2024-06-09, 12:06
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Jag säger inte att du har fel i det du skriver men om jag får spekulera i det aktuella fallet så tror jag att Mosley dog av värmeslag p.g.a vätskebrist. Har man lite reserver i kroppen och inte svälter ut sig ett par gånger i veckan är man förmodlingen mer motståndskraftig än annars.
Har man svagt hjärta kan det förstås påverka vad man klarar också. Men som sagt, låt obduktionen visa.
Nu tror jag inte han följde den dieten hela tiden heller. Han sökte svar i annat också.
Citera
2024-06-09, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
Det är stora avstånd, 20 mil, mellan platsen han senast sågs på och fyndplatsen.
Miles inte mil
Citera
2024-06-09, 12:07
Medlem
okok1s avatar
Där han hittades, hur många minuter tog det att komma dit genom att gå? Där bilden togs?
Citera
2024-06-09, 12:07
Medlem
stimulanspakets avatar
Verkar som att man normalt kommer söder ifrån när man kommer till stranden, så han har gått en annan väg än den vanliga, antagligen har han gått fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Med tanke på hur liten ön verkar vara så är det konstigt att man inte fann honom tidigare

Ja, håller med.
Citera
2024-06-09, 12:09
Medlem
Mr.Teabags avatar
Den stora frågan är varför Mosley medvetet lämnade sin mobil hemma?

Kommer faktiskt inte på någon bra förklaring. Ville han inte bli störd på promenaden helt enkelt? Isåfall är det väl bara att stänga av ringsignalen.

Märkligt.
Citera
2024-06-09, 12:11
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Hur kom han dit? Han borde väl gått längs med stranden, gått förbi toaletten och sedan gått uppför rampen? Eller tror du han kom ovanifrån?

https://maps.app.goo.gl/uuDCJjmv1KcCTHXv7

Här tror jag han hittades: https://gofile.io/d/FsXKhX

Jag tror han kommit ovanifrån. Hade han kommit längs med vattnet så hade han direkt kunnat gå in på Marinan. Om han kom ovanifrån så måste han runda det höga stängslet och hitta en öppning, vilket inte verkar finnas. Så han hade vart tvungen å gå ner till stranden (typ 10 meter till) för att komma runt stängslet och in på Marinan.
Citera
2024-06-09, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassly
Mitt fetade: Någon som fattat om han hittades på land eller i vattnet? Om han hittades på land 10 meter från stranden är det ju helt sinnesjukt att ingen hittat honom på 4 dagar?
Det var ett staket (plank) som skymde honom
Men de verkar inte vara de smartaste
Citera
2024-06-09, 12:12
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Japaner är också mindre än svenskar sett till storlek vilket ger de en fördel. Jämför med hundar, småhundar lever oftast längre än de stora hundarna. Vad jag förstår går det att se detta mönster hos de flesta arter.

Visst men de är kortare på Haiti också men de lever inte längre för det. Men visst, kroppsstorlek är en av många faktorer för livslängd
Citera
2024-06-09, 12:13
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Tror att det är en och samma plats. Ingången från rampen har staket (förmodligen för att hindra obehöriga som anländer med båt att ta sig in i resort-området) så det är väl detta staket som synts på bilderna där han hittades.

Tror snarare att det höga staketet är mot ras (stenar från berget omkring)
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Teabag

Kommer faktiskt inte på någon bra förklaring. Ville han inte bli störd på promenaden helt enkelt? Isåfall är det väl bara att stänga av ringsignalen.

Märkligt.

Medvetet, framgår det någonstans?

Kan han ha glömt mobilen hemma?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Teabag

Märkligt.

Inte märkligt när man är kändis och är på drömsemester. Att slippa att det piper och ringer hela tiden kan vara underbart för många människor. Är man 67 så är det verkligen så.
Är man 20 så kan man nog inte vara utan mobilen en minut…..
Är värre än heroin 😊
Citera
2024-06-09, 12:14
Medlem
Citat:
Japaner är också mindre än svenskar sett till storlek vilket ger de en fördel. Jämför med hundar, småhundar lever oftast längre än de stora hundarna. Vad jag förstår går det att se detta mönster hos de flesta arter.

Förklarar inte varför greker (minns inte vilken ö nu) lever längst i världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in