Citat:
Ursprungligen postat av
DrFilip
Kolla här hur sjuk du är, adina. Hittade här ett gammalt inlägg från dig. Hur sjukt är inte det?
Här ser man klart och tydligt hur du enbart väljer att tro på socialtjänstens utredningar och inte alls på föräldrarna. Du fattar liksom inte att om socialtjänsten får upplysning om ett hål i kläderna, då heter det i utredningen att barnet alltid har hål i kläderna o.s.v.
Om man bildar sin uppfattning på vad som som står i en LVU-dom så har man indirekt köpt ALLT soc säger som om de vore några orakel.
Men vi som läst ALLT material och loggar vet att utredningen som domen baseras på ofta är manipulerad på olika sätt.
Det kan handla om ihopklippningar för att finta bort läsare tidsmässigt, inklippt gammal inaktuellt material. manipulerade läkarjournaler, journalanteckningar skrivs om och får en annan innebörd, journalanteckningar saknas helt på allvarliga anklagelser. Manipulerade vittnesuppgifter förekommer också.
Listan kan göras lång på vad jag själv sett när jag undersökt detta personligen. Och det har visat sig att det är MÅNGA föräldrar som råkat ut för precis samma sak. Det kan inte vara en slump. Det är till 100% ett systemfel.
Soc kan inte i princip åka dit om man klagar och upptäcker detta. De har noll incitament att vara ärliga i sina utredningar.
Men det här fattar inte vanligt folk ännu. De förstår inte att soc begår tjänstefel på tjänstefel, men kommer undan med det. Jag hoppas socfansen i tråden får lära sig den hårda vägen och råka ut för soc egna parallella rättvisa utanför lagens alla ramar och krav så får de se själva att jag inte ljuger om detta.