Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Företaget har påstått att produktion startade januari 2022.
Detta är alltså ett rent blufföretag som nu medger att de inte gör några leveranser. Jag tror det var våren 2022 de levererade "till en hemlig biltillverkare".
Det finns alltså förmodligen inga batterier alls och definitivt inte i seritillverkade bilar.
Scania deltar i bluffen och bygger en stor monteringsanläggning som kan ta emot ett ton Northvolt-batterier var femte minut när det inte finns Northvolt-batterier. På pressvisningen går maskinerna tomma. Det var väl i höstas.
For förbi sista punkten i logistikkedjan för två timmar sedan. Antar att det är den sista punkten i.o.m att det ser ut som tältlagerlokaler och att dessa är placerade där det är lämpligast för att transportera ut slutprodukten. Noterade att det fanns rejält med stora trälådor som jag inte kunnat iaktta för säg en månad sedan.
Jag bedömer att det fanns dubbelt så många lådor nu gentemot för två veckor sedan. Jag har dock inte sett några lådor bli borttransporterade än.
Med stor sannolikhet, min gissning, innehåller dessa trälådor battericeller.
Jag får väl ställa mig i skogsbrynet iklädd lång svart rock, slokhatt, mörka solglasögon, lösmustasch från Buttericks samt en reflexfri kikare för vidare informationsinhämtning. 😉
Lådorna var dessutom grupperade. Jag tolkar detta som att de skulle sändas till olika kunder men jag vet inte. Kan vara av brandsäkerhetsskäl också.