Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Mitt mål är att få bort alla felaktiga och skadliga LVU genom att syna utredningarna i sömmarna. Det finns barn där ute som borde får komma hem till sina biologiska föräldrar där ute.
Det är win win för samhället och för barnen. LVU ska bara användas för extremfallen och inte som det används idag som ett maktmedel där det går att ljuga sig blå och få igenom tvångsomhändertaganden på falska grunder utan någon som helst juridisk risk i princip
Det första kan jag respektera och förstå. Det är helt okej enl mig att vilja få myndigheter granskade och förbättrade. Det andra stycket är rent nonsens då du inte har någon evidens för ditt påstående. Det finns inga incitament att rycka barn från föräldrar godtyckligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det är möjligt, men det får stå för dem. jag pratar inte nödvändigtvis om FU. det är en förhållandevis liten del av den totala andelen LVU.
Nä. Men denna tråd handlar om FU. Du är här och gång på gång försvarar mer eller mindre dessa föräldrar. Det du menar är misstag är inte applicerbart på dessa personer. Även om det finns 10 fel i utredningarna stämmer helhetsbedömningen och något annat utfall kommer det ändå inte bli.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Finns bättre exempel. Lyssna på magasinet filter och deras poddar så får du höra något intressant.
Nej jag är inte här för att diskutera soc eller lvu. Jag följer landsförrädarna och smutskastarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Jag förstår att hon är arg. Blir du utsatt på samma sätt och det hade rört dina barn hade du varit precis lika förbannad. Vad jag kan höra så är det inte bara "desinformation" hon sprider, utan faktiskt korrekt kritik mot soc till stor del.
Alla dessa föräldrar har gjort -något- fel rörande barnen. Som sagt, mycket möjligt att delar av utredningen eller processen skulle gjorts annorlunda. Men bedömningen i sin helhet är för -dessa- föräldrar korrekt.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
OCh hur kan du som utomstående veta det?
Och med denna mening bajsade du precis i brallan framför oss alla och hamnade tillbaks på cirkusen igen. Det som gick så bra för dig en liten stund där.
Hennes
SON satt i en
LIVE och pratade om hur hans
MAMMA förstört hans liv och hur han mer eller mindre
HATAR henne, och här sitter du nu och frågar mig hur jag som utomstående kan veta det..
Jag drar inte upp kaniner ur min hatt bara sådär.
Citat:
Ursprungligen postat av
adina
Null förstör sonens liv till den grad att han blivit sjukskriven för att galningar ringt till hans jobb hundratals gånger och stressen över att främlingar var som helst kan försöka kontakta honom och filma så att de kan få belöningen hon utfäst .
M förstör inte bara livet för sonen med familj utan även sin andre vuxne son och mannen hon är gift med , nästan 10 år av livet har gått till spillo för dem , sonen har åtminstonde kunnat leva ett normalt liv när de rest ut i världen eller åkt till andra städer runt om i Sverige men det är kostsamt
Jo. Det är kulturen i sandzak. Lite halft sharia och tron om att man äger sina barn. Gör dom något föräldrarna inte står för ska barnen göras till åtlöje för hela allmänheten att beskåda.
Kan dock tycka sonen gör lite smått fel som inte bara likt Admir ger sig ut i en live med Nina, visar sig i några minuter och sen drar..
tycker trots allt att Mahija syns mindre än förut, och definitivt har färre följare.