för att aldrig vakna mer.

Om herr Mosley inte hade kongenital analgesi, så betvivlar jag starkt att han satte/la sig på en 50-60 grader brännhet sten för att vila. Något hände med hans kropp, tror han mer eller mindre var tvungen att sätta sig ner, trots att stenen var brännhet, för att sedan kollapsa/tappa medvetandet. Sedan gick det nog fort för döden att inträffa.
Citera
2024-06-29, 10:28
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Om herr Mosley inte hade kongenital analgesi, så betvivlar jag starkt att han satte/la sig på en 50-60 grader brännhet sten för att vila. Något hände med hans kropp, tror han mer eller mindre var tvungen att sätta sig ner, trots att stenen var brännhet, för att sedan kollapsa/tappa medvetandet. Sedan gick det nog fort för döden att inträffa.
Stukade foten är ju ett alternativ.
Citera
2024-06-29, 12:33
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Stukade foten är ju ett alternativ.

Nog borde han kunnat hoppa/släpa sig mha stängslet som stöd 30 (!) meter till om så var fallet. Tror inte en stukad fot någonsin kan göra så ont att man hellre får 2:a gradens brännskador på skinkorna på en 60 grader het bastusten. Nåväl, hoppas vi får mer klarhet via obduktionen.
Citera
2024-06-29, 13:40
Medlem
Citat:
Han hittades med benen upplagda på stenar, som brukar rekommenderas om man är på väg att tuppa av, så han lade sig ner med vilje.
Citera
2024-06-29, 14:26
Medlem
Fast stenarna gör för ont att ligga på när de är kokheta. De svalnar förstås efter en stund om man legat på dem
Citera
2024-06-29, 16:44
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Han hittades med benen upplagda på stenar, som brukar rekommenderas om man är på väg att tuppa av, så han lade sig ner med vilje.

Det gjorde han väl ändå inte. Hela han låg på en stor sten. Vet inte vart du fått detta ifrån, har du källa?
Citera
2024-06-29, 20:36
Medlem
Citat:
Det gjorde han väl ändå inte. Hela han låg på en stor sten. Vet inte vart du fått detta ifrån, har du källa?

Uppgift om ben i höjdläge förekommer.
Citera
2024-06-29, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Uppgift om ben i höjdläge förekommer.
Jajamän, tror jag läste det i Daily Mail.
Har även sett bild på när han hittades vilket bekräftar det här med benen.
Citera
2024-06-29, 22:33
Medlem
Det står att han kan ha lagt sig så, inte att man vet. Jag har svårt att tro att man lägger sig på en kokhet sten om inte man helt enkelt inte klarar av att stå upp längre. Stenar blir varmare än metall i solen och kan bli upp till 75 C
Senast redigerad av Herbert.Spencer 2024-06-29 kl. 23:00.
Citera
2024-06-29, 23:05
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Det står att han kan ha lagt sig så, inte att man vet. Jag har svårt att tro att man lägger sig på en kokhet sten om inte man helt enkelt inte klarar av att stå upp längre. Stenar blir varmare än metall i solen och kan bli upp till 75 C
Ligger verkligen hela kroppen på en sten? På bilden ser det ut som han ligger på marken och har större stenar ovanför huvudet och vänsterfoten på en mindre sten.
Citera
2024-06-30, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Fast stenarna gör för ont att ligga på när de är kokheta. De svalnar förstås efter en stund om man legat på dem
Sånt känner man nog inte när man är så nära döden som han var.
Om han inte var nära döden hade han ju gått de sista 30 meterna till räddningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in