2024-06-09, 12:00
Medlem
Aeonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Om så är fallet har han verkligen förvirrat sig bort, herregud.

Klassiskt tecken på uttorkning och värmeslag. Saltbalansen i kroppen rubbas vilket först ger yrsel och huvudvärk, sedan förvirring och svårt att tänka klart. Slutligen medvetslöshet och hjärtsvikt. Kan gå väldigt snabbt vid 40 grader värme och sol.
Citera
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Stannade frun kvar i St. Nicholaos, var vännerna med, och varför följde hon inte med sin man hem om han mådde dåligt?

Men herregud, han är en vuxen karl och inte en försvarslös bebis! Må dåligt betyder knappast "jag är döende och behöver ambulans". Det kan vara migrän, att man är trött, att magen känns i olag, att man känner sig lite nere och inte orkar vara social. Behöver inte betyda ngt allvarligt alls. Kanske han efter promenaden till Pedi började känna sig bättre och beslöt att gå längre, då det verkade gynnsamt för hans mående, men att ngt hände under promenaden från Pedi till Symi.
Citera
Medlem
Jofs avatar
Låg fullt synlig. Hittades av en slump.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogadon
För hundrade gången i denna tråd; han glömde inte mobilen på stranden, han lämnade den medvetet i huset de bodde i. Det har liksom meddelats och citerats från media femtisjutusen ggr nu. Läs tråden, apskaft.
Han kan ha glömt mobilen hemma, då är det omedvetet.
Citera
2024-06-09, 12:01
Medlem
stimulanspakets avatar
Ser ut som han hittats på den norra sidan av stranden, utanför staketet.
Kroppen ser ut att ligga som om han lagt sig ned för att ligga någorlunda bekvämt, armarna över överkroppen. Så det ser inte ut som om han skulle ramlat ned och svimmat/avlidit, han var antagligen helt utmattat av värme och antagligen uttorkad.

Är det paraplyet man ser innanför muren/ingången vid det som ser ut att vara en brygga? Kanske har han slängt paraplyet för att öka chanserna att bli hittad.
Citera
2024-06-09, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Här ser man var platsen (den sluttande båtanläggningsrampen i cement, det torkade trädet till höger om den instängslade ingången i muröppningen) ligger i förhållande till resorten.

https://www.deccanherald.com/world/british-tv-presenter-michael-mosley-found-dead-on-greek-island-of-symi-says-local-official-3059027

Har han då egentligen hittats innanför resort-området? Tycker att yttermuren/ytterstängslet går på andra sidan om honom.

Tycker det är väldigt oklart. På nån bild stillbild är det från rampen och på några andra så ser det ut som han hittades utanför resorten vid ett staket.
Citera
2024-06-09, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Värmeslag o utmattning tror jag inte alls på någonting har hänt här som vi aldrig kommer att få veta. Han gick med raska steg skulle möta någon eller en olycka eller rånmord.
Tror också det
Dessutom flera olika uppgifter hur och var han hittades
Citera
2024-06-09, 12:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogadon
Men herregud, han är en vuxen karl och inte en försvarslös bebis! Må dåligt betyder knappast "jag är döende och behöver ambulans". Det kan vara migrän, att man är trött, att magen känns i olag, att man känner sig lite nere och inte orkar vara social. Behöver inte betyda ngt allvarligt alls. Kanske han efter promenaden till Pedi började känna sig bättre och beslöt att gå längre, då det verkade gynnsamt för hans mående, men att ngt hände under promenaden från Pedi till Symi.

Han är död nu, bara noterar.

Om han levt idag om fru och vänner följt med honom hemåt kan vi inte veta, men mest troligt hade han inte hittats avliden i Agia Marina.

Herregud asså!
Citera
2024-06-09, 12:03
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
https://www.newsit.gr/ellada/maikl-moslei-ti-leei-o-ypeythynos-tou-beach-bar-sti-symi-pou-entopise-nekro-ton-parousiasti-tou-BBC/4105465/?utm_medium=Referral&utm_source=Inarticle
Sämsta svenska översättningen jag läst sedan
Citera
2024-06-09, 12:04
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stimulanspaket
Ser ut som han hittats på den norra sidan av stranden, utanför staketet.
Kroppen ser ut att ligga som om han lagt sig ned för att ligga någorlunda bekvämt, armarna över överkroppen. Så det ser inte ut som om han skulle ramlat ned och svimmat/avlidit, han var antagligen helt utmattat av värme och antagligen uttorkad.

Är det paraplyet man ser innanför muren/ingången vid det som ser ut att vara en brygga? Kanske har han slängt paraplyet för att öka chanserna att bli hittad.

Med tanke på hur liten ön verkar vara så är det konstigt att man inte fann honom tidigare
Citera
2024-06-09, 12:04
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Eller fått honom att leva så pass länge som han gjort. Hans pappa dog relativt ung och det var det han ville slippa. Därav hans dieter. Men det kan faktiskt vara generna som tog honom och dieten som gjorde att han levde så pass länge som han gjorde. Men jag menar att det här med dieter är överdrivet. Det som till största delen bestämmer är dina gener, inte dieten. Den kan förlänga eller förkorta lite grann, men dieten kan inte få dig att leva till hundra om du inte har generna.

Mycket av de här dieterna som man presenterar anser jag även handlar om generna. Man ser att vissa som äter en viss mat inom vissa geografiskt begränsade områden lever längre. Medelhavsmat och Japaner. Då är frågan om det är maten eller generna hos de som bor där.

Vi i Sverige ligger på femte plats när det gäller livslängd, så utifrån det borde Svensk husmanskost borga för ett långt liv utifrån vad de åt då de var unga. Mycket kött, fet mat, med mycket salt, potatis och sås till, är lösningen för ett långt liv.

Eller så handlar det bara om ekonomi faktiskt. För det är den största gemensamma nämnaren.

Jag säger inte att du har fel i det du skriver men om jag får spekulera i det aktuella fallet så tror jag att Mosley dog av värmeslag p.g.a vätskebrist. Har man lite reserver i kroppen och inte svälter ut sig ett par gånger i veckan är man förmodlingen mer motståndskraftig än annars.
Citera
2024-06-09, 12:06
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djirt
Tycker det är väldigt oklart. På nån bild stillbild är det från rampen och på några andra så ser det ut som han hittades utanför resorten vid ett staket.

Tror att det är en och samma plats. Ingången från rampen har staket (förmodligen för att hindra obehöriga som anländer med båt att ta sig in i resort-området) så det är väl detta staket som synts på bilderna där han hittades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in