2024-06-09, 11:42
Medlem
Citat:
När han talade i Open TV noterade borgmästaren att hans kropp bara var några meter från stranden, där minst 200 personer befann sig vid tillfället.

Tittar man på Google maps så ser man att det leder en stig precis upp till stranden nästan. Är det så att han tagit sig upp för hela berget, alltså från Yachtklubben upp till Agia Marina...en rejäl vandrig i gassande sol.

Han dog inte alls långt ifrån räddningen stackaren.
Citera
2024-06-09, 11:42
Medlem
Motstridiga uppgifter
Han såg ut att trillat ner från berget eftersom han hade stenar på sig?
Barägaren såg honom först eller var det borgmästaren från en båt?
Citera
2024-06-09, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Division64
Olika uppgifter om hurvida han ramlat eller ej. Lär väl klarläggas snart. Så otroligt nära hjälp. 10 meter….
Därför känns det inte helt orimligt att han ramlat och faktiskt slagit ihjäl sig den allra sista biten.

Knappast troligt. Det finns inga höjder där han hittades. Har du inte sett bilden på kroppen?
Citera
2024-06-09, 11:44
Medlem
Var det ett plank som han låg bakom?
Hade han kunnat ta sig till vattnet?
Citera
2024-06-09, 11:44
Medlem
Tok-Franss avatar
Vet vi om Michael var vaccinerade mot coviden?
Citera
2024-06-09, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Knappast troligt. Det finns inga höjder där han hittades. Har du inte sett bilden på kroppen?
Nä. har du?
Citera
2024-06-09, 11:46
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Hittad död, dog av värmeslag tydligen.

https://www.youtube.com/watch?v=7bFnBM1l7OM

Hur konstaterar man något sådant?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eskulap
Han kan ha snubblat och slagit huvudet i en sten, man behöver inte ramla från hög höjd för att dö.
Citera
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftighaka
Vi kan inte utesluta att han var inne i en av sina svält perioder och därmed led av hunger, uttorkning och förvirring. Kanske gick han vilse och svalt ihjäl i djungeln på ön.

Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Är också chockad över att han inte är hittad än?! Måste ju ha drunknat i så fall. Tror tyvärr starkt på självmord eftersom det är osannolikt att man glömmer sin mobil på stranden sådär. Tror han lämnade den för att han hade bestämt sig och inte ville bli störd av eventuellt samtal.

För hundrade gången i denna tråd; han glömde inte mobilen på stranden, han lämnade den medvetet i huset de bodde i. Det har liksom meddelats och citerats från media femtisjutusen ggr nu. Läs tråden, apskaft.
Citera
2024-06-09, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Mobilen är ju en gåta. Det verkar som att den lämnades hemma. Men varför skulle man göra det. Det är väl i allafall vad frun har sagt.
Men sedan kan man ju undra om han hade en annan telefon med sig.
Nån pratade om Smart klocka
Citera
2024-06-09, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Han kan ha snubblat och slagit huvudet i en sten, man behöver inte ramla från hög höjd för att dö.

Knappast troligt. Han hittades precis vid staketet vid Agia Marina. Han är meter från räddningen efter att förmodligen ha kämpat sig upp för hela berget längst stigen från Yachtklubben. Troligare att han avlidit av värmeslag, vätskebrist eller kanske ormbett.
Citera
2024-06-09, 11:49
Medlem
katws avatar
Citat:
Mega pratade med Elias Tsavaris, mannen som hittade Michael Mosley död och ansvarig för strandbaren nära där BBC-presentatörens kropp hittades. "De ringde mig och jag ska gå och titta. Jag gick dit och han luktade mycket, han putsade sin klocka och när jag närmade mig såg jag honom. Varje dag passerade helikoptrar, säger han inledningsvis och fortsätter:

"Bakom staketet finns en liten gränd. Ägaren plockade upp mig och sa åt mig att gå och kolla där. Igår hela dagen flög en helikopter till platsen. Bortom lukten såg jag klockan och närmade mig. Om det gick från den här punkten, gick dåligt, är det en svår del där. Eller så kom han in från stranden, för han har inte fångats av kameran från affären. Det är ca 4-5 km. från den plats där fotot togs."

https://www.newsit.gr/ellada/maikl-moslei-ti-leei-o-ypeythynos-tou-beach-bar-sti-symi-pou-entopise-nekro-ton-parousiasti-tou-BBC/4105465/?utm_medium=Referral&utm_source=Inarticle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in