2024-06-10, 10:56
Medlem
crocodilelilos avatar
Stängslet som alla skriver om står på en liten mur. Kroppen hittade precis bakom muren vilket gjorde att kroppen inte var synlig från Agia Marina beach.
Citera
2024-06-10, 10:59
Medlem
Oftast är tiden helt avgörande vid olycksfall men med tanke på tidsspannet mellan sista bilderna på honom och fruns anmälan senare på kvällen samt uttalanden om att han legat i dagar, luktade väldigt mycket och identifieringen var efter klocka och kläder misstänker jag att han dött ganska omgående på platsen.

Är själv lite förundrad över kroppspositionen, liggandes raklång på rygg med båda fötterna uppvända, ena handen på magen och andra andra vid väskan.

Det ser nästan fridfullt ut.
Senast redigerad av viperstyle 2024-06-10 kl. 11:13.
Citera
2024-06-10, 11:00
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Enligt Nick Pisa som rapportade därifrån dagen innan så hade flera personer letat där och även en helikopter svept över 3-4 gånger över området, alla utan att se kroppen.

Väldigt märkligt ställe den där marinan. En sån liten ö, går bara nå marinan med båt, stängsel som vid ett skyddsobjekt. Vad pågår där, är det ett Epsteinställe?
Kan han ha befunnit sig inne på marinan, mist livet därinne och senare kastad över stängslet, därför han inte hittades där tidigare?
Citera
2024-06-10, 11:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ännu värre! Nån har gått förbi precis när han ramlade (det trodde jag var belagt nu men många tror han klättrade ner) nerför berget Så jävla hemskt
Är folk helt blinda och döva på denna ö?

Det står "Now footage found by the Agia Marina beach restaurant has shown him gingerly picking his way down a slope close to a fence then falling out of view at 3.44pm", alltså att övervakningsfilmen visade att han gick försiktigt nerför sluttningen. Sen försvann han ur bild nära staketet. Antagligen för att han ramlade ihop. Man kan dö på två sekunder om det är hjärtinfarkt eller blodpropp. Jag gissar att han dog där på plats, rättsläkaren säger att han hade ett sår i bakhuvudet, troligtvis från ett fall baklänges.
Senast redigerad av sirsia0 2024-06-10 kl. 11:09.
Citera
2024-06-10, 11:09
Medlem
ncr04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Så, om alla tider stämmer så var han uppe i bergen i cirka 1 timme och 45 minuter.
Vad gjorde han? Var han totalt utmattad mesta av tiden, eller tog han god tid på sig att utforska och vandra i väldigt, väldigt lugn takt?
https://www.symitop.gr/post/walks-from-pedi-to

Den här kartan visar en stig som verkar gå från Agia Marina och upp över berget mot Symi town, det ska också finnas något arkeologiskt på vägen. Kanske försökte han hitta denna stig?
Citera
2024-06-10, 11:16
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Grevens sammanfattningar
Uppdaterad: 10 juni
Del 1 Mosley. Familj. Ön. Mobil. Tidslinje. Bilder
Del 2 Försvinnandet. Övervakningskameror. Mosleys rutter
Del 3 Fyndplats. Mosleys döda kropp. Rättsläkare
Fantastiskt jobb!

Mosley måste ha förstått att han saknade mobiltelefon och att hans fru skulle bli orolig när han vek av ut i stenöken för en promenad mot Agia Marina. Vilken vettig människa som helst hade gått hem till hustrun, tagit sin telefon och druckit/vilat innan man gav sig iväg på en ny tur. Jag får känslan att han velat dölja denna utflykt för frugan. Samma sak när han kommer fram till Agia Marina, då han inte tar den naturliga stig som finns ner till resturangen utan uppehåller sig vid den andra sidan där ett effektivt stängsel uppenbarligen hindrar allt inträde. Av någon anledning händer något och Mosley avlider uttorkad och trött i sin ensamhet.

Vad skulle Mosley göra vid Agia Marina?
Citera
2024-06-10, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Det står "Now footage found by the Agia Marina beach restaurant has shown him gingerly picking his way down a slope close to a fence then falling out of view at 3.44pm", alltså att övervakningsfilmen visade att han gick försiktigt nerför sluttningen. Sen försvann han ur bild nära staketet. Antagligen för att han ramlade ihop. Man kan dö på två sekunder om det är hjärtinfarkt eller blodpropp. Jag gissar att han dog där på plats, rättsläkaren säger att han hade ett sår i bakhuvudet, troligtvis från ett fall baklänges.
Får hoppas att det var så att det skedde snabbt, mardrömmen är om han låg och sakta tynade bort så nära folk som kunde hjälpt!
Citera
2024-06-10, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ncr04
Hur tusan är det där tröstande? Mosley lyckades dö mitt på eftermiddagen på en liten turistö, nu tröstar sig familjen med att han ändå nästan lyckades med en "jättehäftig" klättring.
Tycker också det är konstigt
För mig är det tvärtom riktigt irriterande och hemskt
Nästan varit bättre om det var riktigt avsides och ingen chans för nån att hitta honom direkt
Citera
2024-06-10, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Väldigt märkligt ställe den där marinan. En sån liten ö, går bara nå marinan med båt, stängsel som vid ett skyddsobjekt. Vad pågår där, är det ett Epsteinställe?
Kan han ha befunnit sig inne på marinan, mist livet därinne och senare kastad över stängslet, därför han inte hittades där tidigare?
Jag för också skumma vibbar
Att de vill dölja något
Och kroppen har flyttats
Varför taggtrådsstängsel mot ett berg som i stort sett bara befolkas av ormar!
Citera
2024-06-10, 11:57
Medlem
Lasslys avatar
Citat:
Att de vill dölja något
Och kroppen har flyttats

Det skumma är att taggtråden överst är vinklad inåt mot Marinan, som om besökarna verkligen inte ska kunna klättra över och gå utanför. Man undrar ju varför denna massiva inhägnad med taggtråd vinklad inåt?
Citera
2024-06-10, 11:58
Medlem
Citat:
Att de vill dölja något
Och kroppen har flyttats

Ni har möjligtvis inte tänkt på att stängslet kanske är till för att folk inte ska yra IVÄG från området och skada sig utanför stängslet?

Snacka om att folk vill försöka få allt till något mycket mer märkvärdigt och dramatiskt än vad det faktiskt är.
Citera
2024-06-10, 11:59
Medlem
bullpadels avatar
https://x.com/davidhbrown/status/1800062328185970959?s=46&t=_sEDLmwx2Ijtxbe435c7rQ

En journalist som går biten från där Mosley hittades och ner till stranden, tar ungefär 90 sek
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in