2023-10-30, 13:35
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noprivacyinSweden
Helvete också. Tack för informationen. Då kan jag inte dricka pepsi längre. Kan lika gärna slänga dom burkarna jag har i kylskåpet då. Hoppas inte coca-cola flippar ur och gör samma sak.

Det har varit så länge nu, så har du kunnat dricka fram till nu så är det ganska lugnt.
Citera
2023-10-30, 23:35
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Jag dricker inte läsk men must är mycket bättre än både Pepsi och Coca-Cola. Sluta med dessa två och drick must istället, om ni måste dricka sånt.
Citera
2023-10-31, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Det har varit så länge nu, så har du kunnat dricka fram till nu så är det ganska lugnt.
Jag får väl fortsätta förgifta mig och luras av storbolagen.
Citera
2024-06-08, 20:28
Medlem
Nu har dom minskat på sockret ännu en gång.

https://imgur.com/BFfCPbW
Citera
2024-06-08, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av archiballt
Kanonbra, man ska inte dricka socker och sötningsmedel är bevisat ofarliga, win win för alla. Man vänjer sig vid zero, efter en liten stund tycker man sockersötat smakar fan.

Nej, man vänjer sig inte. Sötningsmedel smakar vidrigt. Inte för att jag tror att det är farligt, eller farligare än socker för den delen, men det smakar ju verkligen räv. Å andra sidan finns det ju bevisligen människor som frivilligt dricker energidryck så folks smaksinnen går inte att lita på.
Citera
2024-06-12, 17:45
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dataquid

Var bara en tidsfråga innan samma recept skulle nå Sverige, Storbritannien hade 50% mindre socker i Pepsi redan tidigt på året 2023. Nu har PepsiCo nått sitt mål, alla deras produkter skulle reducera sockret med 50% i deras Europiska portfölj.
Citera
2024-06-12, 18:51
Medlem
Fackmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Då kan man inte dricka vanlig Pepsi längre. Skulle avnjuta en burkläsk idag och efter första klunken känner jag en märklig sötma. Kollar innehållsförteckningen, och helt sonika har nu Pepsi beslutat sig för att trycka i syntetiskt skit i sin vanliga läsksort. Både acesulfam-K samt sukralos ingår nu i ingredienserna, men även socker. Burken ser exakt likadan ut, förutom ingrediensförteckningen och tabellen över näringsvärdet.

Hade jag velat ha sötningsmedel i läsken hade jag köpt Pepsi Max.

Bojkott och framöver blir det vanlig Coca-Cola.

Era tankar kring detta?

Vanligt socker är också sötningsmedel.
Håller dock till 100% med om att detta inte är ok.
Citera
2024-06-14, 22:19
Medlem
Hoppas Coca Cola orginal håller sig med orginal receptet bara.
Citera
2024-06-14, 23:02
Medlem
RIP Pepsi. 🤷🏼‍♂️
Citera
2024-06-16, 19:52
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Först Pepsi sen Fanta apelsin samt citron och Sprite.
Nu försvann även 7up original . 7up är numera artificiellt sötad.

Nu är det bara Cocacola original och Fanta exotic kvar. ALLT annat från Coca cola.co samt Pepsi.co i Sverige är artificiellt sötat.

Det fanns lightvarianter av allt, ändå tas originalen bort
Citera
2024-06-17, 00:11
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Lösningen är att sluta köpa dessa produkter. De är helt enkelt skit. Betalar man för skit, så får man också skit. Svårare än så är det inte.
Citera
2024-06-17, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dataquid

7gr socker per 10cl i alla stockholmsbutiker jag varit på. antingen gamla lager eller du som förfalskat bilden i photoshop. De har i allafall ersatt aspartam med sukralos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in